سرگردانی زائران اربعینی از آژانس هواپیمایی تا گیت فرودگاه! / چرا بلیت‌ها حضوری فروخته می‌شوند؟

سفرهای اربعینی این روزها برای بسیاری از زائران این سفر، مشکلات متعددی را ایجاد کرده است که یکی از آن‌ها نبود بلیت هواپیما و تاخیر در پروازهاست.

به گزارش مشرق، با گذشت پنج روز از آغاز پروازهای اربعینی به کشور عراق به مقصدهای نجف و بغداد، فروش بلیت با مشکلات مختلفی رو به رو شده است. از نبود بلیت در سایت های خرید و فروش آنلاین بلیت هواپیما تا صفوف طولانی مقابل آژانس های مسافرتی برای تهیه بلیت  با نرخ مصوب سازمان هواپیمایی!

حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی با بیان اینکه پروازهای اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه برنامه ریزی شده و امسال دولت عراق صرفا پذیرش مسافر را از طریق هوایی انجام می‌دهد و شرایطی را مشخص کرده است، افزود: عمده‌ترین شرایط کشور عراق برای سفر اربعین امسال گرفتن ویزا در تهران، تزریق دو دوز واکسن کرونا و انجام تست پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

ببینید:

فیلم/ مرز مهران بسته است

بعد از یک سال ممنوعیت سفر اربعینی برای زائران ایرانی امسال کشور همسایه، عراق با ورود ۶۰ هزار زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی با رعایت دستور العمل های بهداشتی موافقت کرد و در ادامه این موافقت مسئولان کشورمان به انجام تدارکات لازم سفر به این کشور برآمدند اما این تدارکات به نحو احسن انجام نشد و همین موضوع منجر به سردرگمی های مختلفی برای این میزان از زائران کشورمان شده است.

بعد از اینکه زائران ایرانی برای خرید بلیت به سایت های هواپیمایی مراجعه کردند در روزهای نخست با قیمت های نجومی شرکت های هواپیمایی خارجی مواجه شدند، نرخ هایی که از ۱۵ میلیون تومان آغاز و تا سقف ۴۵ میلیون نیز می رسید. بعد از اینکه این موضوع توسط رسانه ها بارها اعلام شد سازمان هواپیمایی لیستی را تحت عنوان فروش حضوری بلیت اربعین برای مسافران منتشر کرد که شامل شهرهای مختلفی از جمله تهران، اصفهان، شیراز و تبریز و چند شهر دیگر بود.

اما سردرگمی مسافران این سفر،پایان نگرفت چرا که دیده ها و شنیده ها حاکی از آن است که با مراجعه به دفاتر فروش بلیت نیز، صفوف خرید و نوبت برای تهیه بلیت وجود دارد و این بین خطری با نام کرونا جان بسیاری از همین مسافران و سایر مردم را نیز تهدید می کند.بعد از صحبت با چند تن از مسافرانی که موفق به خرید بلیت نبودند به این سوال رسیدیم که چرا در شرایط فعلی کشورها که تلاش ها برای کاهش میزان مبتلایان به کرونا و همچنین غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات افزایش پیدا کرده است، فروش بلیت به صورت حضوری درحال انجام است؟

هر چند بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز در فروش بلیت هواپیمایی تردید یا تعلل دارند و شنیده ها حاکی از آن است که تمایلی به فروش بلیت با این نرخ نداشتند اما با همین منوال سازمان هواپیمایی تاکید کرده است که باید بلیت به صورت دو طرفه با نرخ مصوب (۵ میلیون تومان) به مسافران عرضه شود.

اما همچنان موضوع فروش بلیت از مشکلات اصلی زائران اربعین است. زائرانی که نه تنها به صورت آنلاین بلکه به صورت حضوری هم در خرید بلیت هواپیما با مشکل مواجه هستند!

اما این مشکلات به خرید بلیت ختم نمی شود و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شاهد تعداد زیادی از زائرانی است که به علت تاخیر در پرواز در گیت های مسافری سرگردان هستند و بعضا در این مکان به خواب رفته اند! 

دانلود

این تاخیرها در لیست پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تنها به یک پرواز ختم نمی شود و چندین مورد مشابه نیز در لیست تاخیرهایش به ثبت رسیده است.

فروش حضوری بلیت اربعین در روزهای کرونایی!

فروش حضوری بلیت اربعین در روزهای کرونایی!

حالا در انتهای این بی سر و سامانی ها، وزیر راه و شهرسازی، سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات و دستگاه های ناظر هشدارهای گوناگونی برای مدیریت فروش بلیت را به شرکت های هواپیمایی داده اند و اما همچنان این تعداد مسافر به دنبال تهیه بلیت مورد نیاز برای سفر به عراق هستند. 

سفری که از ضعف ارائه بلیت به آنها شروع شده و با تاخیرهای یک تا سه ساعته در فرودگاه ها ختم می شود. باید گفت که اگر در این روزها فکری به حال زنجیره سفر نشود، با نزدیک شدن به پنجم مهر و ایام اربعین وضعیت حساس تر و پر مشکل تر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس