آمریکا کرونا نمایه

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایالات متحده با ثبت ۵۰۰ هزار و ۳۳۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در هفته منتهی به سوم تیر، بیشترین تعداد ابتلا را در هفته مذکور در بین کشورهای جهان داشته است.

به گزارش مشرق، طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایالات متحده بیشترین تعداد مبتلایان جدید به کرونا را در هفته منتهی به یکشنبه ۲۵ ژوئیه (سوم تیر) در جهان به دلیل شیوع گونه دلتای کرونا در این کشور ثبت کرده است. 

آخرین گزارش اپیدمیولوژی سازمان جهانی بهداشت نشان داده آمریکا ۵۰۰ هزار و ۳۳۲ مورد جدید را در هفته مذکور گزارش کرده که در مقایسه با هفته قبل از آن، از افزایش ۱۳۱ درصدی تعداد مبتلایان جدید حکایت دارد. بعد از آمریکا، برزیل، اندونزی، انگلیس و هند بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید را داشته‌اند. 

بیشتر بخوانید:

حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌ها

در سطح جهان هم ۳.۸ میلیون مبتلای جدید ثبت شد که افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد. 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به طور میانگین حدود ۵۴۰ هزار مورد جدید در هر روز هفته منتهی به یکشبه در مقایسه با میانگین روزانه ۴۹۰ هزار مورد در هفته قبل از آن ثبت شد. 

طبق گزارش این نهاد جهانی، این روند افزایشی عمدتاً به افزایش قابل‌توجه ابتلا در منطقه قاره آمریکا و منطقه اقیانوس آرام غربی نسبت داده می شود و اگر این روند ادامه پیدا کند، تعداد کل موارد در سراسر جهان تا دو هفته آینده از ۲۰۰ میلیون نفر عبور خواهد کرد. 

در هفته منتهی به یکشنبه همچنین مرگ‌های مرتبط با این بیماری ۲۱ درصد در سطح جهان افزایش داشته که بیشتر آن‌ها در قاره آمریکا و آسیای جنوب شرقی ثب شده است. 

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، این خیز با روند شیوع گونه دلتا در سراسر جهان مرتبط است. میزان واکسیناسیون هم در بسیاری از مناطق آمریکا رشدی نداشته است. 

 بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، حدود ۴۹ درصد جمعیت آمریکا به طور کامل واکسینه شده و ۵۷ درصد آن‌ها دستکم یک دُز را دریافت کرده‌اند. 

پیش‌تر دکتر «اسکات گاتلیب»کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد ممکن است این کشور در طی چند هفته با بدترین خیزش کرونای دلتا مواجه شود. 

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد: نکته اساسی این است که واکسن شما را در برابر عفونت نفوذناپذیر نمی‌کند. برخی افراد حتی پس از واکسیناسیون هم دچار ابتلای خفیف و بدون علائم شده‌اند. 

گاتلیب در ادامه گفت: تصور من این است که بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم با نوع دلتا درگیر هستیم. فکر می‌کنم در دو یا سه هفته دیگر وارد این موج خواهیم شد. 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا روز سه‌شنبه دستورالعمل جدیدی را منتشر و به مردم توصیه کردند آمریکایی‌های واکسینه شده هم در فضاهای بسته و شلوغ در بخش‌های خاصی از این کشور که نوع دلتا باعث افزایش عمده موارد ابتلا شده ماسک بزنند. 

گونه دلتا در حال حاضر منشأ اغلب موارد ابتلا در آمریکا و تقریباً کل ابتلاها در افراد غیرواکسینه در این کشور است.

پیش از این دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ایالات متحده در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم درباره افزایش مبتلایان به کرونای دلتا ابراز نگرانی کرده بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» جمعه گذشته در گزارشی نوشت هفت ماه پس از شروع اولین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا، شیوع گسترده این بیماری، کادر درمان و مقامات محلی را به مرز استیصال رسانده است. در این گزارش آمده است، میلیون‌ها آمریکایی همچنان از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این مسئله، شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه دلیل امتناع مردم از واکسن زدن را بی‌اعتمادی به دولت عنوان کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس