سفیر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که انگیزه‌های وارد کردن اتهامات مربوط به ربودن کشتی مشکوک است و باعث پیچیدگی وضعیت منطقه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تأکید کرد که اتهامات وارده به تهران درباره ربایش کشتی در خلیج فارس و دریای عمان، جنبه سیاسی دارد.

روزنامه «الرأی» کویت به نقل از ایرانی گزارش داد، انگیزه‌های وارد کردن این اتهامات مشکوک است و باعث پیچیدگی وضعیت منطقه خواهد شد.

وی گفت که ایران آماده است مواضعی اتخاذ کند که در راستای تقویت ثبات در منطقه باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین از همزمانی این اتهامات با مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای ریاست جمهوری، ابزار تعجب کرد.

وی با بیان اینکه در مراسم تحلیف رئیسی، شمار زیادی از سران جهان حضور دارند، خاطر نشان کرد، طرفهایی وجود دارند که همیشه فضای منطقه را متشنج می‌کنند.

ایرانی در پایان گفت: «تنها طرفی که از بی‌ثباتی در منطقه استفاده می‌کند، رژیم صهیونیستی است».

در همین ارتباط، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تازگی بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را مشکوک خواند و نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

منابع خبری عصر سه‌شنبه از بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر دادند و همزمان یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که چهار کشتی تحت شرایط نامعلومی کنترل خودشان را از دست داده‌اند.

گروه نظامی موسوم به «عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس» اعلام کرد از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است. این سازمان با بیان اینکه حادثه مذکور «دزدی دریایی نیست» از کشتی‌های در حال تردد در آن منطقه خواسته احتیاط حداکثری به خرج دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 1
    اتهامی به ایرن زده نشده خود ایران و جیره خوراش تا هر اتفاقی میفته میگن کار ما بوده در اقع ایران اعتراف کرده
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      شما کله تو از اخور بی بی سی بکشی بیرون میبینی کی داره اتهام میزنه،مزدور بیجیره مواجب9486
    • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      خیلی ناراحتی آب جوش بدم تا فیها خالدون بسوزه.لیاقت و بزرگی میخاد جیره خوار داشته باشی
    • عبدالله IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      جیره خور اسرائیل تویی که نامۀ رسمی انکار ایران به سازمان ملل را ندیدی تا گناه نکرده را گردن ایران اندازی و نمی‌فهمی که اسرائیل خائن باز مثل 11 سپتامبر خودزنی کرده تا آتوی جنگ بسازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس