کد خبر 1274228
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
جزئیات اعترافات متهمان جنایت ترور الصماد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی یمن اعترافات گروهی از متهمان به قتل "صالح الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی را منتشر کرد که طی آن، محکومان به ارتباط‌شان با یک افسر اطلاعاتی امارات به عملیات ترور ادعان کردند.

به گزارش مشرق، مقامات قضایی یمن، صبح شنبه حکم اعدام ۹ تن از افراد محکوم‌شده در پرونده ترور صالح الصماد، رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن را اجرا کردند.

بعد از آنکه دادگاه جزایی ویژه در صنعا مشارکت‌کنندگان و طراحان ترور الصماد را به اعدام محکوم کرد، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی وزارت کشور یمن اعترافات باندی را که با کشورهای متجاوز برای این جنایت همدست بود، منتشر کرد.

ببینید:

فیلم/ اعدام عاملان ترور شهید صالح الصماد

متهمان تأکید کردند که تراشه‌های الکترونیکی را در جیب یکی از همراهان شهید الصماد در جریان نشست‌شان در دانشگاه الحدیده قرار دادند و هنگام خروج شهید الصماد از دانشگاه، با ائتلاف متجاوز تماس گرفته شد و هواپیماهای ائتلاف او را تحت تعقیب و هدف قرار دادند.

آنها همچنین تأکید کردند که با یک افسر اماراتی به نام "ابوطیر" در تماس بودند و با او اجرای عملیات ترور الصماد را هماهنگ می‌کردند و همچنین از او پولی برای مشارکت در این ترور دریافت کرده بودند.

صالح الصماد در ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ در حمله هوایی ائتلاف سعودی با یک پهپاد در شهر الحدیده (غرب یمن) شهید شد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس