تولید نفت اوپک به بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته رسید

اوپک ۲۶.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت در ماه جاری میلادی تولید کرده که بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس و توقف کاهش تولید داوطلبانه عربستان، تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ رسید.

بیشتر بخوانید:

چین و هند برای پایین آوردن قیمت نفت دست به یکی می‌شوند

سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده که ۶۱۰ هزار بشکه در روز بالاتر از ماه گذشته میلادی است. تولید نفت اوپک از ماه ژوئن ۲۰۲۰ بجز فوریه سال جاری میلادی رو به افزایش بوده است.

اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تقاضا و بهبود شرایط اقتصادی به تدریج از رقم کاهش تولید قراردادی که در آوریل ۲۰۲۰ بسته شده بود کم می‌کنند. ائتلاف اوپک پلاس به دنبال افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته، تصمیم گرفت تولید خود را از ابتدای ماه اوت افزایش دهد.

طبق قرارداد اوپک پلاس، ۳۶۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اوپک در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن اضافه شده است و عربستان هم قول داده در راستای طرح خود برای توقف کاهش تولید داوطلبانه، ۴۰۰ هزار بشکه دیگر به تولید خود اضافه کند.

تحقیقات رویترز نشان می دهد تعهد اعضای اوپک به قرارداد کاهش تولید ۱۱۵ درصد بوده است. این رقم در ماه قبل برابر با ۱۱۸ درصد بود.

عربستان۴۶۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در این ماه افزایش داده که بیشترین افزایش تولید در میان اعضای اوپک است.

پس از عربستان، امارات با ۴۰ هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را داشته است. کویت و نیجریه هم ۳۰ هزار بشکه به تولید خود افزوده‌اند و تولید نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، تنها ۲۰ هزار بشکه بالا رفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس