واکنش طالبان: نسبت به عواقب حملات هوایی آمریکا هشدار می‌دهیم

طالبان با اشاره به بازداشت خبرنگاران توسط دولت افغانستان گفت که کابل از شعار آزادی رسانه‌ها برای فریب مردم این کشور استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان با رد گزارش‌ها از نقض حقوق بشر توسط اعضای این گروه گفت که دولت افغانستان با بازداشت خبرنگاران نشان داد که از شعار آزادی رسانه‌ها برای فریب مردم استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عمران‌خان: با طالبان کاری نداریم

وی افزود که دولت افغانستان برای توجیه ناکامی‌های خود و پیشروی‌های طالبان «اتهامات بی‌اساسی» را علیه این گروه از جمله سرکوب زنان، ازدواج اجباری و یا کشتار غیرنظامیان منتشر می‌کند، اما وقتی طالبان از رسانه‌ها دعوت می‌کند که برای بررسی این اتهامات به مناطق تحت کنترل این گروه بیایند، دولت افغانستان خبرنگاران را تهدید و بازداشت می‌کند.

احمدی با اشاره به بازداشت ۴ نفر از خبرنگاران افغان که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به شهرستان «اسپین بولدک» ولایت قندهار رفته بودند، ادامه داد: این رویداد بر شعارهای آزادی رسانه‌ها خط بطلان کشید که می‌گفتند در جمهوریت رسانه‌ها آزاد و دسترسی مردم به اطلاعات یک اصل است.

وی با اظهار اینکه دولت افغانستان از شعار آزادی رسانه‌ها تنها برای فریب مردم استفاده می‌کند، از فعالان رسانه‌ای، نهادهای دفاع از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی سیاسی خواست تا به این اقدام کابل واکنش نشان دهند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان در حمله به خانه‌های مردم در شهرستان اسپین بولدک بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را به اتهام همکاری با دولت افغانستان کشته بودند، اما طالبان با رد این گزارش‌ها از رسانه‌ها خواسته بودند با حضور در منطقه در این باره گزارش تهیه کنند.

پس از آن نیز چهار خبرنگار افغان که برای تهیه گزارش درباره وضعیت اسپین بولدک به این شهرستان رفته بودند، هنگام ورود به شهر قندهار توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان بازداشت شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس