حدود 2000 نفر دیگر در تنها یک شبانه‌روز قربانی کرونا در آمریکا شدند

طبق گزارش‌ها، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به طور متوسط ‌به بیش از ۱۹۰۰ نفر در روز رسیده که تقریباً ۳۰ درصد در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، طبق گزارش «نیویورک تایمز» گرچه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان‌های ایالات متحده علائمی از کاهش دارد، این موارد همچنان در مقایسه با اوایل تابستان بسیار زیادتر است و در عین حال، شمار مرگ‌ومیرهای جدید روند افزایشی دارد.

بر اساس پایگاه داده روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در حالی که نوع دلتا در جوامع غیرواکسینه جولان می‌دهد، گزارش مرگ و میر جدید در آمریکا به طور متوسط ‌به بیش از ۱۹۰۰ نفر در روز رسیده که تقریباً ۳۰ درصد در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

طبق این گزارش، تاکنون تقریباً از هر ۵۰۰ آمریکایی یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

این در حالی است که بر اساس داده‌های فدرال، سرعت واکسیناسیون نسبتاً کند است و تاکنون ۶۴ درصد از افراد واجد شرایط در ایالات متحده واکسینه شده‌اند.

پایگاه آماری worldometers هم آمار نیویورک تایمز را تایید می‌کند و طبق این آمار، در شبانه‌روز گذشته، هزار و ۹۳۸ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آمار ابتلا هم در این کشور همچنان بالاست و در شبانه‌روز گذشته حدود ۱۵۸ هزار مبتلای جدید ثبت شده است.

آمریکا که از ابتدای همه‌گیری کرونا بالاترین شمار قربانی و ابتلا را داشته، به‌رغم واکسیناسیون همچنان این جایگاه را تقریباً با اختلاف حفظ کرده و شمار کلی ۶۹۰ هزار و ۷۱۴ قربانی و ۴۲ میلون و ۷۹۹ هزار و ۹۰۷ ابتلا را تاکنون ثبت کرده است.

«آنتونی فائوچی» ویروس‌شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید اخیراً به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند ۱۰۰ هزار مرگ جدید را تا ماه دسامبر رقم بزند.

در حالی که آمریکا هنوز بر سویه دلتا فائق نیامده، منابع خبری گزارش داده‌اند سویه مو هم در ۴۹ ایالت آمریکا مشاهده شده است. طبق گزارش «نیوزویک» ایالت نبرسکا تنها ایالت موجود در ایالات متحده است که هنوز در آن بیمار مبتلا به سویه مو کرونا یافت نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس