پهلوگیری ۵۵۰ فروند کشتی ‌‌در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران/ ۵۶۴ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، حدود ۵۶۴ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده است.

به گزارش مشرق، «علیرضا محمدی کرجی‌ران» صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت چهارماهه بندر شهید رجایی در حوزه کانتینری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۵۶۳ هزار و ۹۰۸ هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

رشد آمارهای تجارت خارجی کشور در ۴ ماهه گذشته

وی افزود: از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری، ۲۶۸ هزار و ۹۵۸ هزار TEU در ترمینال شماره ۱ کانتینری این بندر و ۲۹۴ هزار و ۹۵۰ هزار TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، آمارها رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهند. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم شرایط متأثر از دلتا ویروس، و قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا، با تمهیدات اندیشیده شده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاه‌های متولّی، فعالیت در تمام اسکله‌های بندر شهید رجایی بی وقفه و همچون گذشته به شکل ۲۴ ساعته ادامه دارد.

کرجی‌ران گفت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه ۶.۳ میلیون TEU، یکی از بنادر مهم منطقه به شمار می‌آید که با بهره‌برداری کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در ۲۴ تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش‌های این فاز به ظرفیت ۸.۵ میلیون TEU در سال دست خواهد یافت

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ح IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    آره خاک و آب و مواد اولیه کشور مثلاً قاچاق ولی از مبادی قانونی صادر شده درست میگید ولی کاش تولیدات صادر میشد
  • ايران IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    با افتخار اعلام نكنيد مثلا انقلاب كردين كه استقلال داااشته باشين ،همش واردات ،عجب.
  • حیدر صالح IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    550 ظرفیت بسیار بزرگ برای مملکت محسوب میشه از این ظرفیت ها توی مملکت کم نیست اما با مدیریت خیانت بار عامدانه حسن روحانی فرصت سوزی شد
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    باز اگه وارد بشه یه چیزی ولی باید از صادراتش ترسیدچون خدامیدونه چی صادرمیکنیدسرمایه های این مردم رو مفت مفت میفرستین بیرون ولی مردم باید اینجا درمزیقه باشن
  • گمنام زمان HK ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    توگفتی و ما باور کردیم بااین تورم و فلان
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    این از اون بدتره حالا بعد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس