رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا  سردار سرتیپ محمد شیرازی

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا بر لزوم ارتقای توان رزمی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی هوایی ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، اظهار داشت: ساخت نیروی هوایی در تراز نظام اسلامی از مهمترین افق‌های پیش روی «نهاجا» است که باید خود را به این مرحله برسانیم.

وی افزود: بحمدالله این حرکت مبارک در تقویت نیروی هوایی از گذشته آغاز شده و به همت همه عزیزان و مجاهدان به ویژه فرماندهان سابق این نیرو به این سطح از توانمندی رسیده است.رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد:

وقتی که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «نیروی هوایی در تراز نظام اسلامی»، مشخص است که انتظار حضرت آقا فراتر از وضع موجود است.

سردار شیرازی ادامه داد: ارتقای توان رزمی در پاسخگویی به هر نوع سطح از تهدید هوایی نیازمند تجهیزات جدید و فعالیت‌های هوشمندانه دیگر که باید بستر آن فراهم شود.

وی توجه به نیروی انسانی را یک سرمایه اثرگذار و مهم در راستای آمادگی نیرو بیان کرد و گفت: یکی از روش‌های موجود در ارتقای بخش‌های مختلف، توجه به نیروی انسانی است که حضرت آقا فرمودند رشد سرمایه انسانی باید در نظر گرفته شود؛ چرا که این یک ذخیره الهی است که خداوند برای ما قرار داده است.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه اولویت اول در نیروهای مسلح «نیروی انسانی» است، بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی با بهره‌گیری از تمرین و تجربه می‌تواند ما را برای اقدام در وقت نیاز، کمک کند و این روند با اجرای رزمایش، برگزاری همایش و گفتمان‌ها و آماده کردن ذهن‌ها برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و جهانی است.

سردار شیرازی افزود: رسیدن به این مرحله نیازمند روش‌هایی است که باید این روش‌ها را پیدا کرد و از آن بهره‌مند شد و رشد سرمایه انسانی که حضرت آقا فرمودند، جزو عوامل مهم تقویت یک نیرو است که در سطح نهاجا نیز پایوران و عزیزان وظیفه را در بر می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت شکل‌گیری ذهن سرباز جوان نسبت به سیستم نظامی نیروهای مسلح بیان کرد: جوان امروز ما در بمباران تبلیغاتی دشمن وارد عرصه خدمت به کشور می‌شود و جانش را در این راه بر کف دست می‌گیرد؛ لذا باید تلاش کنیم تا اول این عزیزان را خوب بشناسیم و بعد ذهنیت خوب و مطلوبی را از نیروهای مسلح به این افراد ارائه دهیم؛ همان ذهنیتی که برگرفته از فرهنگ متعالی دوران دفاع مقدس است.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا همتاپروری را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در نیروهای مسلح برشمرد و افزود: باید هر یک از شما عزیزان در هر کجا و هر مسئولیتی که دارید، بتوانید چند نفر را متناسب با توانمندی شان برای آن کار، آماده کنید و باید به این امر به‌صورت خاص توجه شود.

سردار شیرازی تعامل اثربخش و هم‌افزا را از دیگر مؤلفه‌های توانمندی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: این کار باید در داخل ارتش بین نیروها و در سطح ارتش و سپاه انجام شود؛ همان‌گونه که قبلاً نیز انجام شده و شاهد تعاملات ارزنده‌ای در نیروهای دریایی ارتش و سپاه بوده‌ایم؛ همچنین این مسئله بین نیروهای مسلح و بخش‌های کشوری نیز موضوعیت دارد و می‌تواند برکات زیادی را برای ما در پی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس