کد خبر 1273094
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
حسین امیرعبداللهیان

وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت: در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، با آقای لاورف گفتگو و از حمایت آقای پوتین و ایشان برای عضویت دائم ایران نزد سازمان همکاری شانگهای تشکر کردم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی درباره دیدارش با سرگئی لاوروف همتای روس در دوشنبه پایتخت تاجیکستان نوشت: در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، با آقای لاورف وزیر خارجه روسیه گفتگو و از حمایت آقای پوتین و ایشان برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای تشکر و در مورد بیانیه صادره پیرامون وضعیت افغانستان توافق کردیم.

بیشتر بخوانید:

حمایت پوتین از مشارکت ایران در شانگهای

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۶ شهریور ماه در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، ضمن تأکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه،  ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و به ویژه افغانستان را یادآور شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خواند و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.

گفتنی است امیرعبداللهیان پیش از این هم در توئیتی ن‌شت: ‏با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 2
    نیاز به تشکر ندارن.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 0
      خیلی هم دارن، یانکی نیستن که آدم نباشن! من هم به نوبهٔ خودم از جناب پرزیدنت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محترم روسیه بابت این حمایتشون تشکر میکنم و به اون بایدن خرفت تسلیت میگم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس