کد خبر 1272829
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
روسیه  آمریکا روسیه

وزارت خارجه روسیه هشدار داد به دلیل «دخالت در انتخابات» علیه ایالات متحده اقداماتی انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه هشدار داد به دلیل «دخالت در انتخابات» اقداماتی را علیه آمریکا انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به توافق نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا

مسکو مکرراً درباره دخالت کشورهای غربی در انتخابات پارلمانی روسیه ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه گفته به هر گونه دخالت «غیرقابل قبول» در امور داخلی این کشور «پاسخ قوی» خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت، مسکو گفت‌وگو با ایالات متحده را متوقف نمی‌کند و بر اساس اقدامات عملی واشنگتن روابط ایجاد خواهد کرد.

تنش‌ها در روابط روسیه و غرب بخصوص آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفت و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

«ویچسلاو والودین» رئیس دومای روسیه پیش از این در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای روس خود گفته بود که جو بایدن در واقع به مردم روسیه توهین کرد و حمله به پوتین مانند حمله به روسیه است. 

 سفیر روسیه در واشنگتن نیز  از میزان گسترده اطلاعات غلط و فرافکنی درباره سیاست خارجی مسکو در رسانه‌های آمریکایی شدیدا انتقاد کرده بود. 

«آناتولی آنتونوف»  در این زمینه گفت: «بعضی اوقات از حجم زیاد اطلاعات غلط درباره سیاست خارجی روسیه در رسانه‌های آمریکا شوکه می‌شوم. هر روز صبح وقتی که بیدار می‌شوم و روزنامه‌های آمریکایی را می‌خوانم، یا تلویزیون را روشن می‌کنم از این حجم اخبار جعلی، اطلاعات غلط و فرافکنی درباره سیاست خارجی کشورمان در ایالات متحده شوک‌زده می‌شوم. با خودم فکر می‌کنم که از چه زمانی روسیه به دشمن آمریکا یا رقیب این کشور تبدیل شده اما به سختی می‌توانم آن را درک کنم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس