کتاب روزنوشت‌های بانوان یک موکب اربعینی چاپ شد

کتاب «اهالی اینجا» شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «اهالی اینجا» نوشته زهرا آقازاده، شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کتاب پیش‌رو، روایتی مستند و داستانی از شروع حرکت کاروان خدام موکب حضرت فاطمه‌معصومه(س) از قم تا کربلاست. موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) که از سال۱۳۹۳ تاسیس و در کربلای معلی مستقر شده، هر سال با خدمات‌رسانی به ده‌ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء(ع) توانسته در راهپیمایی عظیم اربعین‌حسینی، نقشی ایفا کند. نزدیک به نیمی از فضا و زیرساخت‌های این‌موکب در اختیار خواهران زائر بوده و به همین‌منظور خواهران خادم به‌صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به زائران سیدالشهداء(ع) هستند.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

نرگس باندهای سفید را از روی زخم‌های پاهای کوچکش باز می‌کند. دخترک چشم‌هایش را می‌بندد و رویش را برمی‌گرداند سمت من. می‌گوید: «پاهام از دمپایی می‌زد بیرون. هی می‌زند بیرون. انگشت‌هام کشید روی زمین. زمین هم داغ بود...»

باند را چند دور روی تاول‌های پا می‌پیچاند و گره‌اش را محکم می‌کند. دست روی باندها می‌کشم. نمی‌دانم دلم می‌خواهد بچه‌های خودم جای اینها باشند یا نه! شرمنده‌ پاهای کوچکی هستم که کسی روی تاول‌های‌شان را نبست و قربان‌صدقه‌ی زخم‌های‌شان نرفت...

این‌کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس