کد خبر 1254924
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
بایدن

در پی جنجالی شدن اتهامات جنسی علیه فرماندار نیویورک، اتهامات مشابه علیه رئیس جمهور آمریکا نیز بار دیگر رسانه‌ای شد.

به گزارش مشرق، پس از افزایش درخواست‌ها برای استعفای «اندرو کومو» فرماندار نیویورک به‌خاطر اتهامات جنسی، بحث اتهامات مشابه علیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز بار دیگر داغ شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در نشست خبری چهارشنبه شب کاخ سفید، خبرنگار روزنامه «نیویورک پست» نزدیک به جمهوری‌خواهان پرسید: «آیا باید درباره اتهامات وارده علیه رئیس جمهور نیز همانند فرماندار کومو تحقیقات مستقلی انجام گیرد؟»

اشاره این خبرنگار به اتهاماتی است که در طول تبلیغات انتخاباتی سال گذشته علیه بایدن صورت گرفته بود. از جمله این اتهامات می‌توان به ادعای «تارا رید» اشاره کرد که مدعی شد بایدن در سال ۱۹۹۳ او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

این خبرنگار آمریکایی همچنین به گزارش روزنامه‌های «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز» درباره زنانی اشاره کرد که «نسبت به اینکه بایدن آن‌ها را لمس کرده است اعتراض کرده‌اند».

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این خبرنگار مدعی شد بایدن همواره بر اهمیت شنیدن صدای زنان و احترام به آن‌ها تأکید دارد و بخش زیادی از این اتهامات در طول کمپین انتخاباتی وی مطرح شدند.

این مقام کاخ سفید بدون اشاره به اتهامات جنسی علیه بایدن افزود: «درک می‌کنم که مشتاق هستید به آن‌ها ارجاع دهید اما بیش از این چیزی برای گفتن ندارم که تکرار کنم او (بایدن) از فرماندار درخواست کرده که استعفا دهد. رئیس جمهور روز گذشته تصریح کرد که فرماندار کومو باید استعفا دهد. رئیس جمهور باور دارد که کومو باید کار درست را انجام دهد و فضا را برای رهبری آینده نیویورک باز کند».

دادستانی فدرال آمریکا بامداد روز چهارشنبه گزارش تحقیقات درباره آزار و اذیت‌های جنسی فرماندار نیویورک علیه زنان را منتشر کرد. در گزارش دادستان کل ایالت نیویورک آمده است، اندرو کومو فرماندار این ایالت که از سال ۲۰۱۱ در این پست حضور دارد، به روش‌های مختلف ۱۱ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده و قانون‌شکنی کرده است.

بعد از انتشار این گزارش ۱۶۸ صفحه‌ای پرجزئیات، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از چهره‌های شاخص حزب دموکرات از اندرو کومو خواستند که از سمت فرمانداری نیویورک استعفا دهد.

بایدن طی نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: «به‌نظرم او باید استعفا دهد. مطمئنم که البته مطمئنم برخی از آن کارها کاملاً پاک و بدون گناه بوده است. با این حال، مشخصاً دادستان کل تصمیم گرفته که کارهایی هم انجام شده که [پاک] نبودند».

با این حال، کوموی ۶۳ ساله با انتشار ویدئویی ضمن تکذیب تمام اتهامات وارده علیه خود، اعلام کرد به هیچ‌وجه از این پست استعفا نمی‌دهد.

پیش‌تر شش نفر کومو را به اذیت و آزار جنسی متهم کرده بودند و بعد از آن نیز «جسیکا بیکمن» خبرنگار سابق مجله نیویورک نیز وی را به آزار جنسی علیه خود متهم کرد و هفتمین زنی شد که تاکنون در این زمینه علیه فرماندار نیویورک افشاگری کرده است.

اتهامات جنسی علیه کومو و بایدن در حالی بار دیگر جنجالی شده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با چندین اتهام آزار جنسی مواجه بود.

«سامر زرووس» یکی از زنانی است که پیشتر در یک برنامه تلویزیونی ترامپ حضور داشت و در سال ۲۰۱۶ وی را به سوء‌رفتار جنسی متهم کرد؛ ترامپ این بار هم اتهامات را رد و این زن را به دروغگویی متهم کرد.

این زن سپس در سال ۲۰۱۷ از ترامپ شکایت کرد. وی در آن زمان گفت که به عنوان رئیس جمهور از پرونده‌هایی که در دادگاه‌های ایالتی علیه‌اش مطرح می‌شود مصون است. وکلای ترامپ در دادگاه نیویورک درخواست تجدیدنظر کردند و این پرونده همچنان در جریان است. این زن در ماه فوریه از این دادگاه خواست حالا که دیگر ترامپ رئیس‌جمهور نیست رسیدگی به این پرونده را از سر بگیرد.

علاوه بر این دو پرونده، ده‌ها زن دیگر به شکل علنی ترامپ را به آزار جنسی در سال‌های قبل از ریاست‌جمهوری او متهم کرده‌اند. دونالد ترامپ همه این موارد را رد کرده و مدعی شده با انگیزه سیاسی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس