کد خبر 1254126
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

به گزارش مشرق، سید محمود رضوی در کانال تلگرامی خود با نام واگویه طی یادداشتی با عنوان چند خطی با استاد رضا کیانیان نوشت:

استاد، هنرمند و چهرۀ ماندگار سینمای ایران

جناب آقای رضا کیانیان عزیز

سلام علیکم

در ابتدا از اینکه پیش‌دستانه باب گفتگو را گشوده‌اید و از شفاف سخن گفتن و رو راست بودن با مردم و طرح نقدها و گلایه ‌ها استقبال کرده‌اید صمیمانه تشکر می‌کنم؛ مطمئن هستم که گفتگو حتی اگر همۀ اختلافات را از بین نبرد، بی‌گمان افق‌های جدیدی برای حل مسائل بغرنج اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان خواهد گشود.

به بهانه یادداشت دوم حضرتعالی در خصوص طرح صیانت به واسطه مسئولیت و اطلاعاتی که به سبب مسئولیت محوله دارم، چند نکته عرض می‌کنم تا شاید برخی جزئیات روشن ‌تر شود.

به فال نیک می‌گیرم که علیرغم آنکه صراحتا اشاره نفرمودید ولی به نظر می‌رسد با گزارشی که دکتر قالیباف در یادداشت خود در خصوص اقدامات مجلس در حوزۀ مسائل اقتصادی و معیشتی با جزئیات ارایه کردند، گمان اولیه فراموشی مشکلات اقتصادی مردم در مجلس یازدهم بحمدالله مرتفع گردید و عیان شد که بخش اعظمی از تصمیمات و مصوبات و نظارت‌های میدانی مجلس حول محور موضوعات اقتصادی از قبیل تامین مسکن، یارانه معیشتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، حمایت از کشاورزان، تامین اعتبار محرومیت زدایی و تأمین آب و گاز روستاها و غیره بوده است.

در مورد طرح صیانت نیز هر چند که رئیس مجلس چندین بار به تفصیل توضیح داده‌اند ولی همچنان به دلایل مختلف، با اینکه فقط نحوه بررسی طرح در مجلس بررسی شده، اما ظاهرا در رسانه اصرار وجود دارد که در مورد طرح و نواقص و اشکالاتی که به نظر میرسد در آن وجود دارد صحبت شود، که باید عرض کنم برخی پنداره‌های ذهنی کاملا موهوم به عنوان موارد مندرج در طرح بیان می‌شود که بسی جای تعجب دارد؛ محض رضای خدا اگر شخصا وقت بگذارید و این متن را از بای بسم الله تا تای تمت مطالعه کنید، خود تصدیق می‌فرمایید که حتی در همین نامه دوستانه حضرتعالی نیز چه مسائلی مطرح شده که اصلا در طرح اصلی وجود ندارد.

برای مثال آنکه در این طرح برای هیچ کاربری تحت هیچ عنوانی جرم انگاری نشده است؛ در این طرح نه استفاده از فیلترشکن ذیل مصادیق عناوین مجرمانه قرار گرفته و نه استفاده از پیام‌رسان یا هر نرم‌افزار خارجی دیگری. جرم انگاری صورت گرفته برای مسئولانی است که در انجام وظایف خود کاهل بوده‌اند؛ تاکید می‌کنم که برای مردم و کاربران هیچ گونه جرمی تعریف نشده است.

اما رییس مجلس پس از مصوبه مجلس در خصوص نحوه بررسی طرح در عین حالی که در سوریه بودند در یادداشتی تصریح کردند که طرح باید به نفع مردم و در جهت حمایت از کسب و کارها اصلاح شود البته عده ای نیز در مجلس هستند که سلیقه متفاوتی دارند و معتقد بر محدودیت گذاری در قانون  برای پلتفرم های پرکاربردند اما رییس مجلس و اکثریت نمایندگان مجلس معتقد به این مسأله نیستند لذا طرح در کمیسیون مشترک  بررسی و اصلاح می شود و همانطور که ریاست مجلس نوشتند؛ بررسی آن علنی خواهد بود تا مردم از همه ابعاد ماجرا مطلع شوند و کارشناسان بتوانند نظر دهند.

از نظر رئیس مجلس طرح درباره پلتفرم‌های پرکاربرد مثل اینستاگرام و واتس اپ و گوگل باید بگونه ای اصلاح شود که هرگونه تصمیم گیری درباره آنها صرفا در اختیار شورای عالی فضای مجازی باشد تا مثل گذشته مانند تلگرام یک قاضی آن را شبانه نتواند فیلتر کند.

برادر عزیزم، استاد کیانیان ارجمند

همۀ این بحث‌ها به کنار، هم بنده محمدباقر قالیباف را می‌شناسم و هم شما؛ بینی و بین الله به حق همان هم‌ولایتی امام رضا (ع) بودن که بین ما مشترک است، از حاج باقر که شما احتمالا نام او را از دوران دفاع مقدس شنیده اید، تا سردار قالیباف ناجا و دکتر قالیباف شهرداری در کارهای فرهنگی اهل بگیر و ببند بود یا توسعه دادن و حمایت کردن؟ مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس با چوب و چماق و جریمه بستن کمربند به ما آموخت یا با انیمیشن؟ اهل سینما ساختن بود یا سینما بستن؟ فرهنگسرا راه انداخت یا تعطیل کرد؟ سال ۸۴ در شهرداری ۵۰ میلیارد تومان خرج سینماها کرد یا از خرجشان زد؟ جشنواره فیلم راه انداخت یا برچید؟ فضای تفریح برای مردم فراهم کرد یا تخته کرد؟ پل طبیعت و باغ کتاب و پارک و بوستان و سالن تئاتر و سینما ساخت یا نساخت؟ به هوشمندسازی شهر فکر می‌کرد یا تهران را به عهد قجر برد؟

آقا رضای عزیز؛

صیانت و استارلینک و اینها به کنار؛ قالیباف را که لااقل می‌شناسید. شما که لااقل یادتان هست که برای راه انداختن همان سینما آزادی چه چیزها نثارش کردند؛ همان موقع خود شما مصاحبه کردید و فرمودید این کشور تکلیفش با سینما معلوم نیست، اما ایستاد و نه تنها آزادی، بلکه ملت، باغ کتاب، راگا، تماشا و… را ساخت. چه میزان به سرانه صندلی های تئاتر تهران افزود؟ در ناجا تا قبل از او فیلم، سریال، انیمیشن، جشنواره فیلم و موسسه ناجی هنر معنا داشت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 0
    بهتر است بگویی کاسبان فیلتر شکن در رسانه ها به دروغ گفتن می خواهند ببندن تا اینطوری جلوی این طرح را مثلا بگیرند که کاسبان فیلتر شکن کارشان نخوابد چون قرار است خیلی جاها از فیلتر در بیاید و این ها هم بدون اطلاع فقط از روی ظاهر یک چیزی می گویند
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      "..بخش اعظمی از تصمیمات و مصوبات و نظارت‌های میدانی مجلس حول محور موضوعات اقتصادی از قبیل تامین مسکن، یارانه معیشتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، حمایت از کشاورزان، تامین اعتبار محرومیت زدایی و تأمین آب و گاز روستاها و غیره بوده است." ببخشید کو دمبه اش؟ اینها یه مشت حرف و ادعاست که هیچ چیزی برای سفره مردم نیاورده. این مجلس تا الان که هیچ فرقی با مجلس قبلی در ناکارامدی نداشته!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      9 1
      آقای کیانیان شما هم قبض برقتو ببینیم مثل علی کریمیتون چقد دغدغه مردم داری
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    20 5
    احسنت عالی بود ..امیدوارم آقای کیانیان عزیز که ما ازشون انتظار نداشتیم ندانسته تحت تاثیر شایعات همچین نامه ای بنویسن ، لااقل الان متوجه اشتباهشون شده باشن
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      8 1
      این اقای استااااد سلبریتی چرا تو این ۸ سال ساکت بوده؟! عجب!!!
    • محمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      2 0
      دقیقا اون موقع که همه چیز داشت گرون میشد کجا بودین اینقدر دغدغه فضای مجازی همه دارن ولی دغدغه گرونی اجاره خونه یا گرونی میوه گوشت و .... نداشتن چقدر تو صف همه چیز وایسادیم اون موقع سلبریتی ها کجا بودن
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    19 2
    این جماعت از قصد خودشون رو به نفهمیدن میزنن وگرنه خوب میدونن آقای قالیباف کی بود و چه کرد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    22 3
    رضا کیانیان فقط یه بازیگره ، همین . سوابقش را مطالعه بفرمایید به افکار و نیاتش آگاه می شوید .
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      2 4
      سکوت کن. خیلی هم مردمی و خودمونی و بی تکلف هست. شما باید بگید یا همشهریاش؟؟؟ دلش خواسته نامه نوشته به همشهری دیگرش. شما رو چه مربوط؟ با مرامش همراه نیستم ولی این خوبه که تعامل داره . یعنی دکتر قالیباف رو قابل می دونه و باهاش درد و دل میکنه. از پشت که خنجر نزده. چرا همش راه ارتباط رو با انگ چسباندن سد می کنید؟
  • حسین IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    متاسفانه هنرمندان اکثراساده اندوزودفریب سیاست بازان اصلاح طلب ورسانه ای انورابی رامیخوردن الیته برخی خودشان غرض ومرض دارند وغرب گداولی برخی به اشتباه می‌افتند غرضی ندارندوبایدروشنگری کرددرباره این طرح واصلاح شود
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 3
    متاسفم که آقایون مسئول همیشه از بالا به پایین حرف میزنن گواهش هم همین متن
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    اهل تهران اقای قالیباف رو بهتر از کشور میشناسند
  • داوود IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    با روی کار آمدن دکتر رئیسی در دولت سیزدهم، کسانی که هشت سال قبل با دولت خسارت بار روحانی موافق بودند و در میانه راه فهمیدند چه اشتباهی کردند ولی لال شدند و دم نزدند حال همانها مطالبه گر شدند، مرکز فرماندهی راه انداختند، پیش نیازها را فراهم کرده اند،حتی در شهرداری تهران، به اعتقاد کارشناسان ، رئیسی یک کشور مین گذاری شده تحویل گرفته، با انفجار هر مین که کاشته دولت قبل هست ، همین بی دردها و سکولارها و رانت خوار ها صدایشان بلند خواهد شد، از این به بعد باید منتظر این جیغ های گوش خراش باشیم
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 4
    براي مشاور آقای قالیباف متأسفم. که و قت خود را در پاسخگویی یک بازیگر که نه نظام جمهوری اسلامی را قبول دارد. و نه حتی تعصب یا عرق ملی دارد. فقط می خواهد مطرح باشد.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 0
      شما نظر نده و دشمن زیاد نگن.
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 1
    براي مشاور آقای قالیباف متأسفم. که و قت خود را در پاسخگویی یک بازیگر که نه نظام جمهوری اسلامی را قبول دارد. و نه حتی تعصب یا عرق ملی دارد. فقط می خواهد مطرح باشد. هدر داده اند.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    بابا این هنرپیشه ها و بیشتر مردم عوام ما همه تحت تأثیرند. بابای نقی می گفت: تحت تأثیری ی ی ی ی ی ؟ واقعا همونه اگه این طرح صیانت به خوبی اجرا بشه و ابتذالات و دروغها و شایعات کنترل و جمع آوری بشه دیگه نمیشه معاویه صفت بر مردم حکومت کرد و آنها را از علی دور کرد.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    مسئولین فقط باید در محضر خدا و عامه مردم پاسخگو باشند
  • علی اکبر IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    احسنت در خانه اگر کس هست،یک حرف بس است
  • بهرام IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    آقای کیانیان ... آیا چنین نامه ای به عنوان مطالبات و یا اقدامات له برای حسن اقا هم زدید؟؟ به گمان نامه شما رنگ و بوی سیاسی گری دارد...
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 1
    بیشترین مخالفان طرح صیانت جاسوسانند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    کاری به هیچی ندارم اما کیانیان همیشه نون به نرخ روز خور بوده و هست و خواهد بود
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    از کیانیان یک تتلو دیگر نسازید! دیگه تو این 8 سال باید سطح فهم آدمهایی را که ادعای روشنفکری و شعور و کارشناسی میکنن را دانسته باشید!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 1
    گفتند دیوار نمی کشند . اما کشیدند
  • حسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 0
    بابا هنرپیشه را چکار به درد مردم امثال کیانیان با دریافت دستمزد های میلیاردی وصرف بهترین غذا در جریان فیلمبرداری ها ونکشیدن درد ورنج دارند ادای حمایت از مردم را در می آورند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    مردم چرا هنرمندی را هم که دلسوز خودتان هست را حمایت نمی کنید؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    عکس حالبی از ی کیانیان و ی قالیباف گذاشتین ، البته مربوط به زمان شهردار بودن ی قالیباف بوده ، / تو این عکسه فکر میکنید ی قالیباف به ی کیانیان چی میگه !؟ بیا برو اقای کیانیان کچلمون کردی ؛))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس