کد خبر 1273957
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
روس‌ها می‌گویند قیمت گاز در اروپا باز هم افزایش خواهد یافت

مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه می‌گوید: به احتمال زیاد شاهد افزایش بیشتر قیمت گاز طبیعی در سطح اتحادیه اروپا خواهیم بود.

به گزارش مشرق، الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه می‌گوید: علی رغم آنکه قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا همین حالا هم بالاست، اما احتمالا در آینده نزدیک به خاطر پایین بودن میزان گاز ذخیره شده در اتحادیه اروپا شاهد بالا رفتن بیشتر قیمت این حامل انرژی خواهیم بود.

میلر طی یک کنفرانس آنلاین گفت: تقاضا برای گاز طبیعی در حال افزایش است؛ چراکه گاز یک سوخت پاک است که می‌تواند به گذار کشورها برای رفتن به سمت انرژی‌های پاک‌تر کمک کند.

میلر می‌گوید: همین حالا میزان گاز انبارشده اتحادیه اروپا ۲۲.۹ میلیارد مترمکعب کمتر از میزان طبیعی آن است. 

این مقام روس گفت: این رقم بسیار بالاست؛ تمام کارشناسان می‌گویند که اتحادیه اروپا نمی‌تواند این خلاء را پر کند و در فصل پاییز و زمستان با کمبود گاز در انبارهای زیرزمینی خود روبرو خواهد شد.

وی می‌گوید: اگرچه این مسئله در حال اثرگذاری بر قیمت گاز است و شاهد آن هستیم که قیمت این حامل انرژی در بازار اروپا تمام رکوردها را شکسته اما هنوز هم ممکن است که شاهد بالا رفتن قیمت بیشتر گاز باشیم. به طور کلی قیمت گاز در بازار انرژی هلند که یکی از اصلی‌ترین بازارهای کشف قیمت حامل‌های انرژی در اروپا محسوب می‌شود از ابتدای سال جاری تاکنون سه برابر شده و باعث شده که قیمت برق هم در سطح این اتحادیه افزایش یابد.

میلر می‌گوید: شرکت گازپروم که بازوی صادرات گاز روسیه به شمار می‌رود، به تعهدات خود پایبند است و آماده است در صورت نیاز گاز بیشتری به اروپا صادر کند. گاز پروم به دنبال آن است که با بهره‌برداری از خط لوله نورد استریم ۲ که لوله‌گذاری آن هفته پیش به پایان رسید، صادرات گاز به اروپا را دو برابر کند، اما مشکل اینجاست که آلمان هنوز مجوز عملیاتی شدن این خط لوله را صادر نکرده و ممکن است این روند تا ۴ ماه طول بکشد.

ساخت این خط لوله هم به خاطر تحریم‌های آمریکا و هم به خاطر مخالفت برخی کشورهای اروپایی با موانع جدی روبرو بود، اما بالاخره روس‌ها توانستند بر این موانع چیره شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس