فراکسیون مقاومت لبنان: کشتی‌های ایرانی، چهره تحریم کنندگان لبنان را بر ملا کردند

فراکسیون مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام خبر حرکت کشتی‌های نفتی ایران را عامل بر ملا شدن چهره کسانی دانست که بر روی تحریم لبنان امید بسته بودند.

به گزارش مشرق، فراکسیون مقاومت پارلمان لبنان امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای بر ضرورت ایستادگی در برابر آن‌چه که علیه منافع این کشور است، تأکید کرد و حرکت کشتی‌های نفتی ایران به سمت لبنان را نشانه‌ای از عزم مقاومت برای رهایی از سلطه بیگانگان دانست.

به نوشته وبگاه النشره، در این بیانیه آمده است که ادامه شرایط فعلی در لبنان بدون حضور دولت فعال، بر ضد منافع لبنانی‌ها و تضییع فرصت‌های توسعه و رشد است و در این شرایط دشمنان لبنان فرصت بیشتری برای دیکته کردن اراده خود بر این کشور مهیا می‌بینند.

فراکسیون مقاومت لبنان، خبر دبیر کل حزب‌الله لبنان از حرکت کشتی‌های نفتی ایرانی به سمت لبنان را موجب افشای کسانی دانست که بر روی تحریم لبنان سرمایه‌گذاری کرده و امید بسته بودند. تحریمی که از سوی دولت آمریکا علیه حاکمیت و مردم لبنان با هدف تسلط بر امور این کشور و مقدرات آن وضع شده است.

در این بیانیه آمده است که اصرار سید حسن نصرالله بر خرید سوخت از ایران در راستای کمک به مردم لبنان و ممانعت از تحقر آن‌ها و ادامه تحریم اقتصادی است، از این رو آمریکایی‌ها پس از خبر سید حسن نصرالله به سرعت به دنبال اجرای طرح‌های قدیمی برای رساندن سوخت به لبنان رفتند و تلاش کردند که تحریم خودشان را علیه لبنان نقض کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه به مقاومت این روزهای فلسطینی‌ها و فرار شش اسیر فلسطینی اشاره و تأکید شده است که مردم فلسطین روز به روز در مسیر آزادی و مقاومت ثابت قدم‌تر می‌شوند.

لبنان در یک سال گذشته و پس از استعفای دولت در پی انفجار بندر بیروت، با مشکلات اقتصادی و سیاسی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند و تحریم‌های آمریکا مشکلات این کشور را بیشتر کرده است.

این مشکلات تا آنجا پیش رفته که ارزش لیره مقابل دلار بشدت کاهش یافته، ‌ دارو و سوخت در لبنان در وضعیت بحرانی قرار دارد و هر روز بر مشکلات این کشور به دلیل فشار آمریکا و تشکیل نشدن دولت جدید افزوده می‌شود.

در پی این مشکلات حزب‌الله لبنان بارها از حکومت خواست تا برای بحران سوخت فکری کند اما در پی تذکرهای پیاپی، حزب‌الله برای کاهش رنج مردم اقدام به خرید سوخت از ایران کرده و روز عاشورا سید حسن نصرالله با اعلام خرید سوخت و اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، درباره هرگونه تعرض به آنها شدیدا به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صبا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 25
    ما باید ماست بازیم ۵۰ تومن شما بنزین مجانی بدید به لبنان خدا یا بحق محمدت ریشه این ظدلمان بکن
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      به ارباب بگو بیشتر برای یاد گرفتن زیان فارسی براتون کلاس بزاره. هر چند بعد سرنگونی قریب الوقوع ارباب مجبورید زیان فارسی را خوب یاد بگیرید.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      از نظرم باید به لبنان پول هم بدیم ملت نمک نشناس ایرانو نباید حتی براش تره خرد کرد
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      این بنده شیطان بنظر شما از کجا نظر نوشته که هنوز نوشتن فارسی رو کامل یاد نگرفته
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 0
      مترجم گوگل خوب نمی تواند ترجمه کند . تشت رسوایی شما صهیونیستها خیلی وقت است که از پشت بام افتاده . یه چیزی یادم رفت . برو آب رو بریز اونجایی که میسوزه . خخخخخخخخخخخخخخ
  • رضا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 25
    خوب دارند با جون و مال ايرانى ها مملكت شونو آباد ميكنند ! فقط خاك بر سر مسؤلين بيشعور خودمون كه به عالم و آدم روا دارند جز مردم ستمديده خودشون !
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      جالبه که هنوز نمیفهمیم تجهیز کردن کشورهای محور مقاومت در واقع باعث امنیت و آبادانی و قدرت خود ایران میشه. هر چی سر جای خودش درسته . اگر شما مشکلی تو زندگیت داری و بهت ستم شده (که البته اگر واقعا مشکلی باشه و قمپز در نکردی) یحتمل ریشه اش یک جای دیگه است نه اینجا
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      ساکت تفرقه انداز اولا پول گرفتن دوما اینهمه برای مردم خودمون زحمت کشیدن کور بودی؟
  • CA ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 3
    مقاومت نیاز به اتحاد اقتصادی داره با وضع تعرفه هوشمند برای خارجی ها و تجارت آزاد داخلی
  • یهودا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    24 3
    اتفاقا من مخالف این کار بودم ولی اشتباه میکردم چرا که مشخص شد امریکا واسرائیل دیگه با جان مردم بازی نکنند یکی هست که بزنه تو دهنشون واین تحریمهایی که دنیا را تحریم میکند روزی گریبان خودشان میشو
  • یعقوب IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 0
    من نمیدونم چرا تووی هر چیزی مردم ما باید نظر قطعی بدند، اخه شما باید صبر کنید ما کشور تحریمی هستیم هر چیزی رو نباید مسئولینمون بگن مثل بعضی ها که زدند کشور رو جر دادند، شما مطمئن باشید سوخت مفت ندادند گشایش ارزی که دارند میگن مطمئن باشید به این موضوع ربط داره، من نظرم از خیلی وقت قبل اینه کشوری که تحریمه باید به کشور های تحریم شده جنس بده اقلام و طلا و ارز پس بگیره نه اینکه به کشور های دزدی مثل کره و ژاپن و هند و....نفت بده که پول های ما رو دزدین، جالبه همین مردم زبونشون فقط برای کشور های تحریمی درازه چون این افراد فقط بی بی سی و اینترنشنال میبینن و از دید اون ها هر چی میگن چون عروسکن و چیزی از خودشون ندارن خدایش یه کم فکر کنید همین ها گفتن اخ و اوخ چین برد همه چیز ایران رو نذارید تعهد ببندن چطور برای قرارداد اسرائیل اینو نگفتن؟ فقط میتونم بگم این کشور با مردم..... به هیچ جایی نمیرسه مگر اینکه فکری به حال عروسک گردان ها بکنن
    • تنهائی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      عالی بود و خوب جواب عروسک هارا داد
    • مختار IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      درود به شما
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    ریشه تو احمق کنده شود که نمی‌فهمی تجارت برد برد یعنی چه قبلا نفت را مفت به آمریکا میدادند کجا بودی الان هم آمریکای خبیث درب چاهای نفتش را بسته و از راه غارت ملتها داره ارتزاق کثیف میکند و تو در خواب خرگوشی هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس