رئیسی نمایه

رئیس جمهور با بیان اینکه تشکیل کارگروه های تخصصی نقطه عطف روابط تهران و ایروان است، گفت: با اراده موجود بین رهبران سیاسی، تهران و ایروان می توان دوره جدیدی از همکاری های گسترده اقتصادی را رقم زد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران صبح امروز (جمعه) در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان که با حضور وی در اقامتگاه رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، ضرورت افزایش سطح فعلی مناسبات اقتصادی ایران و ارمنستان را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی در موضوعات اقتصادی از جمله در زمینه تبادل انرژی، حمل و نقل، پروژه های تولیدی مشترک و مبادلات مالی می تواند محرک مناسب و نقطه عطفی در ارتقای سطح تعاملات دو کشور باشد.

ببینید:

فیلم/ رئیسی: هیچ موضوعی نمی‌تواند فعالیت‎ هسته‌ای ایران را متوقف کند

رئیسی با اشاره به توانمندی صنعتی و بخش خصوصی ایران برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز ارمنستان تصریح کرد: کارگروه های تخصصی باید بر اساس یک جدول زمانی توافقات و همکاری های اقتصادی را به پیش برده و مشکلات و موانع احتمالی در عملیاتی شدن این توافقات را برطرف کنند.

ببینید:

عکس/ رئیسی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه گسترش روابط با همسایگان از اصول سیاست خارجی کشورش است، اظهار داشت: اینکه دولت جنابعالی نیز اولویت سیاست خارجی خود را تقویت مناسبات با همسایگان قرار داده می تواند باعث آغاز دوره ای جدید و پربار از روابط میان دو کشور باشد.

تشکیل کارگروه های تخصصی نقطه عطف روابط تهران و ایروان است

نیکول پاشینیان،  نقش جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه را بسیار سازنده توصیف کرد و افزود: نقش آفرینی ایران در منطقه همواره ثبات بخش بوده و از ابتکارات ایران برای حل و فصل مسائل منطقه ای استقبال می کنیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد آیت الله رئیسی برای فعال تر شدن کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، تاکید کرد: به وزرای مربوطه دستور می دهم موانع اجرای توافقات گذشته ایران و ارمنستان را برطرف کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 1
    عزیزان ارمنستان برگ برنده ی ایران در مقابل زیاده خواهی های اردوغان و علی اف است آتا ترک با سوء استفاده از ساده لوحی رضا شاه قسمتهایی از خاک شمالغرب ایران را از کشور جدا کرد تا راه زمینی از ترکیه به نخجوان آذربایجان برقرار شود و الآن این ذهنیت در آنها شکل گرفته که آذریها با نظام مشکل دارند و با فرصت طلبی درصدد ریختن بنزین روی احساسات پانترکیسمها هستند تا مناطق ترک نشین ایران به اسم آذربایجان جنوبی از خاک ایران جدا کنند حمایت قطعی و رسمی از ارمنستان بایستی با جدیت ادامه یابد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    5 1
    روابط ایران با ارمنستان باید هرچه بیشتر توسعه پیدا کنه، برای هر وطرف و بخصوص دور زدن تحریم‌ها عالیه!!
    • رامین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 1
      اخه ارمنستان با اقتصاد دوزاری و بودجه 2میلیارد دلاری و محصور شده در بین کشورهای ترک.... چه مزیتی برای ایران داره؟ بغیر از دشمن تراشی و تنش در داخل کشور خودمون، ارمنستان کدوم منفعت رو برامون به همراه داره؟
  • محمد US ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 1
    گسترش روابط ما با ارمنستان می تواند به منافع ملی ما کمک جدی کند در رابطه با آذربایجان نیز باید تجدید نظر کنیم و صرفا مبتنی بر منافع ملی خود با آن ها تعامل کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس