کد خبر 1252993
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

یکی از عمده ترین متدهای نوین در  نقاشی ساختمان  این است که نخست قرنیز ها و بعد از آن سقف و دیوارها را نقاشی کنید. پیش از رنگ آمیزی ضروری است که سطوح آلوده و کثیف را با دستمال پارچه ای با دقت ویژه ای تمیز کرد تا رنگ بدین صورت بتواند پیوستگی مستحکمی ایجاد کند. همچنین برای پیشگیری از ایجاد کناره های برآمده ضروری است غلطک آمیخته به رنگ را در همه بخش های دیوار بچرخانید.

در حقیقت با این عمل می توان یک کناره خیس رنگ را نگهداری کرد. چنانچه برای نقاشی به بیشتر از یک قوطی رنگ احتیاج دارید بهتر است کلیه رنگ های مورد نظر را در یک ظرف بزرگ بریزید و همه آنها را خیلی دقیق باهم مخلوط کنید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35489697/image_21e3dd3653d84d7c7c86660b86d97a8a63c3840a.png

در حقیقت این عمل به گونه ای سبب می شود که یک رنگ یکنواخت برای کلیه سطوح داشته باشید. از دیگر تکنیک های کاربردی این تکنیک به کارگیری از پرایمر برای مکان هایی است که می توان جهت پوشش دهی ترک های آن ها از بتونه کاری استفاده کرد.

شیوه های پیاده سازی نقاشی ساختمان مدرن

نقاشی ساختمان در تهران روز به روز در حال پیشرفت است و از جدید ترین متدها در نقاشی مناطق مسکونی تهران استفاده میشود.در حال حاضر آنچه که از آن به عنوان نقاشی ساختمان مدرن اسم برده می شود چیزی نیست جز به کارگیری تجهیزات، لوازم و متد هایی در نقاشی ساختمان که قبل از آن یا وجود نداشته یا به کارگیری از آن رایج نبوده است به عنوان مثال در طرح پتینه معمولا اسفنج، فوم، غلطک های دارای طرح، ورق های طلا و نقره و .. به کار برده می شود که اخیرا باب شده است و به سوی همه گیر شدن می رود. به کارگیری از عناصر شرقی و غربی، طراحی و نقاشی هم از سایر جلوه های نقاشی ساختمان مدرن می باشد.

 باید گفت  خدمات نقاشی ساختمان  مدرن در نوع رنگ کاربردی آن هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است و از رنگ های روغنی و اکریلیک و پلاستیک استفاده می شود اما اگر می خواهید برای این نوع رنگ آمیزی هزینه نمایید می توانید رنگ های مطلوب تری نظیر جوتن و … به کار بگیرید.
به کارگیری از استیکر بعد از پایان کار هم از دیگر المان هایی است که می تواند همانند یک المان مدرن و نوین در خانه به کار برده شود.

http://file.tesmino.ir/reportage/35489697/image_0d639e5f6ca1db11a52916bffb2a9a8c3763257d.png

قطعا در این خصوص با رنگ کار خود صحبت نمایید تا در تعیین رنگ و مقدار روشنایی آن و سایز و رنگ استیکر به شما یاری رساند.


از دیگر امور ساده ای که می تواند به اسم مدرن تعبیر و تفسیر شود تابو شکنی در تعیین رنگ می باشد. به این شیوه که همواره اشخاص از میان شمار بسیار زیادی رنگ به دنبال عمومی ترین رنگ ها می روند و دلواپس این مسئله هستند که رنگ نو منزل آنها به طبع و علاقه اطرافیان و دوستان خوش نیاید و علایق خود را قربانی برخورد و حرف دیگران می کنند.

ما به شما توصیه می کنیم که هر نوع رنگی را که دوست دارید و به شما حس خوب می دهد آن را به کار ببرید البته فراموش نکنید که بایستی با دقت به معیار های هارمونی رنگ ها این کار را انجام دهید.

به این مسئله نیز دقت نمایید که رنگ بخشی از طراحی خانه به شمار می آید و شما بایستی افزون بر نقاشی ساختمان مدرن دکوراسیون و لوازم و پرده ای دیگر عوامل را نیز مدرن نمایید تا به طور کلی یک فضای نوین و امروزی داشته باشید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35489697/image_6c3a220f086562865022566ce090a0ee0fbb5b23.png

انواع رنگ به کار برده شده در نقاشی مدرن

از رنگ های متنوعی برای نقاشی ساختمان مدرن به کار برده می شود که همواره بعضی از آن ها در قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و بعضی جدیدتر و نوین تر می باشند. انواع مختلفی رنگ های نقاشی ساختمان مدرن در بازار موجود می باشند که هرکس بنا به نوع سلیقه خود آنها را انتخاب می کند.

رنگ پلاستیک
رنگ های روغنی براق / مات
رنگ های مولتی کالر
رنگ بلکا
رنگ پتینه
رنگ اکریلیک از انواع رنگ های نقاشی ساختمان مدرن به شمار می آیند.

جدیدترین مدل رنگ آمیزی با توجه به وضعیت جوی

احتمالا تاکنون به آخرین مدل های نقاشی ساختمان مدرن با توجه به وضعیت جوی دقت نکرده باشید که قطعا امری طبیعی است. اکثرا ما در زمان تعیین سبک های نقاشی ساختمان مدرن کلیه دقت خود را متوجه آپارتمان و محیط، درونی آن می سازیم. با این حال مدنظر قرار دادن آب و هوا در زمان وارسی عکس رنگ آمیزی ساختمان ساده و کاتالوگ امتیازات عمده در بر خواهد داشت.

  • نقاشی ساختمان در مناطق گرمسیر

یکی از سبک های نقاشی ساختمان مدرن مربوط به نواحی کویری و گرمسیری است که بایستی معماری آن به گونه ای باشد که در هوای داغ آن بتوان به آسانی زندگی نمود. با گذشت زمان این طرح ها از معماری به نقاشی آپارتمان وارد شدند تا از اثربخشی رنگ ها در پایین آوردن درجه حرارت ساختمان استفاده نمایند.

معمولا برای نقاشی ساختمان مدرن در مناطق گرمسیر از رنگ های روشن و سفید استفاده می کنند. این گونه رنگ ها سبب انعکاس نور خورشید شده و گرما را خیلی کم جذب می کند. بدین جهت در آخرین طرح های رنگ آمیزی ساختمان در محیط های متنوع ساختمان مخصوصا نمای خارجی از رنگ های روشن استفاده می کنند.

  • مدل رنگ آمیزی ساختـان برای نواحی سردسیر

اگر تمایل به استفاده از جدیدترین سبک های نقاشی ساختمان مدرن در نواحی سردسیر را دارید مطلوب است پیش از وارسی تصاویر رنگ آمیزی ساختمان ساده یا کاتالوگ به مسایلی دقت نمایید که برآیند بیشتری دارد. تفاوتی ندارد ساختمان شما در نواحی کوهستانی یا ییلاق باشد در هر صورت در این گونه مناطق مقداری حس گرما می تواند رضایت بخش باشد.

در نوین ترین طراحی رنگ آمیزی ساختمان برای نواحی سردسیر اکثرا از رنگ های زرد، نارنجی، قرمز شکلاتی و آجری استفاده می شود تا توان و گرمای آن به محیط خانه گرما ببخشد.

  • مدل رنگ آمیزی ساختمان برای آب و هوای بارانی

در نواحی که باران های فصلی بیش از حد است و رطوبت زیادی دارد اگر در جدیدترین سبک های نقاشی ساختمان رنگ های ضد آب به کار برده نشود آب و رطوبت به آسانی به نمای بیرونی ساختمان جذب شده و سبب خرابی و فرسایش آن می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن رنگ های ضد آب این مشکل اساسی رفع شده و با خیالی آسوده می توان از آن برای نقاشی محیط ها استفاده نمود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس