کد خبر 1272573
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
ادعای فرانسه درباره هلاکت سرکرده داعش در «صحرای بزرگ»

رئیس‌جمهور فرانسه از هلاکت سرکرده تروریست‌های داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا خبر داد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد پنجشنبه ادعا کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا را کشته‌اند.

ماکرون در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «نظامیان فرانسوی "عدنان ابو ولید الصحراوی" سرکرده تروریست‌های داعش در صحرای بزرگ را از پای درآوردند».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی این اقدام را «موفقیت بزرگ دیگری» در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه «ساحل» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، عدنان ابو ولید یکی از مهمترین تروریست‌های داعشی تحت تعقیب فرانسه در منطقه ساحل بود.

به نوشته فرانس۲۴، وی سرکرده یکی از شاخه‌های گروه تروریستی داعش در منطقه مرزی متصل‌کننده مالی، بورکینافاسو و نیجر بود که فعالیت‌های تروریستی زیادی نیز انجام داده بودند.

بر این اساس، الصحراوی در سال ۲۰۱۵ با داعش بیعت کرده و گروه وی به عنوان یکی از فعال‌ترین شاخه‌های تروریستی داعش در آفریقا به شمار می‌رفت که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حملات زیادی را انجام دادند.

پیش از این منابع سومالیایی نیز گزارش دادند که درگیری شدیدی بین عناصر داعش در ارتفاعات «غل غلا» در اقلیم بری واقع در ایالت پونتلند در شمال شرقی سومالی به وقوع پیوست.

بر خلاف داعش، گروه تروریستی الشباب بر مناطق وسیعی از مرکز و جنوب سومالی سیطره دارد و عناصر داعش که تنها در ارتفاعات غلا غلا محصور هستند تاکنون بارها برای سیطره برای بقیه مناطق سومالی تلاش کرده‌اند اما با مقابله عناصر الشباب مواجه شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس