کد خبر 1252516
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

برای گیمرها و افراد فعال در زمینه استریم به‌خصوص در سایتهای پربازدید مانند یوتیوب، پیدا کردن بهترین سرویس اینترنت، بدون قطعی و تأخیر، همراه با سرعت و کیفیت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر بازی‌های آنلاین و لایو استریم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و پخش زنده بازی‌های ویدئویی نیز تماشاگران بسیاری دارند که برای رضایت بیشتر مخاطبان لازم است از اینترنت پرسرعت، جهت انتقال داده بر بستر اینترنت استفاده نمایند.

استریمینگ یا پخش زنده (جریانی)، روشی است که می‌توانید یک فایل چند رسانه‌ای مانند صدا یا تصاویر ویدئویی را بدون احتیاج به دانلود بر روی اینترنت به صورت زنده مشاهده نمایید. در این متد داده‌ها بصورت زنده و مداوم از سرور به کامپیوتر کاربر منتقل می‌شوند و همزمان ببینده آن را تماشا می‌کند. ویدیو اولین پخش زنده‌ای بود که با خدماتی مانند YouTube شروع شد.

این روش در اواسط سال 2010 در سایت‌هایی مانند Twitch و سپس در سایت‌های YouTube، Facebook رایج گردید. سرویس‌های موسیقی مانند Spotify یا Apple Music، پخش کننده‌های ویدیویی مانند YouTube یا Netflix یا برخی از بازی‌ها و برنامه‌های آنلاین، از استریم جریانی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم میزان سرعت اینترنت مورد نیاز استریمینگ‌ها و گیمرها را بررسی نماییم.

برای پخش استریم و بازی‌های ویدیویی آنلاین به چه سرعت اینترنتی نیاز داریم؟

· استریمینگ

آپارات – یوتیوب – توییچ و فیس بوک  چهار پلتفرم برتر و پرطرفدار برای استریم کردن و کسب درآمد از طریق استریم هستند. اینترنت نامناسب در طی استریم می‌تواند کیفیت استریم را تا حد زیادی کاهش دهد و موجبات نارضایتی بیننده و استریمر را فراهم آورد، به همین دلیل برای داشتن یک جریان زنده، به سرعت آپلود خوب نیاز است.

Twitch یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده (Live) است و کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند. غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد. در حال حاضر توییچ با بیش از ۳.۸ میلیون استریمر در سراسر دنیا و میانگین ۱۵ میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده است.

Twitch توصیه می‌کند پخش‌کننده‌های آن حداقل 3 مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود داشته باشند. البته، این توصیه بستگی زیادی به وضوح تصویری دارد که آن‌ها می‌خواهند نمایش دهند. به عنوان مثال برای پخش گیم استریم با بهترین کیفیت و رزولوشن P1080، حداقل سرعت آپلود در حدود 5-6 مگابیت در ثانیه و حداکثر 1080p فیلم با 60 فریم در ثانیه به سرعت آپلود حداکثر 7.4 مگابیت در ثانیه نیاز است، اما می‌توان با رزولوشن P420 با حداقل 1 مگابیت در ثانیه کار را انجام دهند.

ارائه یک تجربه با کیفیت به بینندگان برای تجارت گیم استریم‌ها بسیار مهم است. با این حال توصیه می‌شود سرویس اینترنتی انتخاب کنید که بتواند میزان بیت ریت بالا را کنترل کند و گیم پلی روان و کیفیت فیلم واضح به مخاطبان ارائه دهد.

منظور از بیت ریت (Bitrate) حجم دیتایی ویدئویی است که در مدت زمان مشخصی در توییچ منتقل می‌شود؛ به عبارت دیگر، نرخ بیت‌های منتقل شده از یک مکان به مکان دیگر است. این مقدار هرچه بالاتر باشد کیفیت ویدئوی دریافتی نیز بالاتر خواهد بود. بیت ریت به کانفیگ سیستم استریم و اینترنت وابسته است و استریمر باید بیت ریت را خود تنظیم نماید.

همچنین سرعت آپلود خوب برای پخش مستقیم شما از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است. به طور مثال در فیس بوک، پخش کننده‌های تازه کار فقط می‌توانند ویدئوهای 720p را پخش کنند، بنابراین نیازی به داشتن بیش از 5 مگابیت بر ثانیه ندارند یا YouTube Live از پخش زنده 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند و نرخ بیت در محدوده 20000 تا 51000 کیلوبیت بر ثانیه را توصیه می‌کند که برای این کار به سرعت آپلود 68.8 مگابیت در ثانیه نیاز است. در آپارات هم حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای تماشای بی وقفه فیلم با کیفیت 1080P، یک سرویس اینترنت با سرعت 3.4 مگابیت بر ثانیه است.

· بازی‌های آنلاین

گیمرهای حرفه‌ای هم معمولاً از بهترین تجهیزات برای بازی‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند و بهترین کنترلرها، مانیتورها، کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی را خریداری می‌کنند اما مولفه‌ای که ممکن است بسیاری از مواقع نادیده گرفته شود و در عین حال بیشترین تأثیر را دارد، اینترنت و پینگ مورد استفاده آن‌ها است.

تأخیر یا پینگ، زمانی است که سیستم برای پاسخ دادن به عملی (مانند فشار دادن یک دکمه یا یک حرکت) نیاز دارد. هرچه این میزان پایین‌تر نمایش داده شود، داده‌های شما با سرعت بیشتری منتقل می‌شوند و روند بازی شما روان‌تر است.

با توجه به اینکه گیمرها اکنون گیم‌پلی خود را برای مخاطبان خود پخش می‌کنند، اتصال سریع به اینترنت از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا از نظر هر گیمری، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در بازی‌های آنلاین، سرعت اینترنت است. سرعت آپلود و دانلود بالا و پینگ پایین مولفه‌های اصلی در انتخاب یک سرویس اینترنت برای بازی‌های آنلاین است. با این وجود، اگر سرویس اینترنت شما دارای سرعت دانلود ۳ مگابیت و سرعت آپلود ۱ مگابیت بوده و پینگ نیز کمتر از ۱۵۰ میلی‌ثانیه بود، تقریباً تمام بازی‌های آنلاین و کنسول‌ها را پشتیبانی می‌کند. در سرویس‌های اشتراکی، به دلیل اینکه پهنای باند بین چندین کاربر در شبکه مخابراتی تقسیم می‌شود، افزایش تعداد کاربران یا دستگاه‌های متصل به یک اینترنت می‌تواند منجر به افت سرعت شود؛ به عبارت دیگر، عدد سرعت دانلود ۳ مگ و آپلود ۱ مگ برای یک کاربر در نظر گرفته شده است و اگر همزمان تعداد کاربران متصل به یک اینترنت افزایش یابد، این اعداد نیز تغییر خواهند کرد. براساس گزارش سایتwhistleout  مصرف ترافیک باتوجه به نوع بازی متفاوت است. برای مثال میانگین مصرف ترافیک بازی Destiny در هر ساعت ۳۰۰ مگ و در PlayStation 5 (PS5) جدید مصرف بازی Call of Duty حدود 40 مگ است. پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتمی است که آن را تقریباً به بهترین مکان برای تجربه این بازی‌ها نیز بدل می‌کند. بازی‌های موجود در سرویسPS4 ، یا از طریق یک اتصال اینترنتی از کلاود به کنسول شما استریم می‌شوند، یا بصورت مستقیم روی حافظه کنسول شما دانلود می‌شوند. Sony PlayStation برای پخش زنده حداقل سرعت دانلود 5 مگابیت بر ثانیه را توصیه می‌کند و سرعت متوسط بازی‌ها 22 مگابیت بر ثانیه قابل پخش هستند.

همچنین Nvidia GeForce Now مانند پلی‌استیشن یک سرویس بازی ابری است که به موجب آن شما بازی‌هایی را میزبانی می‌کنید که روی سرویس‌های از راه دور پخش می‌شوند و از طریق اینترنت به یکی از دستگاه‌های پشتیبانی شده منتقل می‌شوند. این سرویس به حداقل سرعت پهنای باند 10 مگابیت در ثانیه نیاز دارد اما اگر می‌خواهید با سرعت 720،  60 فریم در ثانیه جریان داشته باشید، 20 مگابیت در ثانیه و برای لذت بردن از یک تجربه پایدار P1080،  60fps  به حداقل 50 مگابیت در ثانیه نیاز دارید.

 بنابراین اینترنت با سرعت پایین عامل شکست برای هر گیمری است. چند راهکار وجود دارد که می‌توانید برای افزایش سرعت اینترنت در هنگام بازی آنلاین انجام دهید. این نکاتی که در زیر شرح خواهیم داد می‌تواند به شما کمک کند بدون نیاز به ارتقا بسته اینترنت فعلی خود، تجربه آنلاین بهتری را تجربه نمایید.

1. پهنای باند را بررسی کنید: با اینکه بازی آنلاین پهنای باند زیادی را اشغال نمی‌کند، اما اگر همزمان چند نفر از اینترنت در حال استفاده هستند، در هنگام بازی متوجه پینگ ناپایدار خواهید شد. برای رفع سریع، تمامی اتصالات دیگر باید متوقف گردد و مطمئن شوید کسی دانلود نمی‌کند، در این حالت تفاوت زیادی را مشاهده خواهید کرد.

2. روتر خود را به دستگاه بازی متصل کنید: اگر در حال استفاده اتصال بی‌سیم به روتر خود هستید، بهتر است از ارتباط مستقیم استفاده نمایید، یعنی اتصال سیمی با کابل اترنت بهتر است و کابل مودم را به رایانه یا کنسول بازی خود وصل کنید. سیگنال بهبودیافته می‌تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد.

اگر این تغییرات تأثیر قابل‌توجهی در تجربه شما ایجاد نمی‌کند، به احتمال زیاد اینترنت شما به اندازه کافی سریع نیست و شما باید اینترنت خود را از حالت اشتراکی به اینترنت اختصاصی تغییر دهید.

از آنجایی که بازی‌های آنلاین و استریم‌ها میزان حجم مصرفی را افزایش می‌دهند، سرویسی با حجم و سرعت نامحدود مناسب‌ترین انتخاب برای آن‌ها است. حجم نامحدود در سرویس‌های اشتراکی از سرعت بسیار پایینی برخوردار است و در ساعات اوج مصرف، سرعت به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه بهترین انتخاب، سرویس اختصاصی با حجم و سرعت نامحدود در تمام ساعات شبانه‌روز است.

رسپینا با در نظر گرفتن معیارهای اساسی در انتخاب سرویس اینترنت، سرویس اینترنت اختصاصی خود را با سرعت پایدار، حجم نامحدود و آپلود باز به گیمرها ارائه می‌نماید. پهنای باند اختصاصی رسپینا بدون محدودیت در حجم و سرعت، دسترسی کاربران به اینترنتی پایدار در تمام ساعات شبانه‌روز را فراهم می‌کند.

این سرویس با پینگ پایین و سرعت بالا، مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که به بازی‌های آنلاین علاقه‌مند هستند و ساعات زیادی از شبانه‌روز را به بازی کردن مشغول هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس اینترنت اختصاصی رسپینا، لطفاً فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس