کد خبر 1272133
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

تسلیت به معنی تسلی دادن  ، ابراز همدردی ، دلداری و ابراز تاسف است. در اسلام تسلیت به مصیبت دیدگان- اعم از بزرگ و کوچک، زن و مرد، همچنین تسلیت صاحبان عزا به یکدیگر- بویژه پس از دفن میت مستحب است.

از گذشته تا به امروز در ایران ابراز همدردی و ابراز تسلیت به خانواده متوفی اهمیت بسیاری دارد و جز آداب و رسوم مردم ایران به شمار می رود. معمولا اطرافیان خانواده متوفی با حضور خود در منزل مرحوم برای خانواده و بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو می کنند. و می کشند که خود را در غم از دست دادن آن عزیز سفر کرده شریک بدانند تا از غم صاحب عزا کاسته شود.

قبل از بوجود آمدن بنر معمولا عده ای با نوشتن جمله های ابراز همدردی روی پارچه و نصب آن در محل زندگی متوفی همدردی خود را ابراز می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنلوژی بنر به دلیل سرعت در چاپ ، ارزان بودن و امکان چاپ تصویر به سرعت جایگزین پارچه ، هم جهت مصارف ابراز همدردی و هم در تمام موارد تبلیغاتی سطح شهر شد.

بنر تسلیت که در خانه متوفی برای ابراز تسلیت به بازماندگان نصب می شود . بعد از پایان مراسم چهلم با در آوردن لباس مشکی از تن صاحبان عزا جمع آوری می شود. که قابل استفاده مجدد برای شخص دیگر نیست و یکبار مصرف می باشد.

بنر تسلیت ، ویژگی و کاربرد آن

ویژگی طرح بنر تسلیت

معمولا طرح های بنر تسلیت و اعلامیه ترحیم با زمینه تیره در برنامه فتوشاپ با رزولوشن 72 طراحی می شود و از المان های مذهبی  ( مانند تذهیب ، گل و مرغ و... ) ، تصویر متوفی، متن ابراز تسلیت، تصویر شمع، غروب خورشید ، کبوتر و دیگر المان هایی که فضای اندوه و غم را منتقل می کند در طرح  استفاده می شود. طرح بنر تسلیت یا بصورت افقی که به آن پلاکارد شهری گفته می شود در اندازه 200*90 یا هر اندازه دلخواه دیگر. یا بصورت عمودی ( استند ) جهت خیر مقدم به مهمانان طراحی و چاپ می شود.

بنر تسلیت و آگهی ترحیم عصر فعلی

با گسترش آپارتمان نشینی در زندگی شهری به دلیل نبودن مکان برای نصب بنر تسلیت این نوع ابراز همدردی در این مکان ها به مرور رنگ باخته، و جای خود را به ابراز همدردی از طریق فضای مجازی مانند پست و استوری اینستاگرام و دیگر پلت فرم های فضای مجای داده است که البته سبک طراحی آگهی ترحیم برای فضای مجازی متفاوت از طراحی  بنر تسلیت نیست و فقط اندازه طرح آگهی ترحیم با طرح بنر تسلیت متفاوت است.

یادمان باشد در زمان همگیری که شاید امکان حضور در کنار  خانواده متوفی فراهم نباشد.  با انتشار آگهی ترحیم در فضای مجازی یا چاپ بنر تسلیت و تماس تلفنی با خانواده داغ دیده همدردی خود را ابراز کنیم. تا شاید مقدار کمی از این غم بزرگ از دوش این عزیزان برداشته شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس