کانادا باز هم به عربستان تسلیحات صادر کرد

با وجود مخالفت های گسترده حقوق بشری، کانادا طی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار اسلحه به عربستان فروخته است.

به گزارش مشرق به نقل از سعودی لیکس، کانادا طی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار اسلحه به عربستان فروخته است.

این خبر به نقل از روزنامه کانادایی گلوبال میل مطرح و گفته شده این کشور مجوز کارگزاری را برای یک شرکت که مواد منفجره به ارزش ۷۳.۹ میلیون دلار به عربستان سعودی می‌فرستد، صادر کرده است.

فروش تسلیحات به عربستان در حالی صورت گرفته که پیشتر گروه‌های حقوق بشری خواستار توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ علیه یمن و نقض حقوق بشر شده بودند. با این حال جزئیاتی از نوع و تعداد این تسلیحات منتشر نشده است.

کانادا سال‌ها است خودروهای زرهی سبک مجهز به تیربار یا توپ‌های ضد تانک را به عربستان صادر می‌کند. قرارداد ۱۰ ساله فروش این خودروهای زرهی سبک ابتدا توسط دولت هارپر بسته شد و در دوران نخست‌وزیری ترودو مورد مذاکره دوباره قرار گرفت. مدل‌های قدیمی‌تر این خودروهای زرهی در درگیری‌های مرزی نظامیان سعودی و ارتش یمن دیده شده‌اند.

کانادا در سال ۲۰۱۹ بیش‌ترین میزان تسلیحات را به عربستان سعودی صادر کرد که دلیل اصلی آن قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری بین دو کشور بود. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر ۷۵ درصد از تسلیحات کانادایی (به استثنای ایالات متحده) به عربستان صادر می‌شود.

کانادا سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به سعودی فروخت. برخی از اعضای حزب لیبرال، مانند آدام ووگان نماینده تورنتو به تازگی گفته‌اند بحران یمن باید باعث شود کشورها صادرات تسلیحات به این منطقه از جهان را پایان دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 1
    ای لعنت خدا به جاستین ترودو جلاد.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 1
    یعنی خاک بر سر وطن فروشهای مقیم کانادا
  • رضا IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 1
    اى بر اون پدرت لعنت ترودو ! شما جونورها فقط زورتون به كودكان يمنى ميرسه ، زود باشه همين كودكان مظلوم پدرى ازتون دربيارن كه در داستان ها بنويسند
  • سود سوز آور IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 1
    اخيش اين ترودو چه نازه جوراب قشنگ ميپوشه و آزادي بيان به همه جا صادر ميكنه. بيچاره يمني ها تو خفقان زندگي مي كنه واسه همين داروي آزادي بيان ميفرسته تا زماني كه روي سرشان ميافته با تمام قدرت صدايشان شنيده شود. خداييش كثيفتر و مزدورتر از اين جان ترودو كسي نيست. خدايش بميراند تا جهان از شر اين ديو صفتان راحت شويم
  • سس IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اصلا حسادت در شما نیست
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    همه برابرند و کانادا هرگز بین کودکان سرخ پوست و کودکان یمنی تبعیض قائل نمیشه. فروش سلاح کانادا فقط برای کمک به آزادی کودکان یمنی ( البته از قید حیات ) است ترودو عاشق بشر و حقوقش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس