آغاز آخرین گفت و گوی روحانی در قامت رییس‌جمهور با مردم - کراپ‌شده

آخرین گفت و گوی حجت‌الاسلام حسن روحانی در مقام رئیس جمهور با مردم آغاز شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی امشب در آخرین گفت و گوی تلویزیونی خود در مقام رئیس جمهور با مردم در پاسخ به این پرسش که «شما سال ۹۲ با شعار رفع تحریم به کارزار انتخابات آمدید اما الان تحریم ها نقطه سر خط است و وعده های دادید که محقق نشد، بیان داشت: به سال ۹۲ بر میگردیم، من به مردم گفتم که از طریق دیپلماسی می توان تحریم ها را رفع کرد. این گره به جایی رسیده بود که به جنگ یا صلح ختم می شد.

روحانی بیان داشت: در ۹۰ روز اول کار دولت به توافق موقت رسیدیم. توافق اول این بود که سالی ۲۰ درصد فروش نفت کاهش یابد متوقف شد و قرار شد حق هسته ای ما پذیرفته و بخشی از پول های بلوکه شده آزاد شود.

رئیس‌ دولت دوازدهم گفت: اینکه امروز می گویید تحریم باقی است مربوط به دولت دوازدهم است. یک کسی در آمریکا سرکار آمد که در تبلیغات انتخاباتی خود می گفت برجام را از بین می‌برم. وقتی تعلیق ها را انجام میداد می گفت آخرین بار است که این تعلیق ها را انجام میدهم. مذاکره فقط بحث دولت ها نیست و در بخش تحریم، شرکت ها و بانک ها تاثیر دارند. آنها اعتماد بالاتری می خواهند. شرکت ها و بانک ها همیشه از توافق دولت ها عقب تر هستند.

روحانی تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال توافق منطقه ای و موشک بودند و ما ایستادگی کردیم. وقتی به دنیا میگوییم فقط در بخش هسته ای مذاکره می‌کنیم باید محدودیت نتیجه آن را بپذیریم. بانک فقط به بحث هسته ای نگاه نمی کنند به مسال امنیتی هم نگاه می کنند. این مصوبه مجلس که یکی از موانع جلوی پای ما بود می‌گوید تمام تحریم ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: اگر میدان ما هسته ای شد مذاکرات فقط به تحریم های هسته ای محدود می شود، اما اگر میخواهید همه تحریم ها برداشته شود نظام باید مجوز می داد. من اگر الان هم در سال ۹۲ بودم همین مسیر را میرفتم. اگر همه تحریم ها را میخواهید برداریم نیاز به میدان وسیع تری داریم. در ۲۳ تیر امسال وزارت خارجه، نامه ای به مجلس داده است و گزارش مذاکرات را هم به مجلس داده است.

روحانی درباره وعده خود مبنی بر اینکه «کاری میکنم مردم نیازمند یارانه خود نباشند» خاطرنشان کرد: ما با چه تورمی دولت خود را شروع کردیم؟ تورم ما حدود ۳۳ و ۳۴ و تورم نقطه به نقطه ما حدود ۴۰ بوده است. من در همان مصاحبه اول گفتم ما به تورم تک رقمی می رسیم درحالی که تورم ما موقعی که به فروردین رسیدیم ۳۴ درصد بود در سال ۹۳ به ۱۵ درصد رسید و در سال ۹۴ تا ۹۶ تورم ما تک رقمی بود.

وی تصریح کرد: اگر ۴ سال اول را حساب کنید رشد اقتصادی ما بیش از ۴ است. ما هم در رشد اقتصادی و هم در تورم و اشتغال قابل قبول رسیدیم. ما در بعضی فصل ها بالای ۷۰۰ هزار اشتغال داشتیم. اما در ۹۷ که ترامپ از برجام خارج می شود و تحریم آمریکا بر میگردد نفت بطور کامل مورد تحریم قرار گرفت، هیچ کشوری جرات نکرد با ما کار کند و ما با شیوه های خاصی توانستیم بخشی از نفت خود را بفروشیم.

روحانی اظهار داشت: شما اگر ۹۲ تا ۹۶ و ۹۷ تا ۹۹ را کنار هم قرار دهیم دو مقوله جدا هستند و ایام کرونا هم مقوله دیگری است.

وی در مورد سردرگمی دولت در کرونا گفت: راجع به کرونا به نظر من در ایران تصمیمات مهمی اتخاذ شد. از ستاد ملی کرونا گرفته تا موج هایی را که پشت سرگذاشتیم. از فروردین دچار کرونایی انگلیسی شدیم و الان که گرفتار کرونای دلتا شدیم. کرونا درمان ندارد و خوشبختانه واکسن تاثیر دارد. طبیعی بود ما یک مقدار عقب باشیم.

وی تصریح کرد: واکسن های خارجی بودند که حاضر بودند از مرحله سوم به ما واکسن بدهند، این یعنی اینکه مردم ما وارد امتحان واکسن شوند، اگر این اتفاق می‌افتاد مشکلاتی ایجاد می شد. فعلا و در آینده از نظر واکسیناسیون شرایط ما خوب است با کاری که در ماه های اخیر انجام گرفته است. موج که می آید دوره ای دارد که باید طی شود اما تلفات هم دارد.

روحانی اظهار داشت: شما اگر ۹۲ تا ۹۶ و ۹۷ تا ۹۹ را کنار هم قرار دهیم دو مقوله جدا هستند و کرونا هم مقوله دیگری است.

وی در مورد سردرگمی دولت در کرونا گفت: راجع به کرونا به نظر من در ایران تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد از ستاد ملی کرونا گرفته تا موج های را که پشت سرگذاشتیم. ما وقتی از فروردین دچار کرونایی انگلیسی شدیم و الان که گرفتار کرونای دلتا شدیم. کرونا درمان ندارد و خوشبختانه واکسن تاثیر دارد. طبیعی بود ما یک مقدار عقب باشیم.

وی تصریح کرد: واکسن های خارجی بودند که حاضر بودند از مرحله سوم به ما واکسن بدهند اما این یعنی اینکه مردم ما وارد امتحان واکسن شدند اگر این اتفاق می‌افتاد مشکلاتی ایجاد می کرد. فعلا و در آینده از نظر واکسیناسیون شرایط ما خوب است. کاری که در ماه های اخیر انجام گرفته است. موج که می آید دوره ای دارد که باید طی شود اما تلفات هم دارد.

وی در مورد اینکه می گویند آقای روحانی از جنس مردم نیست و خیلی شیک است اظهار داشت: ممکن است این اتهامات باشد. من در طول مدت ۸ سال در ۲۴ ساعت بطور متوسط ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کردم. در خود ایام کرونا حداقل در هفته دو تا سه جلسه در مورد کرونا داشتم. من در این یکسال و نیم کرونا اصلا از تهران خارج نشدم اینها اتهامات بی اساس است من حداقل شش بار به عسلویه سفر کردم.

روحانی با بیان اینکه یک چیزهایی است که نمی توانم بگویم، تصریح کرد: حل مسائل کشور گاهی در اختیار قوه مجریه است، گاهی وقت ها تصمیماتی می گیریم که مثلا قوه قضاییه هم باید با ما همراه شود. مثلاً من می گویم وزارت بازرگانی می خواهم و مجلس هم قبول می کند و به شورای نگهبان می رود و حالا قبول می کند یا نه، من نمی توانم به مردم بگویم اینجا اختلاف نظر وجود دارد. طرح این مسال برای مردم وحدت ملی را دچار مشکل می کند و شکاف ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: ما مثلا در مورد اینترنت اختلافاتی داشتیم که به مردم نمی‌گوییم.

روحانی در مورد مهمترین پرونده های روی میز خود گفت: مهمترین پرونده که در پست دولت سیزدهم قرار می گیرد، مسأله مذاکره است و هیچ راهی جز تعامل نیست. در کوتاه مدت نیازمند مذاکره برای برداشتن تحریم داریم. البته اگر مردم بتوانند در بلند مدت فشار را تحمل کنند، بله ممکن است چند سال دیگر به خودکفایی هوایی برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما امنیتی ترین فرد بودید اما اتفاقات امنیتی در دولت شما افتاد، گفت: ما تنشی نداشتیم که بیش از یک هفته بگذرد و توانستیم آن را مدیریت کنیم. مثلا موسسات اعتباری ریشه اش بر می گردد به تصمیم یک قاضی. از حکم یک قاضی آغاز می شود و دولت ناچار می شود وارد شود. یکی از افتخارات دولت این است که ریشه موسسات مالی را جمع کرد ما بیش از ۳۰ هزار میلیارد برای این موسسات هزینه کردیم. دولت از لحاظ امنیت منطقی کارهای بزرگی کرده است.

وی در مورد کسری بودجه بیان داشت: اگر اینجا رییس سازمان برنامه بودجه بود می گفت ما اصلا کسری بودجه نداریم. ما و مجلس در کسری بودجه سهیم هستیم، ما از پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی استفاده نکردیم ما از مردم استقراض کردیم.

روحانی درباره بحث فساد و عدم اهتمام دولت در این زمینه اظهار داشت: فساد یک معضل اجتماعی ما بوده و هست و خواهد بود. اعتقاد من این است که فساد تنها در سایه شفافیت از بین می‌رود. مبارزه با قاچاق های جنوب در اختیار نیروی انتظامی بود ما مصوب کردیم سپاه بیاید اما بازهم درست نشد. فساد در تاریکی بوجود می آید و برای مبارزه با آن باید روی آن پرژکتور گرفت.

وی افزود: دادگاه های ما پرونده ها را رسیدگی می کنند اما حل نمی شود. ریشه حل این مسئله شفافیت و اطلاع رسانی است. یکی از دلایلی که گفتیم فضای مجازی باید توسعه یابد این بود. سامانه مهم تجارت که مصوب کردیم و یکی از کارهای ما این بود که از ابتدای ثبت کالا همه چیز مشخص باشد و همه بتوانند رویت کنند. دولت الکترونیک را در دولت خود از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد رساندیم و ریشه مبارزه با فساد شفافیت است.

روحانی بیان داشت: از سال ۴۱ به عنوان سرباز کنار انقلاب بودم اما کار من عمدتا فرهنگی بوده است. اگرچه سبقه امنیتی من بیشتر می چربد اما من دنبال کار علمی و فرهنگی هستم.

روحانی در بخش پایانی سخنانش گفت: باید خدمت مردم بگویم در این ۸ سال تمام تلاش ما و دولت این بود به تعهدات و وظیفه و قانون عمل کنیم و مطئمن هستم مانند خودم که متوسط ۱۴ ساعت کار کردم وزرا و معاونان نیز اینگونه کار کردند.

وی اضافه کرد: مواردی بوده که انتظار مردم را برآورده نکردیم که یک عامل آن تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا بود اما در طرح های بزرگی چون احیای دریاچه ارومیه و صادرات نفت از دریای عمان و افزایش پتروشیمی و فولاد را داشتیم و هر پنجشنبه افتتاح داشتیم و ۸۸ افتتاح ملی داشتیم.

رئیس جمهور گفت: از مردم بابت ضعف ها عذرخواهی می کنم و امیدوارم دولت سیزدهم به مردم خدمت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    39 6
    مظلوم نمائی را بس کن . در سیاست داخلی اختیارات بی حد داشتی اما همه را بر علیه مردم بکار بردی ..
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      13 0
      نتوانستی متوجه بشی که نور خدا را با خباثت نمیشود خاموش کرد، و این حکومت و مردم با پایداری شون شما رو رسوای عالم کردن ، جوری که از شدت خشم و ناراحتی چاره ای جز نشان دادن وقاحت و دفاع از ....برای ناراحت کردن مردم نداشتید
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      9 0
      این رو... فقط یه نابغه مغلطه بازه که روز و شب رو میتونه برا مردم بیچاره جابجا نشون بده
  • محمود IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    36 3
    راست میگن بدون کاروان محافظ بیارنش وسط مردمی که بدبختشون کرده تا نحوه ی سوال کردن بصورت عملی ببینه به چشم یقین ...
  • IT ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    33 12
    آقای روحانی مثل اینکه ما مردم باید از شما عذرخواهی کنیم که قادر نبودید به وعده های بی شمار خودتون جامه عمل بپوشونید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    17 1
    این حیدری خیلی جهت دار حرف میزنه همین الان که دارم کامنت مینوسیم گفت : آقای رئیسی با شعار صد فساد از دست مردم رای گرفت و رئیس جمهور شد
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      4 0
      زیرا حیدری سال ۹۶ مجری ستادهای انتخاباتی روحانی بوده
  • DE ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    20 2
    تحریم و برجام را مقصر جلوه دادن ، آخرین ترفند این بابا برای فرار از بدنامی و نفرت است .. نه آقا تو در فقر مردم نقش مهمی داشتی ، بعد هم وزارت اطلاعاتت بدستور تو معترض را در هر سن و سال و حرفه ا ی گرفت و صدایش را خفه کرد
  • SE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 4
    سینه خیز تا افق
  • رسول IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    23 3
    مسیر فعلی جناب عالی .... السافلین است لطفا به فکر حال خود باشید
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    16 2
    کارنامه‌ی عبرت‌انگیز ظریف به روایت خودش که در نامه به دبیرکل سازمان ملل همین روزها منتشر شد: آمریکا و اروپا تعامل برابر با ما را کسر شأن خود می‌دانند/ تجربه‌ی ما در «تعامل سازنده با غرب» منجر به افزایش «بی‌اعتمادی» شد/ اوباما برجام را حداقلی و بی‌رمق اجرا می‌کرد/ فشار حداکثری ترامپ اجرای برجام را وخیم‌تر کرد و بایدن این جنایت را ادامه داد. اقای روحانی این همون حرف منتقدان برجام ،است که با ۵۶لقب آبدار ُبه جهنم حواله شون میکردید.دیدارما با شما سرپل صراط برای عمری که از ماهدردادید.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 2
    فردا تمامه
  • محمود IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    16 2
    حالا 1400 " با روحانی تا بازخواست 1400 "
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 10
      مواظب باشند دلار تو همین سال ۶۰ تومن نشه بازخواست رو.... پیش کش
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 4
    خدا نیار اون روز را که سال ۹۲ تکرار بشه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    30 4
    آقای روحانی به شما دیگه امیدی نیست شما خودتو به خواب زدی
  • میثم IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    20 2
    تورم در دولت شما از مرز 50 درصد هم گذشت. مسکن بالای 500 درصد ، خودرو 36 ملیونی 230 ملیون و در هر زمینه رکورد شکستی ، حتی در دروغ گویی هم دست همه را از پشت بستی ، واقعاٌ سنگ پای قزوین هم در برابر تو کم آورده.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    22 2
    هشت سال وعده وعید ودروغ طرف لباس پیامبرص تنش بود مردم کی رو الگو قرابدهند؟
  • سرور IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 1
    وای به مرتضی حیدری. مال مورد دار اینقدر چسبیده؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 0
    فقط برو
  • علیرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 1
    شما خیلی بی+جا میکنی باید بازخواست بشی
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    همین مسیر را برو تا ....
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 0
    آخرین خوش خدمتی رئیس صدا سیما به روحانی و دهن کجی به مردم
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 0
    عجب رویی داری! سنگ پا پیشت کم میاره
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    20 0
    پیرمرد مغرور آسمون ریسمون کرد تا همه قصور و کوتاهی و اشتباهات بزرگ خودشو به گردن دیگران بندازه و خودشو بکشه کنار !
  • محمد مهدی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 0
    اول آخر غرب را دیدی وخیلی تلاش کردی کشور را بطرف غرب بکشی ولی بفضل الهی نتوانستی....!
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 4
      بله عوضش به فضل الهی همه ۳۰ برابر شد. و احتمالا قرار ۶۰ برابر بشه.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 1
      احسنت عالی دقیقا.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      4 0
      بله عوضش... شما حرف نزن.!
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      3 0
      دقیقا
    • محمد مهدی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      اول آخر غرب را دیدی وخیلی تلاش کردی کشور را بطرف غرب بکشی ولی بفضل الهی نتوانستی...!
    • محمد مهدی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 0
      به کوری چشم دشمنان انشاالله ارزش پول ملی بالا میره ودلار میره توکوزه بعضی ها آبش را بخورند. که فکر می‌کنند 30 میشه 60.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 1
    شما عروسک دست این و آن بودید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 9
    ایت الله روحانی با وعده برجام دو و سه رأی آورد شما نگذاشتید.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      خوب کردیم نذاشتیم اگه موشکی و منطقه ای میرفت میدونی چی میشد ؟؟؟؟
    • حسین IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      8 0
      آخه بیچاره!!!!اگه اختیار نداشت پس اشتباه کرد سال 96دوباره رئیس جمهور شد .بهانه نیارید مرفهین بی درد که تا سالیان سال ما از شما به خاطر نابودی زندگی مان در این هشت سال طلبکاریم.#بازخواست رو....
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      7 0
      آیت الله ؟؟؟؟؟؟ هاااا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • ن خ IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    14 1
    باید کمپینبازخواست افرادی مثل رو.. .نو.... خداوکیلی ظلم بزرگیه اگه این افراد مجازات نشن ومسئولین اگه این افراد رو محاکمه نکنن در اخرت باید جوابگو باشن
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 5
      به جا بازخواست و این مسخره بازیها حواسشون به کنترل تورم باشه که همچنان صعودی هست.
  • DE ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    13 1
    پاشو جمعش کن اینقدر ....
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    از زمان جنگ معلوم نیست چه کرده طی 50 سال؟ چطور ان موقع دکتر بود و الان هم دکتره؟ اگر ریگی در کفشش نیست و خیلی دانشمند است چرا ترور نشده توسط دشمن تابحال؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    نیش اخرش رو هم داره می زنه و میره
  • امیرو IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    چقدر فکهای مبارک را بدون دلیل و برهان تکان میدهید؟
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    نتیجه‌ی هشت سال دولت تدبیر ( برجام ) و امید ( رحم کدخدا ) یادآوری تجربه ی چندباره ی این جمله از امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ است.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    عجب رویی ...
  • محمد مهدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    قول داده بودی با پایان دوره ریاست جمهوری ات کرونا هم ریشه کن می‌شود. دیدی این یک مورد را هم برعکس عمل کردی. وکرونا همه کشور را گرفته آنهم از نوع دلتا.؟! خدا ازت نگذره...
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    9 0
    نرود میخ آهنین بر سنگ !!! این همه خسارت به مملکت وارد کرده باز میخواد از اول شروع کنه ! بو یه جایی که نلرزی و گرمت بشه !!!
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 0
    مرتضی حیدری ها مقصر نیستند چون صدا و سیما بودجه اش رو وابسته به دولت هست و مجبوره به ساز دولتها تا اخرین روز برقصد صدا و سیما بجای کارشناس باید منتقد کارشناس که حقوق بگیر دولت نباشه رو بیاره یگذاره جلوی دولتمردان ی روحانی مناظره کنند که تا حالا دولت جرأت مناظره رو نداشته اینها اگه جرأت میداشتند تو این ۸ سالذبرای یکبار هم شده می اومدند مناظره میکردند که نکردند و از سوال و پرسش و پاسخ فراری بودند / اینکه وحدت بهم میخورد و مردم ناراحت میشدند بهانه است حامیان اصلاح طلب اینها عملکرد ۸۸ شون عملکرد ۹۶ شون عملکرد ۹۸ شون خودش برهم زننده وحدت بوده / شما تو یه حلسه غیر علنی بیا به سوالات محلس پاسخ بده البته اگه ستاد م با کرونا ، کرونا رو بهانه نمیکنه ؛)) که شما رو از پاسخگویی فراری بده / شما وزیر امور خارجه ات تو اون فایل صوتی که ظاهرا قرار نبوده منتشر بشه و ثبت تاریخ قرار بوده بشه خیلی راحت میاد دروغ نسبت میده به سردارشهید سلیمانی / یعنی تو غیر علنی و پنهانتون تون هم راست نمیگین چه برسه به علنی و اشکار حرف زدنتون ؛)) / با دروغ و وعده دروغ رأی اوردید با دروغ ریاست کردید با دروغ دارید ریاست حمهوری رو ترک میکنید / دولت اکه دنبال شفافذسازی بود خودش فسادهای فامیلی در دولتمردان و وابستکان درجه یک اونها رو جلوش رو میگرفت نه اینکه بیاد قوه قضاییه رو تهدید کنه که دست به برادر م بگذارید اعلان جنگ میکنم / مرتضی حیدری ها اگه طرف مردمند باید اینطوری از رییس جمهور سوال و حواب کنند و الا مثل لیلاز ها منفور ملت خواهند شد / گزارش پایانی دولت تهیه میکنید سانسور رو کنار بگذارید تلطیف گزارش به سبک علی لاریحانی رو کنار بگذارید / چون مردم هم هوشیارند هم اازایمرمصلحتی ندارند که نفهمند گزارش سفارشیه یا تلطیف شده یا سانسور شده هست / گزارشهای بخشهای خبری در مورد عملکرد دولت ی روحانی هم نلطیف هم سانسور هم مشکوک به سفارشی بودن هست /که امیدواریم تکرار نشه ی صدا و سیما
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    مساله pmd و مسائل موشکی و منطقه ای در مذاکرات با خواست قاطع رهبری کنار گذاشته شد که غربیها با قاطعیتی که از رهبری ایران دیدند مجبور شدند ازش بگذرند و الا توافق برجام را باید در خوتب میدیدند / البته ما یادمون نرفته که ی روحانی اعلام کردند که در مورد مسائل دیگر هم حاضریم گفتگو کنیم و حل و فصل کنیم یعنی همون برجام سه ضلعی که شهید حاج قاسم سلیمانی از ان سخن میگفت و نسبت به ان هشدار میداد برحام ۲ و ۳ طبق فرمایش این شهید برحام موشکی و منطقه ای و هدف برحام ۳ را داخل ایران میدانست / چندی پیش ی ظریف در ادعایی مضحک و کذب مدعی بود که برحام ۲ اقتصاد مقاومتی بوده !!! ؛))/ خودکفایی در بخث بنزین و صادراتش رو علارغم سنگ اندازیها و تعلل های برخی!! در ساخت و تکمیلش ، مدیون قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه هستیم که پالایشگاه بزرگ خلیح فارس رو تکمیل کرد و الا حذف کارت سوخت و سهمیه بندی توسط دولت و قاچاق روزانه میلیونها لیتر سوخت طی ۴ سال کشور رو بالاجبار به وارد کننده سوخت تبدیل کرده بود و سود وارداتش نصیب نورچشمی ها شد / صادرات بنزین به ونزوئلا جلوی چشم امریکا که غلطی نمیتونست بکنه رو باز مدیون یگانهای پشتیبانی کننده و اسکورت کننده سپاه و ارتش هستیم و الا این وزیر خارجه ما همون وزیر خارجه ای بود که کشتی کمک های مردمی به مردم مظلوم رو به درخواست ی کری برگرداند / این دولت ادعا زیاد داره هر وقت تونست جلوی منتقدان بنشیند و مناظره کند و ادعایش رو اونحا بتواند ثابت کند هنر کرده ؛)) / این دولت و دوستان اصلاح طلبش تا خالا یا از مناظره فرار کردند یا به مناظره تن دادند و شکست خورده و کم اورده اند / نشستن جلوی مجری حقوق بگیر دولتی صدا و سیما و یکطرفه تعریف کردن از خود و عملکرد خود هنر نمیخواد و کار شاقی نیست ؛)) / تو مناظرات انتخاباتی امسال با وجود حمایت تمام قد دولت چه حمایت اطلاعاتی و رسانه ای از ی همتی ، کاملا مشخص شد که دولتی ها جلوی منتقدان واقعی حرفی برای گفتن ندارند و شکست میخورند و تنها چیزی که دارشتند پررویی نجومی یود / حتی تو ۸ دقیقه ای صدا و سیما حق دفاع بدولت داد دولت حاضر نشد بیاد از اون استفاده کنه چون میدونست که به ضررش تمام میشود / لاف در غریبی زدن هنر نیست اقایان دولتی دولت تدبیر و امید
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    10 0
    ابوجهل زمان.ضدولایت فقیه.
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 0
    جهل مرکب
  • ایرانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    خداراشکر۵/۱۲بدون کدخداپرست شروع شد خداراشکرازامروزشبکه خبربی ازاره؟خداراشکر نمادکذب،تکبروتزویردائم روی اعصاب نیست خداراشکرحافظمنافع استعماررفت؟!
  • ناشناس IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 0
    رو و اعتماد به نفس ایشون رو اگه بوته گوجه فرنگی داشت تا الان نارگیل تحویل میداد
  • امید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    آقای رو.... مثل نفوذی های اسرائیلی حرف می زند. تمام اقدامات انجام شده از طرف این افراد از قبل واضخ بود که غرب چیزی به ما نمی دهد. سیاست غرب فقط دوشیدن است . فقط بردن منابع و منافع مفت است. سیاست مردانیکه به غرب گرایش دارند یا نمی دانند و یا مهره آنها هستند.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    متاسفانه اسیر هپروت و ذهنیات غلط فردی بیمار بودیم.
  • امید IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    آقای رو... مثل نفوذی های اسرائیلی حرف می زند. تمام اقدامات انجام شده از طرف این افراد از قبل واضخ بود که غرب چیزی به ما نمی دهد. سیاست غرب فقط دوشیدن است . فقط بردن منابع و منافع مفت است. سیاست مردانیکه به غرب گرایش دارند یا نمی دانند و یا مهره آنها هستند.
  • عباس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    هیچ رگ غیرت و شرافتی نشان مردم نداد کابینه و رییس دولت 11 و12 الان هم دارد با فریب و تحریف خودش را تطهیر می کند . به زعم پوچ خود میخواهد ذهن مردم را تغییر دهد تا از بازخواست فرار کند ولی این عالم خدایی عادل دارد. ان ربک لبالمرصاد
  • مهدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    خیلی بی.... هستی بی ....
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    پر رویی نجومی
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 0
    «اگر الان سال ۹۲ باشد من همین مسیر را می‌روم» هنوز هم از این همه گند کاری که بر سر این کشور و مردم درآوردی پیشیمان نیستی خدا را شکر که دوره ات تمام شد و دیگر کاره ای نیستی آیا ارزشش را داشت که خودت را مدیون 80 میلیون ایرانی کردی چطور اون دنیا می خواهی رضایت 80 میلیون ایرانی را بگیری رئیس دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!دیدار به قیامت
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    مؤمن از یک سوراخ 2بار گزیده نمی شود. آقای روحانی روی ایمانت فکر کن. چون ما که به شک افتادیم.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    پس از فرمایشات مقام معظم رهبری باز این لجاجت بر طبل خود می کوبد.فرزندان راستین انقلاب باید طوری کار کنند تا قدرت دست این ها نیفتد.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 1
    بله
  • DE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    من به مردم گفتم از طریق دیپلماسی می‌توان تحریم‌ها را رفع کرد ولی نامرد جان کریه کشید کنار. قبلا یواشکی به ما گفته بودن از تو بتن ریزی از ما لغو تحریم خب برای همین هم کاندید شدم و قسم جلاله خوردم که میتونم 100 روزه تحول بکنم نمیدونستم هرچی بتن بریزی بازم میخوان./ اگر الان سال ۹۲ باشد من همین مسیر را می‌روم ولی دیگه به غربیها اعتماد نمیکنم ./ خب این که دیگه نمیشه همون مسیر! چرا تا نیویورک رفت و برگشت یه خط و دالان هوایی و یک مسیر ثابت بیشتر نیست. دقیقا میشه همون مسیر!!؟؟ ای اسیر! هی!!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 0
    زهی خباثت . زهی....ت که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری باز این ..... بر طبل خود می کوبد.فرزندان راستین انقلاب باید طوری کار کنند تا قدرت دست این ها نیفتد.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    این حرف یعنی پافشاری بر نادانی ! بقول شاعر علیه الرحمه : آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند .
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    بجز دروغ بمردم نگفتی
  • حیدری IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    از یک بی ... بیشتر از اینم انتظار نیست خیر نبینی رو....
  • مهدی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    تو گفتی ولی مردم یک گوش در بود یک گوش دروازه انگار صدای... نشنیدند.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    یصرون علی الحنث العظیم
  • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    کسی که پیشنه اش بد باشه، از به زبان آوردن هیچ حرفی ابائی نداره
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    نتیجه ی «غرب باوری» و «دیپلماسی التماسی» بیچارگی و عقب ماندگی ملّت است.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    تو هشت سال اشتباه اضافی کردی
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    میدونیم درست بشو نیستی
  • محمد مهدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    برو که دیگه برنگردی...
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    آقای روحانی مرغ یک پا دارد که یک پا دارد به خاطر همین یک دنددگی شکست خوردی و هنوز هم اصرار داری باور کن ملت از دست شما راحت شدند
  • بهرام IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    کی بتو اجازه داده که اسم مردم رو بیاری؟ تو توی این هشت سال غیر از کوچیک کردن سفره مردم ، اختلاس برادر ... تر از خودت و معاونین و اطرافیانت ، چیکار کردی؟
  • DE ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    زردک و هویج و چغندر بیشتر از تو خاصیت دارن.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 0
      مقایسه کردن این نعمات با این .... جفاست.
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    روحانی تو از جنس مرد م نیستی خودت خوب میدانی تو تاجری و دنبال منافع خودت هستی
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    احمدشاه قاجار 11ساله شعور و فهمش از رو..... بیشتر بود . به هر حال مدرسه اکابر پیرمردهای دولت خسته و بی عرضه تدبیر با خفت به پایان رسید .
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    این اگه پینوکیو بود دماغش به آندرومدا میرسید
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    تو اشتباه کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس