سبقت صندوق‌های بورس از برخی بانک‌ها در جذب سرمایه‌ های مردم

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از سبقت صندوق‌های بورس از برخی بانک‌ها در جذب سرمایه‌های مردمی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های سرمایه گذاری جذب شده است.

به گزارش مشرق، میثم فدایی با اعلام اینکه خطر سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه خیلی پایین است و درحال حاضر این صندوق‌ها سودهای منظمی را با نرخ‌های خوبی به سرمایه گذران پرداخت می‌کنند، گفت: صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه جزو بزرگترین صندوق‌های بورس هستند که با استقبال مردم مواجه شده اند و برخی از این صندوق‌ها حتی از بعضی بانک‌ها بزرگتر شده و سرمایه بیشتری جذب کرده اند.

وی افزود: اکنون به عنوان مثال یکی از صندوق‌های درآمد ثابت بورس سه برابر یک بانک خصوصی و یک صندوق دیگر دو برابر یک بانک خصوصی دیگر موفق به جذب سرمایه از هموطنان شده اند.

بیشتر بخوانید:

معاملات کج‌دار و مریز در بورس

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های سرمایه گذاری بازار بورس جذب شده است، گفت: بالغ بر ۳۷۰ هزار میلیارد تومان از مجموع این ۵۳۰ هزار میلیارد تومان، مربوط به صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه است که نسبت به بانک‌ها سود بیشتری پرداخت می‌کنند.

وی افزود: بازار بورس جدا از صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های کالایی هم دارد که اکنون حجم این صندوق‌ها به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و حدود ۹۵ درصد این عدد متعلق به صندوق طلاست که می‌تواند جایگزین مناسب و خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز باشد.

فدایی صندوق‌های سهامی را از دیگر صندوق‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم هموطنان در بازار سرمایه خواند و گفت: صندوق‌های سهامی از سهام چند شرکت مختلف تشکلیل شده اند که به نسبت سرمایه گذاری مستقیم در سهام یک شرکت، ریسک کمتری دارند.

مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اعلام اینکه این سازمان در سه کلاس دارایی درآمد ثابت، سهام، طلا و ارز به هموطنان خدمات دهی می‌کند و با هدف افزایش خدمات دهی و رضایت فعالان بازار، تعداد سبدگردان‌ها را افزایش داده است، گفت: تعداد شرکت‌های سبدگردان از ۳۵ عدد در دی ۱۳۹۹، هم اکنون به ۴۸ شرکت رسیده و به ۱۵ شرکت هم موافق اصولی داده شده است که بعد از ثبت شرکت فعالیت خو را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های سبدگردان تا دو ماه آینده به ۶۵ شرکت افزایش می‌یابد، افزود: سیاست سازمان بورس اعطای نامحدود مجوز سبدگردان به متقاضیان و همچنین لغو مجوز سبدگردان‌های متخلف و بی بازده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    راه ارتباطی اسان بورس با مردم در مورد شکایت از کارگزاریها و شرکتهای بورسی متخلف چیست درموردی از سهام یک شرکت که سهام جایزه اش بیش از 6ماه است قابلیت فروش ندارد کارگزاری میگوید با شرکت تماس بگیرید شرکت جواب نمیدهد با بورس تماس میگیریم میگوید با فلان قسمت فلان کارشناس تماس بگیرید وتاکنون نتیجه ای نگرفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس