کد خبر 1251978
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
چرا وزارت بهداشت با ورود هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون مخالف است؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: برای واردات واکسن محدودیتی نداریم و در حال رایزنی با شرکای بین المللی هستیم.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد صدور مجوز برای واردات واکسن گفت:مجوزی که ابتدای سال برای واردات واکسن صادر شد اساس کار ما است و برای واردات محدودیتی وجود ندارد و ما بر اساس همان مجوز رایزنی‌های جدید را نیز پس از تامین تعهدات قبلی با شرکای بین المللی خود آغاز کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

چرا وزارت بهداشت با ورود هلال احمر برای تسریع واکسیناسیون مخالف است؟

وی ادامه داد: تنها دغدغه همراهی بانک مرکزی است برای تامین ارز مورد نیاز است ،ابتدا باید از طرف ریاست جمهوری مجوز تامین آن صادر شود که در این زمینه نیز باید رایزنی صورت گیرد تا موانعی در راه نباشد.

قوسیان مقدم در مورد واکسیناسیون نیروهای عملیاتی و کادراجرایی جمعیت هلال احمر گفت: پوشش واکسیناسیون نیروهای عملیاتی طی دوماه است که آغاز شده و پوشش آن متفاوت است مثلا در لرستان همه شهرها واکسینه شدند جز شهر دورود، ولی به طور کلی از پوشش ۱۰۰ درصد تا ۱۰ درصد  واکسینه به دلیل عدم همکاری برخی شهرها قابل مشاهده است، از این رو در همه شهرها بدنبال لکه گیری و پوشش کامل هستیم.

وی در مورد نیروهای اجرایی و عملیاتی تهران نیز گفت: واکسیناسیون نیروهای هلال احمر تهران نیز طی این دوماه پوشش مناسبی داشته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد این سوال که چرا هلال احمر علی رغم ورود نیروهای اورژانس، بسیج و ارتش همچنان وارد چرخه واکسیناسیون نشده است ،گفت:همچنان مقاومت‌هایی برای ورود جمعیت هلال احمر وجود دارد اگرچه که به شکل غیر رسمی نیروهای ما در حال همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در برخی شهرها، چون: قم، سمنان، خوزستان هستند.

وی در پایان گفت: همچنان نیز علی رغم سه بار درخواست هلال احمر از وزارت بهداشت برای ورود به چرخه واکسیناسیون عمومی موافقت یا مجوزی برای ما صادر نشده است در حالیکه هلال احمر با توجه به تجربه واکسیناسیون حجاج مراکز فعال واکسیناسیون در اختیار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    یعنی الان همه افراد بالای 60 سال واکسن زده اند که گروه خطر شروع شده
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    محدودیت نداری پس چرا مردم هر روز دارن بیشتر درگیر می شوند و می میرن ، اگر محدودیت نداری حتما قصد و نیت شومی داری که مردم رو بکشین ، بیست تا واکسن رونمایی کردین آخرشم ژاپن دلش سوخت واکسن های تاریخ نزدیکش رو بمون مجانی داد ، فقط لب و دهن هستین ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس