حسینی‌کیا: عضویت در شانگهای باعث کم‌رنگ شدن تحریم‌ها می‌شود/ استقبالی که از رئیسی خواهد شد خیلی‌ها را مبهوت می‌کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخلاف ادعای برخی که می‌گفتند زبان دیپلماسی را به خوبی بلدند و فقط آن ها زبان دنیا را می‌دانند، استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی ها را مبهوت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: حضور ایران در  این اجلاس با توجه به قابلیت ها و ظرفیت هایی که کشورهای عضو دارند یک مزیت و فرصت مغتنمی است. همکاری‌ های اعضای این سازمان در حوزه‌های مختلف می‌تواند فضایی برای افزایش تعاملات بین‌المللی ایران بوجود آورد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در ادامه با اشاره به چشم‌انداز مناسب روابط تجاری میان ایران و کشورهای عضو پیمان شانگهای افزود: با توجه به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران، باید مراودات اقتصادی ایران با کشورهای عضو این سازمان چند برابر شود و تعامل سازنده کشورمان با اعضای این سازمان باعث کمرنگ شدن تحریم های غرب علیه ایران خواهد شد. در حوزه پولی و بانکی هم اگر اعضای این سازمان یک پول مشترک منطقه‌ای را برای خود تعریف کنند می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که جایگزین ارزهای خارجی شود.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهمیت تقویت روابط ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای، گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات تجاری‌ با کشورهای عضو است. ایران می‌تواند از ظرفیت حضور کشورهایی نظیر چین و هند در این سازمان با توجه به موقعیتشان و جمعیت میلیاردی این دو کشور بهره برده و توسعه مناسبات با این کشورها را در دستور کارش قرار دهد. از طرفی موقعیت جغرافیایی ایران و منابع متعدد و ذخایر انرژی که در ایران وجود دارد می‌تواند ظرفیت مناسبی برای کشورهای عضو این سازمان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در این اجلاس منافع مشترک اعضا باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: با توجه به روابط خوب ایران با کشورهای حاضر در اجلاس همکاری شانگهای و حضور برخی از کشورهای منطقه‌ای و تعدادی از همسایگان کشورمان در این اجلاس، علاوه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، افزایش امنیت منطقه نیز می‌تواند از دستاوردهای این اجلاس باشد.
 
حسینی کیا در پایان در پاسخ به این سوال که استقبال مقامات سایر کشورها از آقای رئیسی را چطور ارزیابی می‌کنید در حالی که دولت آقای روحانی مدعی بودند زبان دیپلماسی را به خوبی بلدند و فقط آن ها زبان دنیا را می‌دانند، خاطرنشان کرد: این اظهارات بیشتر بلوف و شانتاژهای خبری بود و برخلاف ادعای آنان استقبالی که از آقای رئیسی خواهد شد خیلی ها را مبهوت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 1
    به همین دلیله که اصلاحاتچی ها و غربگداها باهاش مخالفن چون حربهٔ اصلی اربابشونو خنثی میکنه!!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 1
    تعامل سازنده کشورمان با اعضای این سازمان باعث کمرنگ شدن تحریم های غرب علیه ایران خواهد شد. در حوزه پولی و بانکی هم اگر اعضای این سازمان یک پول مشترک منطقه‌ای را برای خود تعریف کنند می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که جایگزین ارزهای خارجی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس