کد خبر 1252277
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱

شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، یکی از مقاصدی است که در سال‌های اخیر توانسته توجه افراد و مسافران زیادی را به خودش جلب کند. جاذبه‌های زاهدان هم تاریخی هستند و هم طبیعی. در این مقاله به سراغ معرفی مکان‌هایی رفته‌ایم که اگر بلیط هواپیما تهران زاهدان را تهیه کرده‌اید، نباید در سفرتان از قلم بیاندازید.

در سفر زاهدان کجا را ببینیم؟

مسجد جامع مکی زاهدان

مسجد جامع مکی به‌عنوان یکی از مشهورترین مساجد اهل سنت در زاهدان شناخته می‌شود و بی‌شباهت به مسجد استانبول نیست. این مسجد در خیابان خیام قرار گرفته و در زمان سفرتان می‌توانید برای عبادت یا بازدید به آن سر بزنید.

خانه ایوبی

قدمت این خانه به سال 1311 بر می‌گردد و بادگیر و حوض داخل حیاط آن، از نکات جذاب به‌کار رفته در معماری این خانه هستند. به همین خاطر به محض ورود، خانه‌های یزد برایتان یادآوری می‌شود. خانه ایوبی در خیابان شریعتی قرار گرفته و در حدود 1 تا 2 ساعت از تمامی قسمت‌های خانه می‌توانید بازدید کنید.

بازار زاهدان

گفته می‌شود که بازار سرپوشیده زاهدان از حدود سال 1311 برپاست و علاوه بر محلی برای خرید صنایع‌دستی، مکانی با معماری جالب است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، دیدن این بازار را نباید از دست بدهید.

موزه پست و ارتباطات زاهدان

در بنای این موزه از آجر و خشت استفاده و به سبک معماری کویری در سال 1311 ساخته شده است. این ساختمان در گذشته عنوان اداره پست و تلگراف را داشته و اکنون با کاربری موزه به روی بازدیدکنندگان باز است.

روستای تمین

یکی از معروف‌ترین روستاهای زاهدان، روستای تمین است که معماری صخره‌ای و قدمتی طولانی و قدیمی دارد. طبیعت و چشم‌انداز روستا هم بسیار زیباست و آب و هوایی متفاوت از دیگر شهرها دارد. فراموش نکنید که سری هم به چشمه آب معدنی روستای تمین بزنید.

قلعه و غار لادیز

غار لادیز در نزدیکی میرجاوه و 95 کیلومتری زاهدان قرار گرفته و تنها 1 ساعت فاصله دارد. در دل کوه‌های روستای لادیز و در کف این غار، جریان آب را در تمام روزهای سال می‌توان دید.

سفر به زاهدان

زاهدان فاصله زیادی با دیگر شهرهای ایران دارد و به همین دلیل سفر هوایی گزینه‌ای آسان و راحت برای بسیاری از مسافران و گردشگران است. از سایت اسنپ‌تریپ می‌توانید خرید بلیط هواپیما را در چند دقیقه و به آسانی انجام دهید و با معتبرترین ایرلاین‌ها سفر کنید. برای پیدا کردن پرواز مورد نظرتان از فیلترهای مختلف مثل ایرلاین و نوع پرواز می‌توانید استفاده کنید و در تقویم قیمتی، بهترین تاریخ و ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشخص شده است. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ هم به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته در دسترس شماست.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس