کد خبر 1265131
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
عراق

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا به فشار بر عراق به منظور عدم انعقاد قرارداد تسلیحاتی با دیگر کشورها ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، مهدی تقی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا به فشار بر عراق به منظور عدم انعقاد قرارداد تسلیحاتی با دیگر کشورها ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا مانع از خرید سلاح پیشرفته از سوی عراق می شود و به بغداد فشار می آورد که به سوی دیگر کشورها برای خرید تسلیحات پیشرفته حرکت نکند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: بسیاری از شرکت های بین المللی آماده تجهیز و فروش سلاح پیشرفه به عراق با قیمتی به مراتب کمتر از واشنگتن هستند اما آمریکا مانع عقد هرگونه قراردادی می شود.

مهدی تقی افزود: آمریکا از سال ۲۰۰۳ تا به امروز در راستای تضعیف عراق از حیث تسلیحات نظامی حرکت کرده است. ایالات متحده آمریکا عراق را از نظر نظامی در تنگنا و محاصره قرار داده است.

این در حالی است که ناظران امور بر این باورند که عراق حق دارد که روسیه را جایگزین آمریکا برای تامین نیازهای تسلیحاتی خود به منظور تضمین ادامه جنگ علیه گروههای تروریستی و داعشی ها که در برخی مناطق عراق دست به تحرکاتی می زنند، کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس