کد خبر 1252368
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آمریکا یک شهروند کانادایی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد

هیت منصفه دادگاه فدرال منطقه کلمبیای آمریکا یک شهروند کانادایی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا یک شهروند کانادایی را به دلیل آنچه نقض تحریم‌ها و صادرات غیرقانونی تجهیزات آزمایشگاهی به ایران خواند، متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

در دوران پسا«اعتماد به آمریکا» چه باید کرد

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، هیئت منصفه فدرال منطقه «کلمبیا» آمریکا، شهروندی کانادایی را به صادرات غیرقانونی تجهیزات آزمایشگاهی از کانادا و امارات به ایران متهم و کیفرخواستی علیه وی صادرکرد.

براساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این تبعه ایرانی الاصل کانادا، به ۲ مورد نقض قانون اختیارات اضطراری بین المللی (IEEPA) و عدم ارائه اطلاعات صادراتی و ۶ فقره پولشویی متهم شد.

آمریکا پیشتر صادرات تجهیزات آزمایشگاهی را که این شهروند کانادایی خریداری کرده بود، به بهانه قوانین منع اشاعه هسته ای، به ایران ممنوع کرده بود.

پیش بینی می‌شود اتهام‌های وارد شده به این شهروند کانادایی سبب حبس ۲۵ ساله وی شود. ضمن این که مجازات‌های مالی را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 1
    ایران هم جاسوس های غربی را 25سال زندانی کند
  • محمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    در این جور موارد لازم است دادخواست حقوقی بین المللی ارائه نمود و در صورت جواب ندادن ضمن تهدیدمتقابل اقدام به مقابله بمثل کرد تا مدعیان تحریم دروغین بفهمند تا زمانی که اقدام به تحریم ناحق و بر پایه ظلم میکنند نظامات پوشالی آنها نزد ملت ها پشیزی نمی ارزد.
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    باید قبول کرد که سیاست خارجی ما در قبال دولت های خارجی کارامدی موفقی ندارد وگرنه دول غربی جرات جسارت به حقوق ودستاورد های انقلاب را نخواهند داشت ودورویی وحقه بازی را در قبال بر جام پیشه نخواهند کرد . غرب وامریکا باید بفهمند ملت با فرهنگ وتاریخ ایران بازیچه تصمیمات نادرست انان نیست .وملت ایران یک پیکر واحد وزنده ومقاوم ومصمم در اجرای اراده عقلانیت است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس