آمریکا

به دنبال شیوع گسترده سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، یک نهاد عالی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه توصیه کرد که سفرهای غیرضروری از مبدأ آمریکا را ممنوع اعلام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، شورای اروپایی (European Council) از نهادهای عالی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کشورهای عضو این اتحادیه خواست که با توجه به شیوع گسترده سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، سفرهای غیرضروری از این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کنند.

شورای اروپایی که هر دو هفته یک بار فهرستی از کشورهایی که توصیه می‌شود سفرهای غیرضروری از مبدأ آنها به اتحادیه اروپا متوقف شود را منتشر می‌کند و این بار در به‌روز رسانی جدید این فهرست، نام آمریکا نیز مشاهده می‌شود.

اگرچه پیروی از این فهرست برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزام‌آور نیست اما تجربه ماه‌های اخیر حاکی از این است که اعضای اتحادیه اروپا اغلب این فهرست را در تصمیم‌گیری‌های خود برای ممنوع کردن یا صدور اجازه سفر از دیگر کشورها مد نظر قرار می‌دهند.

نام آمریکا در ماه ژوئن امسال از فهرست مذکور خارج شده بود، ‌ اما با توجه به اینکه افزایش چشمگیر آمار ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری در آمریکا (بالغ بر ۹۰۰ هزار مورد ابتلا و حدود ۷ هزار مورد فوتی تنها طی یک هفته اخیر)   نام این کشور بار دیگر به فهرست کشورهایی که سفر اتباعشان به اتحادیه اروپا می‌تواند برای سلامت شهروندان این اتحادیه خطرآفرین باشد، اضافه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس