طالبان

معاون طالبان در بیانیه‌ چگونگی اداره مناطق تحت کنترل این گروه ضمن تاکید بر اعتمادسازی بین مردم اظهار داشت: اعضای طالبان در حفظ جان و مال مردم و رعایت نظم شهرها تلاش کنند.

به گزارش مشرق، «ملا یعقوب» معاون رهبر طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفت که مسئولان ولایت‌ها به ویژه مناطقی که تازه تصرف شده است باید در حفظ جان و مال مردم و رعایت نظم شهرها تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است که «فرماندهی پلیس شهرها باید فعال شود و مسئولیت اداره آن نیز به عهده کمیسیون‌ نظامی ولایت‌ها قرار گیرد تا به جان و مال و اموال مردم آسیبی نرسد. ما امیدواریم که مشکلی نداشته باشیم اما باز هم متوجه باشید که به اموال و تأسیسات شخصی و عمومی صدمه نرسد و کار و بار عادی مردم به طور معمول به پیش برود».

بر اساس این بیانیه، «برای تأمین امنیت شهرها، هر تعداد نیرو ۲۰۰ یا ۵۰۰ نفر باید تحت دستور فرماندهی پلیس یعنی مسئول کمیسیون نظامی باشد و دیگر افراد به کمربندها و مناطق جنگی اعزام شوند و در صورت نیاز نیز برخی به مراکز بزرگ دولتی فرستاده شوند».

وی اظهارداشت که «تلاش شود تا تجارت و کسب و کار مردم هرچه زودتر آغاز شوند. به خانه‌ها و دارایی مقامات دولتی نیز زیانی نرسد، چه خانه فرماندهان ارشد دولت باشد یا سرباز عادی یا هر عضو دیگر، دولت مجاهدین اجازه ندارد که به خانه آنها وارد شوند بلکه فقط باید به فکر تأمین امنیت باشند».

معاون طالبان همچنین در این بیانیه تاکید کرد: «از کسانی که فرار کرده‌اند دعوت شود تا به خانه‌هایشان برگردند و یا این که خانه‌ها را به افرادی که می‌شناسند بسپارند. طالبان به خانه و سرمایه کسی کاری ندارد».

ملایعقوب از مسئولان طالبان خواست تا بانک‌های دولتی و خصوصی آغاز به کار کنند. به دارایی و اموال آنها کاری نداشته باشند و در حفاظت از آن کوشش کنند.

در این بیانیه آمده است که «مسئولان جهادی کوشش کنند که اعتماد مردم را جلب کنند و اگر در جایی مشکلی برای مردم ایجاد شد مسئولیت آن به عهده مسئولان آن ولایت است خواه والی باشد یا فرمانده پلیس یا هر مسئول دیگری».

معاون طالبان ادامه داد که «شرایط حساس است و دشمن تلاش می‌کند تا از کوچکترین موضوع استفاده تبلیغاتی کند. مجاهدین باید به تمام معنا متوجه باشند و امنیت جان و مال و آبرو و دارایی مردم را تأمین کنند به خصوص کسانی که تسلیم شده‌اند و به آنها وعده تأمین جانی و مالی داده شده است و باید همه چیز آنها مصون بماند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس