ایران و پیمان شانگهای

مقامات و شرکت‌کنندگان در بیست‌ویکمین نشست سازمان همکاری شانگهای، اسناد همکاری از جمله روند عضویت دائم ایران در این سازمان را امضا کردند.

به گزار مشرق، بیست‌و یکمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای با تأیید سند عضویت ایران به کار خود پایان داد.این نشست امسال به میزبانی «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت پوتین از مشارکت ایران در شانگهای

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از پایان این نشست اعلام کرد که سند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای به تایید سران رسید.

امیرعبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم ج. ا. ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رییس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید».

وی همچنین افزود:‌ «این عضویت راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد».

بر اساس این گزارش، صورتجلسه مکتوب عضویت ایران در شانگهای به امضای سران نشست رسیده و مفاد آن منتشر خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به طور رسمی به عضویت کامل اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای درآمد.

در این اجلاس سران ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    22 2
    بوی دماغ سوختگی شدیدی از سوی واشنگتن به مشام جامعه بین المللی میرسد.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 9
      دیروز آمریکا به متحدش فناوری زیردریایی اتمی داد از شانگهای چی به ما میرسه؟ روسیه حتی میگ 29 رو حاضر نیست به روز رسانی کنه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 3
      دود بنفش هم در هوا پخش شده و قابل رؤیته!!! خخخخخخخ
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      6 1
      نادون امریکا و استرالیا و انگلیس متحد نیستن بلکه یک کشورن بفهمید نژادپرست تر از اینها وجود نداره
    • محمد IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 0
      خب ایران جون هم اضافه شد
    • امیر IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      خطاب به 21:00، حالت خوبه؟!!! سازمان همکاری شانگهای یک بازار چند تریلیون دلاری است که منافع اقتصادی سرشاری برای ایران به همراه دارد، فهمش اینقدر سخته واست؟!!!چرا قیاس مع الفارق می کنی؟!!! پیمان آمریکا و انگلیس و استرالیا چه ربطی به عضویت رسمی ایران در پیمان بسیار مهم شانگهای داره؟!!1 می دونستی در سال 2005 درخواست آمریکا برای عضویت در پیمان شانگهای رد شده؟!!! در ضمن ، ایران خودش توان دستیابی به پیشران هسته ای برای کشتیها و زیردریایی ها را داره _ چون توان غنی سازی بالاتر از 60 درصد را هم داره)، لازم نیست کشوری در اختیارش قرار بده.
  • DE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    7 2
    الحمد الله
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 18
    عضو یه سازمان بی خاصیت دیگر شدن خوشحالی نداره. اکو، سازمان همکاری اسلامی، کنفرانس اسلامی، غیر متعهد ها حتی اوپک هیچکدوم تاثیرگذاری بین المللی ندارند و در مواقع حساس به کار ما نمیایند
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 2
      میسوزه؟!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      نمی شه این حرف رو زد آره اون قبلی ها که گفتی چون بیشترشون کشور های بی اراده از خود بودن شاید ولی این فرق داره حدودا نصف جمعیت جهان تو این سازمان هستن و از لحاظ نظامی امنیتی شبه ناتو برو رزمایش ها رو ببین تا متوجه بشی بیشتر کشور ها حدودا مخالف جبهه غربی/استکباری اونا هستن اشتراکات فرهنگی دارن تو یک قاره همسایه دیوار به دیوار هم هستیم مثل زنجیر به هم متصل در پایان اکثرا ابرقدرت یا قدرت منطقه ای هستن همین یک ایران قویترین کشور سد مقابل غرب هست قطعا دلیل اصلی ورود ایران همین جذابیت هست و موقعیت ژئوپلیتیک ما این همه جنگ آمریکا و هزینه اون جهت این بود که ایران دوباره مثل زمان رضا شاه زیر نظر اونا باشه فقط کافی هست نگاهی به نقشه کنی خود خود قلب زمین ایران هستشاید کشور های وابسته ارزش اون رو ندونن چون اصلا نباید بدونن تا مستعمره بی بند باشن ولی این کشور ها می دونن ایران چه موقعیت فرا راهبردی داره.
    • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      4 2
      فعلا که اینها کارامدتر از امثال اتحادیه اروپا ظاهرشدند.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      4 1
      نه پس فقط عضو اف ای تی اف و برجام و باج به آمریکا کارایی داره ؟؟؟؟!!!! نادان این پیمان اقتصادی هست و کمک میکنه بهمون
    • حامد IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      4 2
      سلام به حسن روحانی فاسد برسون
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 4
      حامد دلبندم، این امضا نتیجه چندین سال مذاکره نه ۳۰ روز روی کار اومدن دولت جدید..الان اگه گرونی بود میگفتین تقصیر دولت قبل ما که تازه ۳۰ روز اومدیم..
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      دلبندم، اگه دولت اصلاحاتچی سر کار اومده بود سی سال دیگه هم ایران عضو دائم نمیشد چون چشمشون به غرب بود!! دم خروس دیگه زده بیرون، برو این داستان‌ها رو برای اینتر نشنال و منوتو بنویس اینجا ملت حالیشونه خریدار نداره !!!
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      ۲۱:۵۱ توهمات ذهن مریضتو سعی نکن به بقیه هم منتقل کنی اولا ما مثل شما بی مسئولیت نیستیم و تو همین چند روز هم برخی اقلام مثل سیمان ارزان شدند و در ضمن شما حق نداری این دستاورد دولت رئیسی رو به پای مذاکرات خفت بار و ذلیل و ننگ بار دولت روحانی ناکارآمد بندازی
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ دلبندم توهم تا کجا این سازمان بنای اصلی اون برای مقابله با قدرت طلبی تک قطبی آمریکا و غربی هاست چطور یک دولت غربگدا که خودش رو کوچیک کدخدا می دونست و دو قدرت داخل این اتحادیه چین و روسیه رو دیکتاتور و بی فرهنگ می دونست زمینه ورود به اتحادی که هدف اصلی اون دشمنی با استکبار غربی هست رو آماده کرده؟!! خخخخ شما دیگه اصلا کلا رد دادید شما همون زمان نمی گفتید این دو عضو اصلی می خوان ایران رو مستعمره خود کنن؟!! جالبه جماعت هزار رنگ فساد طلب.
  • حمید IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    8 1
    عضویت به تنهایی سودی ندارد باید تلاش کرد از پتانسیلهای ان و جاههایی که مزیت داریم نهایت استفاده را بکنیم . سلام بر خادمین کشور در هر لباسی و لعنت بر خائنین در هر لباسی
  • حامد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    ما که قبلا هم با اینا رابطه و تجارت و برو بیا و پیمانهای راهبردی و اینا رو داشتیم حالا دایم یا موقت و یا هر عنوان دیگه ای که اتفاق جدید و گشایشی محسوب نمیشه .تحرک و گشایش با کشورهایی اتفاق میفته که با ما رابطه ای ندارن و میتونن مزیت جدیدی برای اقتصاد ما بیارن. بازم چین و بازم روسیه که تبریک گفتن نداره . وضعیت موجود ما برایندی از ظرفیتهای موجود ما هست. شما بیا به اینا عراق و ترکیه و .. رو هم اضافه کن بازم که تحولی نیست برای ما.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    باید مراقب بود دفاع چین و روسیه بدون طمع نیست ممکن است بعدا در برابر این امتیاز ، در برجام و پرونده هسته ای بخواهند فشار بیاورند تا ایران را بر سر مذاکره موشک و منظقه ای به چالش بکشند. به هر حال این قدرت ها نمی خواهند آمریکا رو حذف کنن و به ازای اون ایران جایگزین بشه
  • ث IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    ان شالله که خیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس