مولوی امیرخان متقی طالبان

امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان می‌گوید که دولت موقت خواهان روابط نیک و دوجانبه با جهان است و جهان باید دست از فشارها بردارد.

به گزارش مشرق، مولوی متقی که امروز پنج‌شنبه (اول میزان) در مراسم معرفی سرپرست وزارت صنایع و تجارت در کابل صحبت می‌کرد گفت: "ما به جهان اعلام می‌کنیم که اگر به فشارهای بیجا خود بالای دولت طالبان ادامه بدهند به نفع کسانی تمام خواهد شد که می‌خواهند به جهان ضرر برسانند".

بیشتر بخوانید:

کابل و آنکارا بر همکاری دو جانبه تاکید کردند

وزیر خارجه طالبان افزود، حکومت طالبان با جهان روابط سیاسی دارد اما در تلاش است تا این روابط را بیشتر سازد.

وی بیان داشت که طالبان با کشورهای همسایه، منطقه و جهان روابط نیک می‌خواهد و خواستش این است که جهان نیز فشار بیجا بر افغانستان نیاورد.

او تاکید کرد: "حالا روابط سیاسی طالبان مثل روابط سیاسی ۲۰۰۱ ما نیست که جهان بخواهد بالای ما فشار بیاورد و قیودات وضع کند ادامه این تلاش‌ها نتیجه‌اش مثل گذشته است که ۵۰ کشور در افغانستان آمده بود ولی در وقت بیرون شدن تنها ماندند".

به گفته او، افغانستانی با رفاه و به پای خود ایستاده به نفع کشورهای همسایه، منطقه و جهان می‌باشد.

او تصریح کرد: "ما به جهان گفتیم و از آنها خواستیم که تجربه ناکام خود را دوباره در افغانستان تکرار نکند اگر بازهم بالای ما فشار بیاورد به نفع آنها نخواهد بود زیرا عادت افغان‌ها این است که اگر کسی یک قدم برای دوستی بردارد ما دو قدم برمی‌داریم ولی اگر آنها دشمنی کند تاریخ شاهد است که همراه آنها چه خواهد شد".

وزیر خارجه طالبان افزود: "ما به جهان تعهد کردیم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد بلکه ما روابط نیک و دوجانبه با تمام کشورهای جهان می‌خواهیم."

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که طالبان حدود یک و نیم ماه قبل با سقوط حکومت اشرف غنی کنترل افغانستان را بدست گرفتند اما تا هنوزهیچ کشوری به دلیل همه شمول نبود کابینه، حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس