زنگنه

وزیر نفت گفت: سال ۹۸ به میزان ۸۰ میلیارد دلار یارانه برای فرآورده های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می شود و رقمی بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه «سدف» (سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌های نفتی) اظهار داشت: ۲۰۰ میلیون لیتر در روز فرآورده نفتی در کشور توزیع می شود، سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت، یارانه پرداختی فرآورده‌های نفت و گاز کمتر بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ به میزان ۸۰ میلیارد دلار یارانه برای فرآورده های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می شود و رقمی بسیار زیاد است.

وزیر نفت با بیان اینکه "در ایران قیمت هر لیتر گازوییل ۳۰۰ تومان است و خارج از کشور و با قیمت فوب خلیج‌فارس به ۱۰ هزار تومان می‌رسد"، گفت: چند هزار کیلومتر مرز زمینی و دریایی و قیمت های متفاوت در دو طرف مرز هر انسانی را برای قاچاق وسوسه می‌کند.

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد جمعیت کشور از گاز استفاده می‌کنند و سهم سوخت های مایع بسیار کمتر است.

وزیر نفت در خصوص صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: سال گذشته ۲۳ میلیون تن صادرات فراورده های نفتی انجام شده و صادرات فراورده های نفتیدر چند سال گذشته، چهار برابر شده است.

وی افزود: برخی فکر می کنند صادرات فراورده های نفتی ساده است اما ما خیلی زحمت کشیدیم تا به اینجا رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس