امیرعبداللهیان در دیدار با همتای روس بر توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای روس خود، ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه، ضرورت هم‌فکری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و به ویژه افغانستان را یادآور شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، امروز با لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه، ضرورت هم‌فکری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و به ویژه افغانستان را یادآور شد.

بیشتر بخوانید:

توضیح امیرعبداللهیان درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خوانده و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.

لاورف نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، از وزیر امور خارجه کشورمان جهت سفر به مسکو و تداوم رایزنی‌ها دعوت به عمل آورد.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران حل موضوع افغانستان را در تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت نمایندگان کلیه اقوام دانسته و بر تلاش‌های کشورمان جهت ترغیب به رسیدن به این هدف تاکید کرده است.

خاطرنشان می‌سازد، در ادامه نشست کوتاه چهارجانبه شب گذشته و دیدار و گفتگوهای جداگانه وزرای خارجه توافق شد که ظرف روز جاری، بیانیه مشترک چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد اوضاع سیاسی افغانستان صادر شود.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان از همتای روسی خود جهت شرکت در نشست همسایگان افغانستان به میزبانی تهران دعوت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس