ارتباط ریاض با تل آویو برای خرید سامانه‌ ضد موشکی گنبد آهنین

یک سایت آمریکایی به نقل از منابع آگاه از قصد عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به‌جای پاتریوت آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی آمریکایی دیفنس متخصص در امور نظامی به نقل از منابع نظامی صهیونیستی نوشت که عربستان درحال بررسی امکان خرید سامانه گنبد آهنین است.

این پایگاه افزود: بعد از اینکه آمریکا سامانه پاتریوت را از عربستان خارج کرد، عربستان درحال بررسی امکان خرید سامانه دفاع موشکی اسرائیل است وچنین قراردادی زمانی که آمریکا با آن موافقت کند تحقق پیدا خواهد کرد.

دیفنس نوشت: عربستان اکنون جایگزین‌هایی از جمله آن سلاح‌های چینی، روسی و اسرائیلی را بررسی می‌کند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند: عربستان درحال حاضر سامانه گنبد آهنین را ترجیح می‌دهد که بهترین سامانه‌های ضد موشکی کوتاه برد در منطقه است و برای رهگیری موشک‌های کروز طراحی شده است.

منابع مذکور اعلام کردند: عربستان مذاکراتی را در سطح پایین در طول چند سال انجام داده، اما این مذاکرات بعد از اقدام آمریکا شکل جدی تری به خود گرفته است.

پیش از این نیز روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی نوشته بود که خارج کردن سامانه‌های پاتریوت از سوی آمریکا از عربستان، سعودی‌ها را نگران کرده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ و پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان، سیستم‌ها و سامانه‌های پدافندی دوربرد و همچنین موشک‌های پاتریوت، رادار و صدها سرباز به ریاض فرستاد، اما تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که محل نصب پاتریوت در پایگاه هوایی امیر سلطان خالی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس