کد خبر 1252451
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
المپیک توکیو| نگاهی به حریفان ۲ فرنگی‌کار ایران/ مصاف گوش‌شکسته‌های عنوان‌دار از فردا

۲ فرنگی‌کار کشورمان در المپیک توکیو فردا روی تشک خواهند رفت.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی فرنگی در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم امروز قرعه‌کشی شد که علیرضا نجاتی و امین میرزازاده حریفان خود را در دور نخست مسابقات کشتی بازیهای المپیک توکیو شناختند.

علیرضا نجاتی که در سید ۴ بازی‌های المپیک توکیو قرار دارد و در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه شده، در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان از ارمنستان خواهد رفت. ملکیان موفق شد در مسابقات بلغارستان سهمیه المپیک را کسب کند. وی نخستین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند اما او در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرده و هیچ مدالی را در کارنامه ثبت نکرده است.

آرمن ملکیان در سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال به میزبانی بوداپست عنوان قهرمانی را کسب کرد که این تنها مدال این کشتی‌گیر حساب می‌شود.

امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان در ۱۳۰ کیلوگرم فردا دومین کشتی‌گیری است که روی تشک می‌رود. میرزازاده که مدال طلای جوانان جهان و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در نخستین مبارزه خود به مصاف کیم من‌سئوک از کره جنوبی می‌رود.

حریف ۲۸ ساله میرزازاده در سال ۲۰۱۸ مدال برنز قهرمانی جهان را کسب کرد. وی همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا کا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی دهلی برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی رسید.

میرزازاده در صورت برتری در مبارزه نخست احتمالاً با میهاین لوپز از کوبا روبه‌رو خواهد شد که برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد حریف کوبایی بگذرد.

کشتی فرنگی کشورمان ۵ سهمیه المپیک کسب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس