قالیباف: نباید اجازه داد شرکت های پیمانکاری به کارگران ظلم کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید میدانی از بندر امیرآباد شهرستان بهشهر به گفت وگو چهره به چهره با کارگران پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در جریان نظارت میدانی از استان مازندران، از بندر امیرآباد شهرستان بهشهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت فعالیت و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

در این بازدید محمدعلی سعیدی پور مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گزارشی از عملکرد این بندر ارائه کرد و رئیس مجلس شورای اسلامی را در جریان کم و کیف نحوه فعالیت های اقتصادی و مبادلات کالا در این بندر قرار داد.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از بندر امیرآباد به دیدار چهره به چهره با کارگران و رانندگان کامیون پرداخت و از نزدیک در جریان دغدغه های این قشر از جامعه قرار گرفت.

کارگران خطاب به قالیباف از عدم داشتن امنیت شغلی، بکارگیری دائم، پرداخت حقوق و حق بیمه متناسب با تخصص و عدم توجه مسئولان شرکت ها به اهمیت فعالیتشان در این بندر گلایه کردند.

همچنین رانندگان کامیون نیز از عدم داشتن امنیت شغلی خود گفته و عنوان کردند که کارشان جابجایی کالا و محصولات صادراتی و وارداتی است، اما آنان را به عنوان راننده توریستی معرفی کرده اند، لذا حقوق و مزایا و حق بیمه شان متناسب با واقعیت نیست.

براساس این گزارش، قالیباف خطاب به مدیرعامل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: وقتی پیمانکار به کارگر ظلم می کند، شما باید قرارداد ببندید و پیمانکار پول را پرداخت کند؛ در واقع باید کارفرما را مکلف کنید متناسب با تعداد کارگران قرارداد انعقاد کرده و سپس حقوق و حق بیمه شان را از محل اصل قرارداد کسر و به کارگران پرداخت کنید.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: اگر شما به عنوان کارفرمای دولت این کار را انجام ندهید، به کارگران ظلم می شود. الان به عنوان نمونه برخی مطرح می کنند که طی ۱۰ سال گذشته یک شرکت بخش خصوصی به ایشان ظلم کرده است، از طرفی از آنها ۱۲ ساعت کار می خواهند اما ۸ ساعت به آنها پرداخت می شود؛ به جای اینکه ۲۵ روز کار کنند، ۱۲ روز و ۱۲ ساعت کار می کنند و مابقی روزهای یک ماه رها می شوند، در حالی که این شرکت حق چنین کاری را ندارد.

در پایان بازدید میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر امیرآباد، قالیباف با کارکنان ناو جوشن و ناوچه کلاس قائم ۱۸۰۸ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت لایحه منطقه آزاد مازندران گفت: در رابطه با بخش منطقه آزاد این استان قبلا مجلس تصمیم گرفته بود و مصوبه آن به شورای نگهبان ارسال شد؛ این شورا ایراداتی را نسبت به لایحه گرفت و آن را مجدداً به مجلس بازگرداند که در کمیسیون تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع منطقه آزاد مازندران و خراسان در یک لایحه گنجانده شده که در کمیسیون تخصصی بررسی و نهایی شده است، لذا منتظریم این مهم به صحن مجلس بیاید و امیدواریم نمایندگان تصمیم مورد انتظار مردم دو استان را بگیرند تا نهایتاً لایحه به شورای نگهبان ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    نباید هم شد حرف .کارفرما جماعت باید زور بالای سرش باشه.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    در کارخانه .... ..... کرمانشاه کار می کنم علاوه بر قرارداد یکماه با۱۷ سال سابقه کار مثل برده با کارگر برخورد می کنند وحتی اضافه کاری بچه ها را در بیشتر مواقع کم حساب می کنند وکاری بیشتر از حد توان کارگر می خواهند
  • بوسجين IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    اقاي قاليباف هر نهادي براي رسيدن به هدف نظام نامه اي لازم دارد كه بهترين ان توام با عدالت است وقتي كه مي دانيد اين شركت ها چه بر سر نيروي كار مي اورند كه با بردگي شباهت زيادي ندارد با حرف نمي توان ان اصلاح كرد بايد ساختار و نظام نامه اي با تعهدان اين شركت ها موقع تامين نيرو بايد بدهند هماهنگ با نهاد ي كه انها جذب مي كتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس