کد خبر 1256167
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

به گزارش مشرق حسن رحیم پور ازغدی در توئیتی نوشت: در فقه اسلام، احتمال ضرر(چه رسد به خطر)، برخی تکالیف شرعی را تغییر می‌دهد. احتمال ضرر، روزه واجب را حرام می‌کند، وضوی واجب را تبدیل به تیمم می‌کند.

نظر رحیم پور ازغدی درباره حکم ضرر و خطر در اسلام

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 7
    منظور ؟!!!
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      9 4
      از پاپ کاتولیک تر نباش!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 1
      ائمه(ع) ما انقدر قدرت دارند که تمام مریض ها را در یک لحظه به اذن خدای تبارک و تعالی شفا بدهند ولی سنت بر این نیست. مگر ما معتقد نیستیم که تحت قبه امام حسین(ع) دعا مستجاب می شود؟! این وعده ای است که خدای تبارک و تعالی داده اما همین وعده هم شرایط دارد و نمی شود بگوییم هرکسی آنجا رفت و هر دعایی کرد. شفا با شرایط است. بنابر این کسی این حرف را نزند چون حرف غلطی است و خود ائمه(ع) این را قبول ندارند. حرفی بزنیم که وقتی قیامت در مقابل ائمه(ع) قرار گرفتیم نگویند این چه حرف هایی بود که شما به دین بستید.
  • عبدالله IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 9
    منظور ؟!!! امام حسین (ع) در روز عاشورا نه تنها در احتمال خطر که در خود خطر بودند ؛ آیا باید میدان را ترک می کردند؟ منظور شما چیست؟ واضح بگو.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      13 1
      در هر چیزی "قیاس" رو وارد نکن....قیام آقا امام حسین برای دفع ضرر از موجودیت اسلام بود...در چنین مواقعی در راه حفظ اساس و بنیان اسلام دیگه این تاسیس فقهی لاضرر و لاضرار موضوعیت نداره
    • واقع بین IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      12 1
      مش عبدالله! امام حسین علیه السلام برای حفظ دین به شهادت رسید، شهدای ما هم برای حفظ اصل و کیان دین به شهادت رسیدند، اما اگر مجلس عزاداری به صورت خانگی و مجازی و خیابانی ممکن باشد و از طرفی در ایام کرونا مجالس بزرگ و با تزاحم جمعیت خطر آفرین باشد، هیچ کجای دین خطری نمی بیند و عقل سلیم حکم می کند که فعلا در ایام کرونا شکل عزاداری ها و نوع مجالس را عوض کنیم. این بود منظور استاد رحیم پور ازغدی
    • الف DE ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      1 1
      منظور روشن است امام حسین علیه السلام عزادار واقعی و دایمی میخواد که در طول سال در عمل عامل به قایل به حق و رعایت موازین شرعی باشند نه ده روز محرم عمل و عامل بودن به راه و روش امام شهید مهم است نه تبلیغات و جستجوی منافع حزبی و خرج از امام به قیمت جان
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      2 1
      اگر شیعه هستی که واقعا تاسف به حال اینقدر کوته بینی اگر هم نه چه زرنگی مسخره ای .... گوش کن چون آگاهیم نمی تونیم فعلا با شرایط کرونا هزار مدل اون با بالا گرفتن دلتا و واقعا بعضی جاها بی عرضگی خودمون و بی تفاوتی اونم نه یک جمعیت هزار نفره بلکه میلیونی در کشور بدون واکسن خوب معلومه هرکی بگیره و فوت کنه در اصل ما اون رو کشتیم چون عمدی و آگاهانه بوده این رو امام حسین به ما یاد داده؟!!!!!!!!! چی رو به چی مقایسه می کنی امام حسین جلو افرادی شهید شد که حق الناس می کردن بعد بریم به اسم مولایمان حق الناس کنیم؟! ببخشید یا خیلی احمقی یا نه مغرض تو دین داریت هم دشمنی هست با دین هست.
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      احتمالا بعدا متوجه میشیم . فقط یک سوال چه چیزی تغییر کرده . که این حکم الان گفته. میشه . اگر اونی که من فکر میکنم . مطرح باشه .اینگونه بصلاح نیست . شاید من اشتباه برداشت میکنم . که باید منتظر ماند .. یک مطلب راجع به حرکت امام حسین . ایشان از مکه خارج شدند . که بمردم آسیب نرسد . حتی شب عاشورا یاران را گفتند . اینها فقط با من کار دارند . و حکم از گردن شما ساقط است و میتوانید بروید . اما این مردم و یاران بودند . با دانش اینکه فردا شهید میشوند در کنار امام شان ماندند . و خطبه و سخنان امام در روز عاشورا خطاب به یزیدیان . برای ما هم امروز درس است و باید باز آنها را خواند .
    • هادی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      عزیز دل ، امام حسین در روز عاشورا در هیچ خطری نبود ، اون چیزی که شما اسمش رو میذاری خطر با اون چیزی که خدا بهش میگه خطر از زمین تا آسمون فرقشه ، شما فقط داری یک بعد موضوع رو بیان میکنی ، نه حکمت خدا رو در نظر گرفتی نه فلسفه شهادت امام رو . امام حسین قبل از شهادتش میدونست قراره شهید بشه و به تمام کسانی که همراهش شده بودن گفته بود که یک نفرمون زنده نخواهد موند ، حتی حضرت زینب هم پس از شهادت امام حسین گفت "چیزی جز زیبایی ندیدم" که منظور عمل امام حسین و ایستادگیش و شهادتش بود ، شهادت امام حسین بود که اسلام رو زنده نگه داشت وگرنه اسلام مرده بود ، این خواست الهی بود که امام حسین به مظلومانه ترین شکل ممکن شهید بشه و اثر همین موضوعه که حدود 1300 سال بعد از اون واقعه مردم میلیون میلیون اربعین راه پیمایی میرن ، شما داری یک بُعدی به قضیه نگاه میکنی که این نگاه از اساس غلطه .
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      2 0
      آقای واقع بین،واقعیت بازبودن رستورانهاوپارکهاو...روهم میبینی؟رستوران برای اینکه ضررنده میتونه بیرون برداشته باشه،چراحکم نمیکنن؟پارکهای درون شهرجایی برای سوزن انداختن ندارن،اونم جماعتی بدون ماسک وفاصله اجتماعی.مردم اگرباماسک توصف مرغ وشلوغی متروو...کرونانمیگیرن امااگرمثل سال گذشته درفضای بازوبافاصله اجتماعی وماسک مجلس عزای سالارشهیدان روبگیرن،باعث انتشارکرونا میشن.این دیگه چه منطقیه؟
  • d IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    اوکی ولی مخاطب این توییت کیه؟
  • عبدالله IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 10
    یک عده بی دین ، کرونا را بهانه کرده اند که دین و ائمه اطهار را بکوبند. کارشناسان و تحلیلگران با ایمان مواظب باشند که در تله این ها نیفتند!!!
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 1
      مبادا احساس مهم بودن کنی که اونوقت عبد شیطان رجیمی. دیگه ننویس عبدالله. سخنان امام جمعه اصفهان رو گوش کن.
    • GE ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      یک عده با اسم عبدالله /عبدالله مومن تظاهر به ایمان میکنند اما با عقل در می افتند و برای هر که مخالف میل و هوای نفس او حرف بزند اتهامات میسازد. این عبدالله باید مواظب باشد در تله شیطان نیفتد. پس دیگه این محقق را تکفیر کردی؟؟؟ چند نفر رو هر روز تکفیر می کنی در حالیکه خودت پیشاپیش از صراط خارج شدی؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    در رابطه با ضررهایی که مسئولین حکومتی و خانواده های آنان به جامعه اسلامی و بیت المال می زنند حرفی نیست؟
  • احمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    البته درقضیه زیارت اما م حسین روحی فداه این حکم صدق نمی کند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    والله که به همراه خانواده دعا کرده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس