کد خبر 1273405
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
استقلال یا پرسپولیس، کدام یک از حذف الهلال سود می‌برند؟

حذف انضباطی الهلال از لیگ قهرمانان آسیا، در صورتی که برای فصل ۲۰۲۱ این رقابت‌ها اتفاق بیفتد به نفع استقلال یا پرسپولیس است.

به گزارش مشرق، جدایی جووینکو، ستاره ایتالیایی سابق الهلال برای این تیم عربستانی دردسر ساز شده تا جایی که احتمال حذف الهلال از لیگ قهرمانان به وجود آمده است. نیکولو شیرا، خبرنگار روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در توییتی راجع به این پرونده نوشت: "فیفا و فدراسیون فوتبال عربستان به دلیل تخلفاتی که الهلال علیه سباستین جووینکو انجام داده، پرونده انضباطی‌ای برای این باشگاه باز می‌کند. خطر حذف الهلال از لیگ قهرمانان وجود دارد." البته برخی رسانه‌های سعودی تاکید کرده‌اند که این خبر صحت ندارد و جووینکو علیه الهلال شکایتی طرح نکرده است.

زمان روشن شدن تکلیف پرونده الهلال و جووینکو

اگر فرض قوی‌تر را بر این بگیریم که شکایت جووینکو از الهلال رخ داده، با توجه به روندی که رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در فیفا دارد، احتمال آن که رای این پرونده تا ۲۴ مهر (شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا) داده شود، کم است. ضمن این که حتی اگر رای پرونده علیه الهلال باشد و تا ۲۴ مهر صادر شود، این باشگاه قطعا پرونده را به CAS خواهد برد. به همین دلیل اگر قرار باشد الهلال از لیگ قهرمانان حذف شود، مربوط به فصل آینده می‌شود و بعید است که تا قبل از مرحله یک چهارم نهایی این اتفاق بیفتد. برای درک بهتر این موضوع باید پرونده شکایت النصر از پرسپولیس بعد از مرحله نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان را یادآوری کنیم که هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش سعودی‌ها به شایعه حذف الهلال

احتمال بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

در بند ۲ ماده ۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا درباره مواردی که باشگاه‌ها از این رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کنند یا کنار گذاشته می‌شوند، توضیح داده است. در این مورد کمیته مسابقات AFC باید بدون محدودیت درباره جایگزینی تیم جدید و تغییر سیستم و قوانین مسابقات بر اساس شرایط جدید، تصمیم‌گیری کند.

حذف الهلال به سود استقلال یا پرسپولیس؟

اگر رای پرونده شکایت جووینکو از الهلال تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی صادر شود و الهلال نخواهد پرونده را به CAS ببرد، AFC استقلال را جایگزین نماینده عربستان در مرحله یک چهارم نهایی می‌کند و باید شاهد داربی آسیایی در این مرحله باشیم.

حذف الهلال به نفع پرسپولیس است؟

حذف الهلال در صورتی به نفع پرسپولیس است که آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل این تیم حذف شوند. در این صورت اگر تکلیف نهایی پرونده جووینکو و الهلال تا قبل از مرحله نیمه نهایی مشخص شود و رای به حذف الهلال داده شود، پرسپولیس جایگزین نماینده عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. (بر اساس قوانینی که در مورد استقلال وجود داشت.)

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس