کد خبر 1256251
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
علت خاموشی های پراکنده مشخص شد

سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش مصرف برق شاهد بروز خاموشی های پراکنده هستیم که درصورت رعایت مصرف خاموشی ها کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، " مصطفی رجبی مشهدی" افزود:  پیرو اطلاعیه و هشدارهای قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم.

وی ادامه داد:امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت هایی که در تولید برق نیروگاه های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه های حرارتی وجود نداشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند  اما لازم است که سایر هموطنان  در بخش های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با  صنعت برق همکاری داشته باشند.

رجبی مشهدی ادامه داد:در صورتی که هموطنان در ساعت بین ۱۲ تا ۱۸  که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳  که پیک شبانه است، مصرف خود را با  خاموش کردن روشنایی های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که این میزان دوباره مرز ۶۶ هزار مگاوات را پشت سربگذارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    دروغگو. اهای مجلس مثلا انقلابی، اهای قوه ی قضاییه، محاکمه عوامل وضع موجود رو می بینیم یا نه، ملت فیلم شدن؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بابا حداقل اگر هم برق قطع میشه رو ساعت جدول قطع بشه تا مردم بفهمند باید چی کار کنند نه اینکه یک دفعه برق بره خسته شدیم از بی برقی. بی ابی. و..........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس