کد خبر 1252143
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
چین: آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت آمریکا بزرگترین مسئول آشفتگی‌های کنونی جهان است و مسئولیت گریزناپذیری درباره وضعیت کنونی افغانستان دارد.

به گزارش مشرق، «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در یک نشست خبری گفت که آمریکا آغازگر بحران افغانستان است و مسئولیت گریزناپذیری در وضعیت کنونی این کشور دارد.

وی افزود که پس از اعلام آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان، وضعیت امنیتی این کشور رو به وخیم‌تر شدن بوده است و تاکید کرد: حقایق نشان می‌دهد که آمریکا بزرگترین  مسئول آشفتگی‌های کنونی جهان بوده و در اینکه تقصیر را به گردن دیگران بیندازد مشهور است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت دفاع چین، وو چیان ادامه داد: آمریکا به عنوان آغازگر مسئله افغانستان باید با جدیت تمام مسئولیت‌های خود را بپذیرد تا از هرج و مرج و جنگ‌های ناشی از خروج جلوگیری کند.

وی همچنین تاکید کرد که چین قاطعانه از دولت افغانستان در حفاظت از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی حمایت می‌کند و از اصل روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و بازسازی این کشور نیز حمایت می‌نماید.

پیش از این نیز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که اعلام ناگهانی آمریکا درباره خروج کامل نیروهایش از افغانستان دلیل اصلی وخامت شدید اوضاع امنیتی افغانستان است که صلح و ثبات این کشور و منافع امنیتی کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    معلومه که هست، یقشو بگیره جامعه جهانی و خسارت رو از حلقومش بکشه بیرون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس