کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی‌کند/بی‌توجهی روسها به جهانی

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد معتقد است مربیان تیم ملی نمی‌توانند از نظر فنی به حسن یزدانی که یکی از نوابغ کشتی جهان محسوب می شود، چیز زیادی اضافه کنند.

به گزارش مشرق، رضا لایق مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص چهارمین دیدار حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ اظهار داشت: حسن یزدانی نسبت به توانایی خود واقف است و بهتر از هر کسی می‌داند با تیلور چگونه باید کشتی بگیرد. امروز می‌توانیم بگوییم کمتر کشتی‌گیری در سطح حسن یزدانی نسبت به ادوار گذشته در کشتی ایران وجود دارد.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی ضمن احترام به اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر حسن یزدانی را به اختیار خود بگذارند تا با برنامه‌ریزی و تاکتیکی که خودش به خوبی می‌داند با تیلور مبارزه کند، مطمئن باشید نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود تا تجویزی که از بیرون تشک برای او در نظر می‌گیرند. کما اینکه فکر می‌کنم مربیان نتوانند چیزی بیشتر از آنچه که خودش می‌داند را به او اضافه کنند.

دبیر سابق فدراسیون کشتی با تأکید بر نظر کارشناسان مبنی بر شعور بالای کشتی یزدانی، تصریح کرد: کشتی برنامه‌ریزی شده توسط شخص حسن یزدانی او را پیروز میدان و تیلور را متحمل شکست سختی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

«کُچ» حسن یزدانی بودم می‌گذاشتم کشتی خودش را بگیرد

وی ضمن آنالیز کشتی‌های گذشته یزدانی و تیلور گفت: یزدانی به‌عنوان یکی از نوابغ کشتی که دارای عناوین شاخص بسیار در سطح المپیک و جهان است می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر کشتی‌گیران تیم ملی نیز باشد که کادر فنی باید از این مهم به خوبی بهره‌برداری کند.

لایق خاطرنشان کرد: حسن یزدانی قهرمانی است که تمامی اعضای تیم ملی از او روحیه می‌گیرند. در نتیجه نباید با مداخله بیش از اندازه در نحوه تمرینات او، تمرکزش را بر هم زد. اگر حسن را از مسیر خودش خارج نکنند، سال‌ها می‌تواند برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی غیر معمول مسابقات جهانی را پس از المپیک در تمامی اوزان برگزار می‌کند، عنوان کرد: تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب مطلوب و ایده‌آلی که متشکل از کشتی‌گیران با تجربه و عنوان‌دار است در مسابقات جهانی حاضر خواهد شد. این در حالی است که روس‌ها با ترکیب چندان قدرتمندی به نروژ نمی‌آیند و همین موضوع القا کننده پیامی با این مضمون است که مسابقات امسال اهمیت چندانی برای این کشور ندارد.

لایق در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم‌های ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی گفت: درست است تیم آمریکا با کشتی‌گیران خوبی در مسابقات حاضر خواهد شد، اما اگر کادر فنی برنامه ریزی مناسبی تدوین کرده باشد و در این مدت به لحاظ روحی و روانی، بیشتر روی بچه‌ها کار کند حتی عموزاد، امیرمحمد یزدانی، نخودی و الهیِ جوان هم در اوزان پایین، شانس زیادی برای کسب مدال خواهند داشت و تیم می‌تواند روی سکوی قهرمانی برود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 13
    اگر می دانست که چگونه کشتی با تیلور بگیرد که بار ها ازش شکست نمی خورد! غرور اولین قدم سقوط است. مثه کیانوش رستمی که از طلای المپیک و بعد با ادعای بدون مربی تمرین میکنم رسید به جایی که به المپیک راش هم ندادند!
    • امیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 2
      ادمین چاپ کن ،چهارتا مثل تو بیان ندانسته چرت و پرتی بگن تمومه کار آخه کجای حسن یزدانی غرور داشته خوبه یه بار داره مبارزه می‌کنه باخت میده اونم با بدشانسی باز یه کسایی مثل تو میان نظر میدم حسن یزدانی غرور داشت تو داری حسن یزدانی رو با کیانوش اسکل مقایسه می‌کنه یعنی فقط باید بشینی بهت بخندیم با این حرفت
    • M IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      7 1
      چی میگید شما حسن یزدانی کی غرور داشت ک ما ندیدیم؟ طرف قهرمان جهان و المپیکه اونوقت هنوز همون ادم سابقه و همون سبک زندگی رو حفظ کرده.اگر شما جای ایشون بودید قطعا تاحالا خانواده خودتون روهم فراموش میکردید اقای یزدانی ی قهرمان تکرار نشدنیه ک بی نهایت عزیزه❤❤❤❤
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      جنابعالی که این نظررا داری چقدر از کشتی مطلعی حداقل باید یک طلا ی المپیک یا جهانی داشته باشی شما معنی غرور را نمیدونی حسن به ضعف روحیه وعدم روانشناس درکنارش باخت از نظر روحی کم آوردوکوچینگ خوبی نشد همین، اتفاقا بسیار متین وخاکی واسطوره بزرگی خواهد شد بسیار دوست داشتنیه آرزوی سربلندی را داریم خواهشن هوایی نظر ندین وقضاوت نکنید
  • سرباز IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    تیلور باهوش تر عمل میکند ولی یزدانی قدرتی کشتی میگیرد. اگر حسن یزدانی برای ثانیه به ثانیه برنامه داشته باشد قطعا پیروز خواهد شد
  • ایراندوست IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    هیچکدام از اعضای فعلی کادر فنی در گذشته کشتی گیر شش دانگ و صاحب سبکی نبودند بنابراین نباید از انها انتظار زیادی داشت.بخشی از شکست حسن یزدانی در مقابل تیلور هم برمیگردد به نحوه کوچینگ او که در کنار تشک. اگر به فرض عباس جدیدی یا فردی در قد و قواره او در کنار تشک فقط او را باد بزند همین باعث خواهد شد که حسن یزدانی روی تشک بیش از حد خودش ظاهر شود.
  • فررخ IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    سلام. دوستان اجازه بدهیم حسن یزدانی با شادابی و تمرکز خودش کشتی گیری نماید . حتما" موفق خواهد شد.
  • سعید IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    اقای لایق اگر شما راهکاری برای پیروزی حسن بلد بودید اون راه را در زمان مربیگری خودتون اجرا میکردید...تنها موضوعی که امروز کشتی حسن رو تحت تاثیر قرار داده،جو سازی سنگین برای اوست،اینکه دیگر کسی نمانده که نظر نده در مورد کشتی حسن با تیلور،،سطح کشتی حسن خیلی بالاتر از تیلور هستش،،البته نباید فراموش کنیم که تایفانوف روس هم در المپیک کمی حسن رو ازار داد،،که اگر امسال روس در گروه تیلور باشه بر خلاف المپیک،،احتمال بردن تیلور رو داره..
  • فرشاد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    ب نظر من این تیلور وکل تیم کشتی آمریکا دوپینگ می‌کنند طوری دوپینگ می‌کنند که از نظر علمی طوری پیشرفته هستند که هیچ کمیته ای نمیتواند تشخیص دهد مگه میشه کل کشتی گیرهای آمریکای این همه سرحال تا دقیقه آخر بجنگند حیف این کشتی گیرها سالم می آیند کشتی ودر عوض آمریکا ی ها دوپینگ کنند!!
  • امین IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خدایی حسن یزدانی واقعا کشتی گیر با اخلاق ومردم داریه. منش پهلوانی رو داره. من چون کشتی گیر نبودم ولی بی نهایت علاقمند دیدن مسابقات کشتی هستم. به خودم اجازه نمیدم در مورد چگونگی کشتی گرفتن حسن یزدانی نظر بدم. ولی این رو میدونم حسن در المپیک با تیلور یه لحظه فکر کرد مسابقه تمومه وتیلور هم از این فرصت استفاده کرد وگرنه حسن خیلی باهوش تر از اینه 30ثانیه آخر خاک بشه. به امید موفقیت حسن یزدانی عزیز در مسابقات جهانی و آینده.
  • GB ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    باسلام جناب اقای حسن یزدانی عزیزمااگرکشتی خودشون رابانفس تا آخرجنگنده باشن حتما برنده مسابقه باتیلورمیشونداینرامطمعنم
  • پیام JP ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    بنظر من اگه حسن کشتی هجومی و همیشگی خودش رو بگیره خیلی بهتر نتیجه میگیره... آخه از وقتی خودش رو شناخته همین سبک کشتی رو داره و همه رو قلع وقمع کرده اگه اون سال هم دور اول به تیلور نمیخورد قطعا دور های بعد محال بود ببازه بهش اون مسابقه سه دقیقه اول حسن شش امتیاز جلو بود و بعد بدنش خالی کرد... همیشه کشتی اول خیلی مشکله.... در ضمن اگه یکی لایق نام جهان پهلوان بعد از آقا تختی باشه کسی نیست جز حهان پهلوان با اخلاق و دوست داشتنی حسن آقا یزدانی.... عشقی عشق
  • پیام JP ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    خدمت اون دوستان عرض کنم که کشتی گیر تاپ بودن دلیلی نمیشه که بعدها مربی تاپی هم بشه... این دو معقوله ی کاملا متفاوت هستند با هم در تمام رشته های ورزشی هم همینطوره... آیا مارادونا مربی خوبی بود؟ محمد بنا مگه کشتی گیر پرافتخاری بوده؟ همین مربی روس جامبولات تدیف که سالهاست بهترین مربی دنیاست در زمان کشتی گیری برای اکراین کشتی میگرفت عنواین چندانی نذاره در المپیک اتلانتا رسول خادم اونو براحتی شکست داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس