کد خبر 1255384
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
کشف گورهای جمعی در کانادا و اقدامات ضد حقوق بشری اتاوا

اقدام‌های دولت کانادا در تناقض آشکار با ادعاهای حقوق بشری این کشور قرار دارد.

به گزارش مشرق، زمانی که نام کانادا به گوش می‌خورد، همگان تصویری از یک کشور حامی مردم جهان، دموکراتیک، صلح طلب و صلح جو، آرام و بدون نکته منفی در ذهنشان نقش می‌بندد؛ اما آیا کانادا چنین ویژگی‌هایی دارد، یا در لوای این ویژگی‎ها، چهره‌ای پلید نهفته است؟

بیشتر بخوانید:

گورهای دسته جمعی و ادعاهای پوچ حقوق بشری کانادا

این روزها گزارش‌های زیادی درباره کشف گورهای جمعی از کانادا منتشر می‌شود که یک رسوایی بزرگ برای کشوری غربی و پر مدعا در زمینه حقوق بشر است.

سال‌های سال است که رژیم حاکم در کانادا با همدستی کلیسای کاتولیک، صاحبان و مالکان اصلی این سرزمین را قتل عام کرده و در گورهای جمعی دفن کرده‎اند، اما غافل از این که ماه هیچگاه پشت ابرها نمی‌ماند و سرانجام نمایان می‌شود.

کانادا در جنگ‌هایی که آمریکا در اقصی نقاط جهان راه می‌اندازد مشارکت می‌کند؛ نیروهای نظامی کانادا در جنگ‌هایی همچون حمله آمریکا به عراق مشارکت داشته‎اند.

حضور نیروهای کانادایی در عراق و افغانستان باعث مرگ بسیاری از مردم این کشور شده است، مشارکت کانادا برای حضور نظامی ارتش این کشور در دیگر کشورها نه نت‌ها باعث ایجاد امنیت و صلح نشده بلکه بر شدت ناامنی و جنگ افزوده است علاوه بر آن فروش سلاح به دیگر کشورهایی که جنگ افروز هستند، عاملی برای تشدید جنایات جنگی در جهان است.

کانادا با این سابقه جنایات در داخل و خارج، کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند و با چنین اتهاماتی در برنامه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها نیز مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید:

سایه سنگین تخریب بر سر کلیساهای کانادا پس از رسوایی

کانادا حتی داروهایی که کشورهای تحت تحریم نیاز دارند، صادر نمی‌کند و در بحرانی که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده از فروش داروهای ویژه این بیماری به کشورهایی که نیازمند آن هستند، امتناع می‌کند.

اما همین کشور مسابقه فروش سلاح به رژیم‌ها و کشورهایی را با دیگر رقیبان خود دارد، تا هر چه بیشتر سلاح بفروشد و سود این معامله را ببرد.

کانادا بدون توجه به آنکه این سلاح‌ها علیه چه افرادی استفاده می‌شود تنها در اندیشه سودی است که از فروش آن می‌برد.

عربستان سعودی سال‌های است علیه مردم یمن جنایت می‌کند.

سعودی‌ها در این جنایات از حمایت‌های آمریکا برخوردارند و در طول این سال‌ها میلیاردها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده و آن‌ها را علیه مردم مظلوم یمن به کار برده است.

در این مسابقه تسلیحاتی کانادا نیز اقدام به فروش سلاح به عربستان کرده است.

با وجود مخالفت‌های گسترده حقوق بشری، کانادا طی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار سلاح به عربستان فروخته است.

روزنامه کانادایی «گلوبال میل»، می‎گوید این کشور مجوز کارگزاری را برای یک شرکت که مواد منفجره به ارزش ۷۳.۹ میلیون دلار به عربستان سعودی می‌فرستد، صادر کرده است.

فروش تسلیحات به عربستان سعودی در حالی صورت گرفته که گروه‌های حقوق بشری خواستار توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ علیه یمن و نقض حقوق بشر شده‎اند.

کانادا یک قرارداد فروش سلاح و ادوات جنگی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار با عربستان امضا کرده است.

کانادا سال گذشته نیز حدود ۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته بود.

مردم یمن سال‌ها است که با حملات نظامی سعودی‌ها در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند، علاوه بر آن کمبود و نبود مواد غذایی، نبود امکانات بهداشتی و درمانی مردم این کشور را در شرایط مرگ تدریجی قرار داده است.

آیا دولت کانادا برای امداد رسانی به مردم یمن هم پیش قدم است یا تنها در زمینه فروش سلاح به رژیم جنایتکار سعودی اقدام می‌کند؟

کانادا اگر مدعی حقوق بشر است اکنون باید نه تنها برای پایان دادن به جنگی که سعودی‌ها علیه مردم یمن راه انداخته‎اند، پیشگام باشد بلکه در کمک‌های انسان دوستانه نیز در صف نخست امداد رسانی باشد، اما هیچ نشانه‌ای از این گونه رفتار در دولتمردان کانادا دیده نمی‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خب به ماچی که همه جافضولی میکنیم پاش بیوفته بخداهمون یمنیهامیگن مااعراب هستیم ودرمقابل ماازاعراب دفاع میکنند چراماانقدرفضول این کشورواون کشورهستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس