امیرعبداللهیان نمایه

امیرعبداللهیان گفت:آمریکا بداند، همه بده بستان‌ها یکبار در مذاکرات برجام انجام شد و لذا مذاکرات وین نه برای توافقی جدید بلکه برای اطمینان از بازگشت کامل و تضمین شده آمریکا به تعهدات خود است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای روز سه شنبه با وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان دیدار نمود و در خصوص رئوس سیاست خارجی دولت جدید و موضوع برجام و ادامه مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

ببینید:

عکس/ دیدار امیرعبداللهیان با هایکو ماس در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت نتیجه محور بودن مذاکرات وین اظهار داشت: انتظار برحق ملت ایران آن است که مزایای اقتصادی برجام که به دلیل بدعهدی طرف‌های مقابل تا کنون محقق نشده‌است، این بار تضمین گردد. آمریکا باید بداند، همه بده بستان‌ها یکبار در مذاکرات برجام انجام شد و لذا مذاکرات وین نه برای توافقی جدید بلکه برای اطمینان از بازگشت کامل و تضمین شده آمریکا به تعهدات خودش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. متأسفانه آنچه در سیاست‌های دولت فعلی آمریکا می‌بینیم ادامه روند و رویکرد دولت ترامپ در اعمال تحریم‌های غیرقانونی است.

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای آلمانی

امیرعبداللهیان در ادامه با تاکید بر اینکه دولت ایران وظیفه‌ای قطعی در اجرای بی کم و کاست مصوبه مجلس دارد، بهانه‌های مختلف اروپا برای عمل نکردن به تعهدات خود را غیر قابل قبول خواند و اضافه کرد طرف مقابل باید با انعطاف لازم و درک شرایط جدید ناشی از شروع کار دولت سیزدهم به وین بیاید.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه سیاست قطعی دولت جدید گره نزدن اقتصاد داخلی به برجام است، آمادگی تهران برای طراحی روابط مستقل از برجام را اعلام نمود. وزیر خارجه تاکید نمود که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به هیچ وجه راضی کننده نیست و ضروری است برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی شود.

وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار گفت که آلمان متعهد به برجام بوده و تمام تلاش‌های خود را برای حفظ و احیای آن انجام می‌دهد.

وزیرخارجه آلمان ضمن استقبال از توافق ایران و آژانس و سفر آقای گروسی مدیرکل آژانس به تهران، بر ضرورت تلاش همه طرف‌ها برای موفقیت مذاکرات وین تاکید کرد.

هایکو ماس با اشاره به اینکه اراده برلین بر ارتقا همه جانبه روابط است، وضعیت پایین‌تر از انتظار روابط تجاری و اقتصادی فعلی دو کشور را ناشی از شرایطی دانست که برخی از آنها در اختیار دو کشور نبوده است.

دو طرف همچنین در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی بویژه افغانستان به تبادل نظر پرداختند و بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    در شرایط امروز ,اروپا یعنی فرانسه و آلمان حتی اگر بخواهند هم ,اجازه ندارن ,یعنی آجمز هستند و کاملا بی ارزش مثل یک اسب یا رخ یا سرباز پیاده از کار افتاده .و انگلیس(یعنی هم امریکا) هم اصلا نمیحواد ,و حتی اگر بخواد نمیتونه,چون اعتراف بشکست است مثل یک شاه تو حجل آجمزی .پس اینکه ایران داره ظاهرا علاقمند به مذاکره بازی میکنه بسیار عالی است و در سیاست میگن بازی در گالری..چون انگلیس و امریکا عملا باختن در سیاست ,یعنی نه حقی دارن و نه هیچ اقتداری .و ایران دیکته میکنه که ,حق یعنی قرارداد 2231 برای همه طرفها و دلیلی برای اعتماد به قدرت طرفها نیست ,بخصوص که همه اتمی هم هستند؟؟امریکا نمیاد و ایران هم باید خودش رو برای ساخت کلاهکهای اتمی آماده تر کنه..ابر قدرت بدون دندان بزرگ ,یعنی بی مایه فطیر است..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    رهبر معظم انقلاب در نوزدهم بهمن ماه پارسال در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: «آن طرفی که حق دارد برای ادامه‌ی کار برجام شرط معیّن کند ایران است. علّت هم این است که ایران از اوّل به تمام تعهّدات برجامی خودش عمل کرد، جمهوری اسلامی به تمامی تعهّدات برجامی عمل کرد؛ آنها نقض کردند. ما حق داریم برای ادامه‌ی برجام شرط بگذاریم و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچ ‌کس هم از آن عدول نخواهد کرد؛ و آن این است که اگر میخواهند ایران به تعهّدات برجامی -که چند تعهّد آن را لغو کرده- برگردد، باید آمریکا تحریمها را کلّاً لغو بکند؛ آن هم نه به زبان و روی کاغذ که بگوید لغو کردیم؛ نه، بایستی در عمل تحریمها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریمها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهّدات برجامی برمیگردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتّفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست بر نخواهیم گشت.» همچنین در اول فروردین ماه امسال در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران فرمودند: سیاست کشور در باب تعامل با طرفهای برجامی و در باب خود برجام، صریحاً اعلام شده؛ از این سیاست هیچ تخطّی نباید کرد؛ این سیاستی است که اعلام شده، مورد اتّفاق هم بوده؛ یعنی این جور نیست که این سیاست، سیاست استثنائی‌‌ای باشد در بین سیاست[های دیگر]؛ نه، این سیاستی است که مورد اتّفاق همه بوده. آن سیاست هم عبارت از این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریمها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهّدات برجامی‌مان برمیگردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهّدات برخواهیم گشت؛ این سیاستِ قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمیدانیم؛ اینکه بگویند ما برمیداریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد؛ عمل لازم است؛ باید در عمل تحریمها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریمها برداشته شده، آن وقت به تعهّداتمان عمل میکنیم. این سیاست قطعی، ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست. درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اجرای کلمه به کلمه و مو به موی این سیاست به طور شجاعانه در تمام ابعاد ذکر شده و عدم تسلیم در برابر فشارها و تهدیدات غرب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس