کد خبر 1259255
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
هنیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در صدمین روز از مقاومت مردم فلسطین در شهرک «بیتا»، این شهرک را الگوی برای سایر مناطق فلسطینی نشین در کرانه باختری دانست و درباره عواقب اشغالگری صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس قدردانی کرد.

هنیه امروز یکشنبه به مناسبت گذشت صد روز از درگیری اخیر بین گروه‌های مقاومت و حامیان آن‌ها و رژیم صهیونیستی پیامی به حامیان آرمان و مقاومت فلسطین فرستاد.

در این بیانیه آمده است: «بعد از گذشت صد روز از انتفاضه اهل و خویش ما در [شهرک] بیتا، این جانب به پاسبانان "جبل صبیح" و دستانی که از خاک دفاع می‌کنند، و در برابر دیوِ اشغالگر ایستاده و به نیابت از مردم ما بر حقوقمان پافشاری کرده، درود می‌فرستم.»

تحلیل هنیه از حوادث «بیتا»

هنیه گفت: «این حماسه قهرمانانه طی صد روز اول سه واقعیت را تثبیت کرد که همه آن‌ها نشان دهنده شعور ملی در برابر اشغالگر، نقشه‌های شهرک‌سازی است. اولین واقعیت این است که مردم ما، با مقاومت مردمی و توسعه آن و ایجاد ابزارها و پویا نگه داشتن آن می‌توانند حقوق خود را استیفا کنند.»

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که دومین واقعیت، وحدت و یکپارچگی میدانی است که هر همه رنگ‌ها و طیف‌های مردمی در راهپیمایی پربرکت و رو به رشد آمیخته شد که این مسئله نشان می‌دهد که مقاومت ما را متحد می‌ کند.

اسماعیل هنیه در باره واقعیت سوم نیز این گونه گفت که «واقعیت سوم این است که بیتا به نمادی برای پایبندی مردم ما به سرزمینشان است و نشان داد که آن‌ها مخالف هرگونه طرح سازش یا به رسمیت شناختن اشغالگر یا تسلیم شدن در برابر نقشه‌هایی است که به دنبال حذف آرمانشان است.»

وی گفت که حماس به شهدا، زخمی‌ها و آوارگان بیتا قول می‌دهد که در کنار آن ها، همراه آن‌ها و برای آن‌هاباشد تا «شب اشغالگران و شهرک‌نشین‌های عصیانگر به سرآید.»

اسماعیل هنیه گفت:‌ «آنچه در بیتا رخ می‌دهد تأییدی است بر اینکه شمشیر قدسی (نام عملیات گروه های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی) که غزه بیرون کشید، هنوز غلاف نشده است و موسم های درگیری با اشغالگران ادامه دارد و تنها با تحقق آزادی و بازگشت به خانه و کاشانه متوقف خواهد شد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس از اهالی کرانه باختری رود اردن خواست از اهالی شهرک بیتا در کرانه باختری حمایت کرده و بر کانون های درگیری توجه داشته باشند تا هر شهرک‌ صهیونیست نشینی در کرانه باختری را به عرصه مقابله مردمی با اشغالگران با همان روش ها و خشم شبانه موجود در شهرک بیتا تبدیل کنند و مقاومت مردمی را توسعه دهند.

یکی از مناطق درگیر طی دو ماه اخیر کانون شهرک‌نشین «ایویتار» واقع در «جبل صبیح» بود که رژیم صهیونیستی بعد از مقاومت سرسختانه فلسطینیان در این منطقه مجبور شد این منطقه را تخلیه کند. بر اساس بیانیه‌ای که این رژیم منتشر کرده، از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواسته شده که خانه‌های خود را که در اطراف شهرک‌ بیتا ساخته شده، ترک کنند.

امروز یکشنبه یکی از مسئولان نظامی صهیونیست به حوادث اخیر در این شهرک اشاره کرده و از اقدامات تل‌آویو و صهیونیست‌های شهرک ‌نشین‌ انتقاد کرده است. این مقام به شبکه عبری «کان» گفته است که ۴۰ فلسطینی در کرانه بختری با شلیک ارتش اشغالگر از زمان حمله به نوار غزه (جنگ یازده روزه) در ماه مه به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها در اطراف کانون شهرک‌نشین‌های «اویتار» واقع در نزدیکی شهرک فلسطینی نشین «بیتا» نابلس بوده است.

این مسئول صهیونیست همچنین از عدم تخلیه این کانون انتقاد کرده و گفته باید تخلیه این مکان قبل از حمله اخیر به غزه انجام میشد؛ چرا که شهرک نشین‌ها از فرصت درگیر شدن رژیم صهیونیستی با جنگ غزه، سوء استفده کرده و به شکل سریع این شهرک صهیونیست نشین را توسعه داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس