کد خبر 1252138
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
افزایش ۵۰ درصدی واردات آمریکا از روسیه

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر سرشماری آمریکا، صادرات کالاهای روسیه به این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه یک سال گذشته یک و نیم برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر سرشماری آمریکا، صادرات کالاهای روسیه به این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه یک سال گذشته یک و نیم برابر شده است.

بر اساس این گزارش، صادرات کالا از روسیه به ایالات متحده از نظر پولی در مجموع به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسید که خرید نفت و محصولات پتروشیمی با رشد چشمگیر ۷۸ درصدی روبرو بود.

واردات سوخت های معدنی، نفت و محصولات پتروشیمی از روسیه توسط ایالات متحده تقریباً دو برابر شد و از ۳.۸ میلیارد دلار به ۶.۷ میلیارد دلار رسید.

واردات فلزات و سنگ های گران بها و نیمه قیمتی ایالات متحده با رشد تقریباً ۵۰ درصدی از ۱.۱ میلیارد دلار به ۱.۶ میلیارد دلار رسید در حالی که خرید کودهای روسی با ۳۵ درصد افزایش به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. واردات آهن و فولاد با ۲۵ درصد جهش به ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

صادرات کالای روسیه به ایالات متحده نیز با افزایش فروش خرچنگ منجمد از ۲۶۳ میلیون دلار به ۳۹۵ میلیون دلار افزایش یافته است. ایالات متحده همچنین ۱۲۶ میلیون دلار موتور موشک فضایی از تولیدکنندگان دولتی روسیه خریداری کرد.

بر اساس این گزارش، دلیل افزایش واردات کالا به آخرین افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی کالا مربوط می شود.

این در حالی است که آمارهای اداره سرشماری ایالات متحده که توسط روزنامه RBK روسیه مشاهده و منتشر شده است با اطلاعات ردیابی شده توسط سرویس گمرکی فدرال روسیه مطابقت ندارد.

سرویس گمرکی فدرال روسیه گزارش داد که ارزش واردات ایالات متحده از روسیه به ۶.۱ میلیارد دلار رسیده است که رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

این تفاوت به روش های متضاد ارزیابی نسبت داده می شود چرا که گمرک روسیه معمولاً فقط محموله های مستقیم محصولات روسیه به ایالات متحده را محاسبه می کند در حالی که اداره سرشماری ایالات متحده شامل تمام کالاهای تولید شده روسیه است که به این کشور وارد می شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس