دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد - کراپ‌شده

پلیس فرانسه با معترضانی که برای اعتراض به اجباری شدن ارائه گذرنامه سلامت جهت ورود به اماکن عمومی در بحبوحه چهارمین موج شیوع کرونا به خیابان‌ها آمده بودند درگیر شد.

به گزارش مشرق، هزاران نفر در فرانسه روز شنبه در اعتراض به تدابیر قانونی دولت «امانوئل ماکرون» برای اجباری کردن ارائه گذرنامه سلامت هنگام ورود به اماکن عمومی در بحبوحه شیوع موج چهارم کووید-۱۹ در این کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید:

دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده نزدیک به ۳۰۰۰ نیروی امنیتی روز شنبه اطراف پاریس برای مقابله با سومین هفته اعتراض به تدابیر جدید دولت فرانسه برای کنترل کرونا مستقر شدند. 

گزارش این خبرگزاری حاکی است اکثر تظاهرات های برگزار شده در پاریس مسالمت‌آمیز بوده اما در برخی از آنها درگیری‌هایی میان نیروهای ضد شورش و مردم گزارش شده و پلیس به زد و خورد با معترضان پرداخته است.

تظاهرات‌کننده‌ای به نام «آنه» که خواسته نام خانوادگی‌اش پنهان بماند به خبرگزاری رویترز گفت: «ما داریم یک جامعه متفرق درست می‌کنیم و برای من قابل باور نیست که داریم این کار را در مهد حقوق بشر انجام می‌دهیم.»

او در ادامه گفت: «به خاطر همین به خیابان آمده‌ام. تا قبل از این در هیچ تظاهراتی شرکت نکرده‌ام. فکر می‌کنم آزادی‌مان در خطر است.»

امانوئل ماکرون چند هفته پیش اعلام کرد در آینده ورود به بسیاری از اماکن عمومی مانند سینما یا رستوران تنها با ارائه گواهی‌نامه‌های عدم ابتلا به کرونا امکان‌پذیر است. شهروندان فرانسه  هفت روز بعد از تزریق دومین دوز واکسن کرونا یا دو روز بعد از تست منفی ابتلا به کرونا می‌توانند گواهی سلامت دریافت کنند.

دولت فرانسه این طرح را با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها ارائه داده‌اند. قرار است از تاریخ ۹ آگوست به بعد ورود به اماکن عمومی بدون ارائه این گواهی‌نامه‌ها ممنوع شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم فرانسه با این طرح موافقند اما برخی از شهروندان این کشور هم آن را مخالف آزادی‌های مدنی خود می‌دانند.

«هاگر آمور»، پرستار ۳۷ ساله به آسوشیتدپرس گفته که از شغلش استعفا کرده است. او گفت: «فکر می‌کنم لازم نیست کسی به ما بگوید باید چه کاری انجام دهیم.»

او با بیان اینکه با کادر درمان، هنگام شیوع موج اول بیماری بد رفتاری شده، اضافه کرد: «حالا یک دفعه به ما می‌گویند اگر واکسن نزنیم تقصیر مردم است که بیماری منتقل می‌شود. خیلی بیزارکننده است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس