کد خبر 1272438
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
گاردین: وزیر خارجه انگلیس در لیست وزرای اخراجی

یک روزنامه انگلیسی نوشت، نام وزیر امور خارجه این کشور در لیستی قرار گرفته قرار است از مقام خود برکنار شوند.

به گزارش مشرق، با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره خانه‌تکانی در دولت انگلیس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه این کشور در لیست وزرایی قرار گرفته که قرار است برکنار شوند.

روزنامه «گاردین» نوشت، امروز (چهارشنبه) قرار است دولت انگلیس تصمیم خود برای تعویض برخی وزیران را اعلام کند و در این میان اسامی راب، «پریتی پتل» وزیر کشور و «گوین ویلیامسون» وزیر آموزش دیده می‌شود.

بعد از ظهر چهارشنبه خبرنگاران انگلیسی در برابر دفتر نخست وزیری تجمع کردند تا ببینند کدام یک از وزرای دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای دریافت خبر اتمام دوره وزارت خود وارد این ساختمان خواهند شد.

در همین حال، «لورا کوئنزبرگ» سردبیر سیاسی شبکه «بی‌بی‌سی» اعلام کرد دومینیک راب در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه سوار خودرو شده و به دیدار جانسون می‌رود.

با اینکه علت انجام این تغییرات در کابینه دولت انگلیس، هماهنگی بیشتر برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام شده است، به‌نظر می‌رسد علت کنار گذاشته شدن راب، انتقادات تند علیه وی بابت اجرای عملیات خروج انگلیسی‌ها از افغانستان باشد.

در دور قبلی خانه‌تکانی در دولت انگلیس، راب و پتل به‌عنوان وزرای وفادار به جانسون بر سر کار خود باقی ماندند اما «مت هنکاک» از وزارت بهداشت کنار گذاشته شده و «ساجد جاوید» وزیر پیشین خزانه‌داری دولت انگلیس جایگزین او شد.

عصر امروز (چهارشنبه) گوین ویلیامسون پس از دیدار با نخست‌وزیر در پیامی توئیتری برکنار شدنش از وزارت آموزش را تأیید و از عملکرد دوساله خود دفاع کرد.

دقایقی بعد، «رابرت باکلند» وزیر دادگستری انگلیس نیز در پیامی توئیتری از برکناری خود از این مقام خبر داد.

اندکی بعد، رسانه ها اعلام کردند دومینیک راب در چارچوب طرح تعدیل کابینه این کشور، به معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری این کشور تغییر پست داده شد و «لیز تراس» جایگزین او شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس