کد خبر 1273482
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
جدیدترین رنگ‌بندی شهرهای استان تهران اعلام شد/ ۱۵ شهرستان نارنجی و ۱ شهرستان قرمز

با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری تهران و شهرستان‌های استان تهران از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش مشرق، با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری رنگ‌بندی جدید شهرها ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.

در جدیدترین رنگ‌بندی شهرها از سوی اپلیکیشن ماسک در حال حاضر ۱۵ شهرستان شامل ۴۸ شهر نارنجی و ۱ شهرستان قرمز است.

بر اساس اطلاعیه اپلیکیشن ماسک شهرستان‌های تهران، ری، پردیس، اسلامشهر، بهارستان، رباط‌کریم، شهریار، ورامین، پیشوا، قرچک، ملارد، دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و پاکدشت در وضعیت نارنجی و شهرقدس در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس اخبار دریافت شده از شهرستان‌های استان تهران واکسیناسیون علیه بیماری کرونا با جدیت پیگیری می‌شود و با توجه به محموله واکسن‌های وارداتی در اکثر مناطق زیرساخت‌های توسعه‌ای مراکز واکسیناسیون در حال انجام است و تعداد قابل توجهی مراکز واکسیناسیون به ظرفیت شهرها افزوده می‌شود.

در برخی از شهرها تاکنون مراکز ۲۴ ساعته نیز راه‌اندازی شده که کمک شایان توجهی به رشد آمار واکسیناسیون داشته است.

واکسیناسیون کارگران جنوب غرب تهران سرعت می‌گیرد

فخرالسادات امامی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: دو مرکز واکسیناسیون در دو شهر صنعتی پرند و نصیر شهر واقع در شهرستان رباط‌کریم به‌منظور واکسیناسیون جامعه کارگری فعالیت خود را آغاز کرد.

امامی با تشکر از همکاری سپاه برای تجهیز مراکز واکسیناسیون گفت: مرکز تجمعی واکسیناسیون کارگران شهرک‌های صنعتی که با کمک صنعتگران تجهیز شد با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران و مسئولان شهرستان رباط‌کریم و پرند افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان واکسیناسیون شهرستان رباط‌کریم امروز از مرز ۹۷ هزار دوز گذشته است افزود: با توجه به‌سرعت توزیع واکسن، تعداد تیم‌های واکسیناسیون را افزایش داده‌ایم.

فخرالسادات امامی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به شیفت کاری صنعتگران نوبت‌های عصر و شب را برای واکسیناسیون در شهرک‌های صنعتی فعال کنیم تا به‌سرعت این عزیزان نیز واکسینه شوند.

دومین پایگاه تجمیعی واکسن کرونا در پیشوا راه‌اندازی شد

روابط عمومی شبکه بهداشت پیشوا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از با راه‌اندازی و تجهیز سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا، گروه‌های سنی اعلامی از سوی وزارت بهداشت می‌توانند جهت انجام واکسیناسیون به سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا مراجعه کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود واکسیناسیون خود را با توجه کردن به شایعات به تعویق نینداخته و تا قبل از شروع پاییز و ورود به موج ششم، واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. هم‌اکنون شهرستان پیشوا هیچ کمبودی ازنظر واکسن ندارد.

در بخش دیگری از اطلاعیه از شهروندان درخواست شده است قبل از مراجعه جهت واکسن درصورتی‌که تاکنون در مراکز بهداشت تشکیل پرونده نداده‌اند به مرکز، پایگاه و خانه بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و ثبت‌نام در سامانه سیب انجام شود.

۲ هزار کارگر شهرک صنعتی عباس‌آباد واکسینه شدند

حکیم جوادی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کارگران اظهار داشت: در شهرک صنعتی عباس‌آباد ۲ هزار واحد صنعتی وجود دارد که ۱۳۰۰ واحد آن فعال است و مجموعاً ۲۷ هزار کارگر در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت خدماتی عباس‌آباد افزود: از یک هفته قبل مرکز واکسیناسیون ما بدون محدودیت سنی در شهرک مستقر شده است و طی این مدت دو هزار کارگر را واکسینه کرده‌ایم و امیدواریم به‌زودی کلیه عوامل و کارگران این شهرک بزرگ واکسینه شوند.

۲۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در شمیرانات تزریق شده است

سید مهدی ساداتی با بیان اینکه روند واکسیناسیون شتاب بیشتری گرفته تأکید کرد: با تدبیر دولت واکسن در کشور به‌اندازه کافی وجود دارد و شمیرانات در صورت نیاز با افزایش پایگاه‌های تزریق واکسن مانعی پیش و رو ندارد.

وی افزود: از ابتدا تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار دز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده که با شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون روند تزریق شتاب محسوسی خواهد گرفت.

فرماندار شمیرانات ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان از شهروندان شمیراناتی خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ترددهای غیرضروری و به‌ویژه استفاده از ماسک و دوری از دورهمی های خانوادگی در کاهش این بیماری همیار مدافعان سلامت باشند.

۷۰ هزار دز واکسن کرونا در پردیس تزریق شده است

عبدالعظیم رضایی در حاشیه نشست اضطراری کمیته واکسیناسیون شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۶ مرکز واکسیناسیون تجمیعی در سطح شهرستان فعال است و طی روزهای آینده مراکز دیگری برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان افزوده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در شهرستان انجام واکسیناسیون شهروندان با توجه به شرایط اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در این راستا تاکنون ۷۰ هزار دز واکسن کرونا در شهرهای پردیس، بومهن و شهرهای سعیدآباد و خسروآباد در بخش جاجرود تزریق شده است.

رضایی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون در سطح شهرستان، توضیح داد: مقادیر بالایی واکسن در سطح کشور تأمین‌شده است و باید با تدبیر و برنامه‌ریزی واکسیناسیون شهروندان بدون معطلی و ازدحام و در تمام مراکز سطح شهر انجام شود.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در ساعات ابتدایی صبح که ازدحام جمعیت بیشتر است به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و برای ساعات بین روز برنامه‌ریزی داشته باشند و برای جلوگیری از ازدحام در یک مرکز به تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان بروند.

۲۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در اسلامشهر تزریق شده است

مسعود مرسلپور با بیان اینکه ۲۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی در اسلامشهر تزریق شده اظهار داشت: با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در دو هفته اخیر و همچنین فعالیت دو شیفته اکثر مراکز روزانه شاهد واکسینه شدن ۱۲ هزار نفر در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار و ۸۳۲ نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند افزود: ۱۷۶ هزار نفر نیز دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و طبق زمان بندی جهت دریافت دوز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر از تلاش و زحمات کادر درمان به‌ویژه افرادی در مراکز تجمیعی تزریق واکسن فعالیت می‌کنند قدردانی کرد و گفت: از اقشار مختلف مردم درخواست داریم تا همچنان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی های خانوادگی را مورد توجه قرار دهند.

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در پیشوا از امروز آغاز می‌شود

امیرامینی با اعلام خبر شروع واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در پیشوا از روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ تمامی افراد بالای ۱۸ سال شهرستان می‌توانند جهت تزریق واکسن کرونا به پایگاه‌های تجمیعی واکسن شهرستان سالن شهدای گمنام و سالن ورزشی دانشگاه آزاد پیشوا مراجعه نمایند.

وی با اعلام اینکه واکسیناسیون این سنین مدتی است که در روستاها نیز آغاز شده است افزود: روستاییان عزیز بالای ۱۸ سال جهت انجام واکسن به خانه‌های بهداشت تحت پوشش خود مراجعه نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا گفت: از شهروندان محترم خواهش می‌کنم قبل از مراجعه جهت واکسن در صورتی‌که تاکنون در مراکز بهداشتی تشکیل پرونده نداده‌اند به مرکز، پایگاه و خانه بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام در سامانه سیب انجام شود.

امینی تاکید کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود واکسیناسیون خود را با توجه کردن به شایعات به تعویق نینداخته و تا قبل از شروع پاییز و ورود به موج ششم، واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    آیا افغانی ها ی مقیم ایران هم واکسن خواهند زد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس